Poetin, man van de week

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Wie niet meer meedoet in de zoektocht naar de waarheid, is een laffe opportunist. De feiten in deze zaak zijn zo helder als glas: http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Litvinenko
Wanneer dat glas net zo helder is als uw mening, zal het zicht door dat glas van u hagenaars,westerse volgeling zonder vrijdenkers gave, weinig internationale indruk maken. Die mening doet dat hier ook niet!
Wie wil er nog reageren op dit forum met een hagenaars in ieders nek met zijn muffe redeneringen?
Geestdodend i.p.v. vrijdenken!
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Ik zie geen reden (helaas!) om hier op te reageren. Het gaat hier om Poetin´s regiem. Een verderfelijk en moorddadig regiem. Zoals blijkt uit dit voorbeeld.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poetin, man van de week

Bericht door David Bakker »

hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Nou, interessant? Nee, dat kun je van een onjuiste weergave van de gebeurtenis natuurlijk niet zeggen. Iedereen is het er over eens dat Poetin het vuurtje tegen Oekraïne flink opstookte, in het geheim troepen stuurde en zo de zaak op de Krim naar zijn hand zette. Een normale volksraadpleging vond er niet plaats.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

En natuurlijk nog nooit gehoord van de Amerikaanse en de NAVO- bemoeienissen Hagenaars? En natuurlijk al helemaal niet van de EU-inmenging. Maar iedereen herinnert zich toch nog wel de oorlogstaal van die hypocriete driftkikker Guy Verhofstadt en zijn EU-partijgenoot Hans van Balen?
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

De beide liberale politici spraken een enthousiaste menigte toe, meer niet. Welke NATO bemoeienis bedoel je? Ook de Amerikaanse inmenging kan ik mij niet herinneren en al helemaal niet die van de EU. Oekraïne zou in Vilnius geassocieerd lid worden, daar stak Poetin toen een stokje voor en dat zette de opstand van het Oekraïense volk in gang.

Oekraïne is geen lid en ook geen kandidaat-lidstaat van de Europese Unie.

De internationale betrekkingen tussen Oekraïne en de Europese Unie zijn tot stand gekomen in december 1991, toen de Sovjet-Unie werd ontbonden. In het tweede halfjaar van 1991 lag het Europese Voorzitterschap in Nederlandse handen en heeft de toenmalige Nederlandse Minister van Buitenlandse Zaken, Hans van den Broek, officieel en uit naam van de Europese Unie, de onafhankelijkheid van Oekraïne erkend.[1].

Op 1 maart 1998 is de Partnerschap- en Samenwerkingsovereenkomst tussen Oekraïne en de EU (Engels: Partnership and Cooperation Agreement between Ukraine and the EU) in werking getreden. Deze overeenkomst legt een juridische basis voor de EU-Oekraïnebetrekkingen en schept samenwerking in verschillende gebieden.

Op 27 juni 2014 ondertekent de nieuwe president Poroshenko in Brussel een vrijhandelsakkoord met de Europese Unie.

16 september 2014 stemde de Verchovna Rada in met de ontwerp-wet betreffende de bekrachtiging van de associatieovereenkomst tussen Oekraïne en de Europese Unie. De wet werd dezelfde dag ondertekend door president Peter Poroshenko.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:De beide liberale politici spraken een enthousiaste menigte toe, meer niet.

Die menigte representeerde juist niet het Oekraïense volk. Op dit moment voert het pro-Kiev leger nog steeds openlijk oorlog met de separatisten.
hagenaars schreef:Welke NATO bemoeienis bedoel je? Ook de Amerikaanse inmenging kan ik mij niet herinneren en al helemaal niet die van de EU.
Je weet toch hopelijk wel dat de NATO solidair is met Kiev? Zoals de EU dat eveneens is? En wat die Amerikaanse inmenging betreft, zie
fred neerhoff schreef:Nooit gehoord van de Amerikaanse Euromaidan coup in Kiev van februari 2014? "Fuck the EU", weet je nog? En dat, terwijl Kiev tot dan binnen de invloedssfeer van Rusland lag.
en
fred neerhoff schreef:Je weet toch wel dat de Amerikaanse onderminister Victoria Nuland van Buitenlandse Zaken in januari 2014 de toenmalige oppositieleider Arseni Jatsenjoek als premier van Oekraïne heeft gepusht?
En dat dit plan van de Amerikaanse regering met hulp van een investering van 5 miljard dollar (!) glansrijk is geslaagd? Jatsenjoek werd inderdaad premier!
Zeker weer vergeten?
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Die separatisten zijn natuurlijk niet het Oekraïense volk. Zij zijn een handje vol Russisch gezinden in het oosten van het land. Wat het Oekraïense volk wil is duidelijk. Het Oekraïense parlement heeft gekozen voor samenwerking met de NATO en dat is hun goed recht. Natuurlijk ken ik de gebeurtenissen in 2014. Het is belachelijk dit een Amerikaanse coup te noemen. ik ben niets vergeten, maar ik weet wel welke weg het Oekraïense volk wil, Jij ook denk ik...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:ik weet wel welke weg het Oekraïense volk wil
Jij wel, niet de mensen zelf denk ik.

Enkele weken terug volgde ik in het debat centrum De Balie te Amsterdam een discussie over Oekraïne. In de zaal zaten Oekraïners met zeer uiteenlopende opvattingen, zo bleek. Groepen die elkaar zo nu en dan bijna letterlijk in de haren vlogen. Ik onderscheidde ruwweg drie verschillende politieke stromingen: Oekraïners die sympathiseerden met de separatisten, de Kiev-getrouwen en zij die een onafhankelijk Oekraïne voorstonden. Ik denk dat de meeste Kiev -getrouwen zwichtten voor de zak geld die zij verwachten te krijgen van de EU.

Gelukkig ben ik geen belanghebbende, maar zou ik dat wel zijn dan zou ik zeker kiezen voor een onafhankelijke politieke positie. Onafhankelijk van de EU en van Rusland. M.i. is die opstelling duidelijk in het algemeen belang. Immers, je kunt vanuit die positie de voordelen van de één genieten zonder dat je de nadelen van de ander hoeft te pikken.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Oekraïne is een democratie, logisch dat er verschillend over de positionering van dat land wordt gedacht. Die mensen weten goed wat ze willen, in elk geval onder het juk van de beer uit. Het lidmaatschap van de EU zou wel eens de voordeligste positie kunnen zijn, terwijl een NATO lidmaatschap ook aantrekkelijk is. Immers zo´n defensieve unie beschermt jouw onafhankelijkheid.
Poetin wordt gehaat.
Plaats reactie