Poetin, man van de week

hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Er is in Syrië een onduidelijk politiek spel aan de gang. De drie of vier partijen hebben tegengestelde belangen en proberen toch met elkaar samen te werken. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Ik heb bewondering voor mensen die hier voorspellingen doen, ik waag mij hier niet aan...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

Poetin is er duidelijk over: puur uit eigenbelang dient Assad - althans voorlopig - in functie te blijven. En het Westen kachelt er schaamteloos achteraan...
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

We spreken over een oorlogsmisdadiger, die zijn land in een fatale burgeroorlog liet verzinken. Een fijne bondgenoot. De laatste zoals Obama onlangs snedig opmerkte.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

Waarom eten die zichzelf superieur gewaande moralisten dan altijd van twee walletjes? Uit altruïstische overwegingen soms? Hahah...
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Welke twee walletjes worden bedoeld? Ik ben een voorstander van een politiek die gebaseerd is op waarden en normen...Maar dat wist je al.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

Ja, jij bent inderdaad niet verder gekomen dan sprookjesland.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Waarom geen antwoord op mijn vraag? Is het zo moeilijk?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

Wil je soms beweren dat jouw "door-en-door-slechte" Poetin niet als geroepen komt in de strijd tegen ISIS?
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Vandaag is duidelijk geworden wat Poetin bezielt Hij wil met behulp van Assad de vijand verslaan. Gisteren hebben de russen en de geallieerden afgesproken elkaar niet in de weg te vliegen, Er komt nog een internationale conferentie over de oorlog in Syrië. Het blijft spannend. Samenwerken om de vijand te verslaan is verstandig. Probleem is dat de definitie van de vijand zo verschilt, Het lijkt wel politiek...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Vandaag is duidelijk geworden wat Poetin bezielt
Dat wisten we toch allang? Behalve jij natuurlijk. Het was immers al lang duidelijk dat het zonder Assad en z'n staat niet mogelijk is om ISIS te verslaan!
hagenaars schreef:Samenwerken om de vijand te verslaan is verstandig.
Precies, en daar is Poetin opeens wel goed genoeg voor? Tja, met moralisten als jij is nu eenmaal geen oorlog te winnen.
hagenaars schreef: Probleem is dat de definitie van de vijand zo verschilt, Het lijkt wel politiek...
Precies, en als Obama met z'n moralisme ook al begint om wat in te binden jegens Poetin dan is dat voor een meeloper als jij ook niet meer zo moeilijk.
Plaats reactie