Niet goed weten wat er echt aan de hand is.

hagenaars

Re: Niet goed weten wat er echt aan de hand is.

Bericht door hagenaars »

Een paar vragen:

1. Welke wijzigingen op het punt van de inhoud van de mensenrechten zijn de laatste vijfenzestig jaar doorgevoerd? (Ik ken de belachelijke commentaren uit de sovjettijd en de z.g. Arabische mensenrechten, maar beide bleken niet houdbaar, ze bleven in de marge.) De in 1948 vastgestelde verklaring blijkt tot nu toe gezaghebbend, objectief, houdbaar en universeel te zijn. Het zijn, ook in de praktijk de echte grondrechten gebleken te zijn.

2.Uiteenvallen? De V.N.? Hoe kom je daar nu weer bij, zijn er aanwijzingen, ik hoor ze graag...?

3. De normen die de mensenrechten bepalen zijn universeel, Welke sterkste bedoel je? En vooral welke zwakke heb je op het oog?

4.Wil je soms zeggen dat de moderne Japanners iets is opgelegd, vrijheid bv.?

Ik houd het maar weer kort. (En ga niet overal op in.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Niet goed weten wat er echt aan de hand is.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:En ga niet overal op in.
Hoeft ook niet. Na veel omhaal is je mening over de Amerikaanse atoombom aanvallen op Hiroshima en Nagasaki immers glashelder.
hagenaars

Re: Niet goed weten wat er echt aan de hand is.

Bericht door hagenaars »

Ja, maar dat spreekt toch vanzelf ?, ik probeer altijd glashelder te zijn zonder de nuance uit het oog te verliezen. (Het is een van de uitgangspunten van humanisme. Sapere aude! )
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Niet goed weten wat er echt aan de hand is.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ja, maar dat spreekt toch vanzelf ?
Wàt spreekt vanzelf?
hagenaars

Re: Niet goed weten wat er echt aan de hand is.

Bericht door hagenaars »

ik probeer altijd glashelder te zijn zonder de nuance uit het oog te verliezen. (Het is een van de uitgangspunten van humanisme. Sapere aude! )

Ga je de vraagjes nog beantwoorden?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Niet goed weten wat er echt aan de hand is.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:ik probeer altijd glashelder te zijn zonder de nuance uit het oog te verliezen.


Lukt niet erg hè?
hagenaars

Re: Niet goed weten wat er echt aan de hand is.

Bericht door hagenaars »

Nee, die vraag bedoel ik niet, hierboven staan vier vragen n.a.v. jouw tekst inzake de V.N., zou je die kunnen beantwoorden? Dan houden we vaart in de discussie...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Niet goed weten wat er echt aan de hand is.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Dan houden we vaart in de discussie...
David Bakker bracht nu bijna een maand geleden de atoombom aanvallen op Japan binnen de discussie http://www.vrijdenkersforum.nl/forum/vi ... =314#p4148, weet je nog? Daarover ontspon zich een discussie tussen jou en mij. Die discussie eindigde toen jouw standpunt na veel omhaal duidelijk werd.

Nu wil je een discussie over de V.N. Mijn best hoor, maar doe dat dan onder een nieuw topic.
hagenaars

Re: Niet goed weten wat er echt aan de hand is.

Bericht door hagenaars »

Zie verder onder 'Humanisme' ...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Niet goed weten wat er echt aan de hand is.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:En ga niet overal op in.
Ik volg je hierin. Ik heb immers al voldoende betoogd dat de humanistische Verklaring van Amsterdam stoelt op misvattingen betreffende moraal en recht. Verder komt het mij nogal grotesk voor om in dit verband en onder dit topic een discussie over de V.N. te willen starten. Maar wellicht denken anderen daar anders over?
Plaats reactie