Poetin, man van de week

hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Godverdomme, die Assad is een rücksichtslose moordenaar en oorlogsmisdadiger, bovendien een loser, neem je het Obama en Kerry kwalijk deze man te passeren? Soms kan ik je niet goed begrijpen...Poetin ligt voor apegapen, hij moet nu zelfs zijn leger inkrimpen, ook al een loser... https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 3086,d.bGs
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

Gutmenschen zullen nooit begrijpen waarom Machiavelli de politieke analyse voorrang gaf boven de moraal.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Er hoeft niet altijd gekozen te worden tussen moraal en politieke analyse, ook Machiavelli bepleitte zulks niet...Zoals ik schreef zijn beide heren losers, bereiken zij hun doel? Ik dacht het niet, zowel Poetin als Assad gooien hun land te grabbel. Dat kan geen verstandig doel zijn.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

Machiavelli sprak niet in termen van moraal, daarvoor moet je bij zijn tijdgenoot en collega-adviseur van heersers, de katholieke zedenprediker Erasmus zijn.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Ja, die Erasmus die kennen we wel, maar sinds de ontdekking van de Universele Mensenrechten zijn deze nu ook onderdeel van de strategie in de internationale politiek. Dat kon Machiavelli nog niet bevroeden.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

Ik weet het, van politiek heb je niet veel kaas gegeten. Kijk maar eens om je heen en zie wat er in het eggie gebeurt. Of denk je dat machtsverschuivingen tot stand komen volgens de regels van de padvinderij?
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Ik breng een relevant onderwerp ter sprake, namelijk de mensenrechten, zoals door de V.N. en Europa vastgesteld. Jij weet niets meer te berde te brengen dan dit? Jammer is dat...

Nota bene, de Russische federatie is lid van de Raad van Europa: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... toB0-URICQ Je moet natuurlijk wel een beetje bij de les blijven, hoor.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

Die mensenrechten zijn een duidelijk gevalletje van wishful thinking. In het eggie is het hemd nader dan de rok.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Wie naar het stembedrag in de Veiligheidsraad kijkt die weet wel beter.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

Het is een publiek geheim dat de VN-Veiligheidsraad goeddeels machteloos blijkt als er grove schendingen van mensenrechten plaatsvinden.

Machiavelli wist ook al dat het hemd nader dan de rok is. Obama heeft dit lesje intussen ook geleerd en Merkel moet nog even wennen.
Plaats reactie