Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV.

hagenaars

Re: Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV

Bericht door hagenaars »

David Bakker schreef:
hagenaars schreef:Een tragisch misverstand, het H.V. is geharnaste voorstander van openbaar onderwijs. Daarnaast wordt op die openbare scholen omdat de ouders dat graag willen humanistisch vrmingsonderwijs aangeboden.
De Humanistische Universiteit is een voortzetting van het opleidingsinstituut dat de opleiding van professionals voor humanistische geestelijke verzorging en vorming verricht. Nuttig werk, lijkt mij.
David hoeft zich in dezen geen zorgen te maken over de scheiding van levensbeschouwing en de staat.
Heel leuk dat ouders dat willen maar laat ze het lekker zelf organiseren en financieren.
Waarom moet dat?
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV

Bericht door Frans van Dongen »

Eens met David.
Ik sta ook vrij wantrouwend tegenover dat humanistische gedoe.
Op de Universiteit voor Humanistiek geven bijvoorbeeld dominees les.
Ik heb eens een keer een lezing op die UvH bezocht, waarop één van de docenten (niet die dominee) vertelde, hoe hij over religie dacht. Hij bleef zelf dan wel atheist, maar religie was toch wel iets prachtigs, iets wat diepgang bracht, mensen met elkaar verbond, enzovoort.
Sinds die tijd vertrouw ik die huma's niet zo.
Laatst gewijzigd door Frans van Dongen op zo 25 nov 2012, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:
David Bakker schreef:
hagenaars schreef:Een tragisch misverstand, het H.V. is geharnaste voorstander van openbaar onderwijs. Daarnaast wordt op die openbare scholen omdat de ouders dat graag willen humanistisch vrmingsonderwijs aangeboden.
De Humanistische Universiteit is een voortzetting van het opleidingsinstituut dat de opleiding van professionals voor humanistische geestelijke verzorging en vorming verricht. Nuttig werk, lijkt mij.
David hoeft zich in dezen geen zorgen te maken over de scheiding van levensbeschouwing en de staat.
Heel leuk dat ouders dat willen maar laat ze het lekker zelf organiseren en financieren.
Waarom moet dat?
ik kan geen enkele goede reden bedenken waarom de staat humanistische hobbies zou moeten financieren.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV

Bericht door David Bakker »

Frans van Dongen schreef:Eens met David.
Ik sta ook vrij wantrouwend tegenover dat humanistische gedoe.
Op de Universiteit voor Humanistiek geven bijvoorbeeld dominees les.
Ik heb eens een keer een lezing op die UvH bezocht, waarop één van de docenten (niet die dominee) vertelde, hoe hij over religie dacht. Hij bleef zelf dan wel atheist, maar religie was toch wel iets prachtigs, iets wat diepgang bracht mensen met elkaar verbond, enzovoort.
Sinds die tijd vertrouw ik die huma's niet zo.
Heb je ook in de gaten dat De Vrije Gedachte zich volledig laat inkapselen door de humanisten.
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV

Bericht door Frans van Dongen »

Ben ik ook met je eens, maar één van de belangrijkste dingen waarin ik het oneens ben met DVG is het totale ontbreken van zelfs ook maar een spoor van politiek bewustzijn.

Als het overgrote deel van de bevolking niet of nauwelijks aan religie doet, is het natuurlijk vreemd dat de bestaande machtsstructuren gebaseerd op een grotendeels religieuze bevolking, gewoon gehandhaafd worden.

In de Sowjet Unie hebben we gezien, dat als de onderbouw anders gaat denken, er dan een andere bovenbouw komt.
De Franse Revolutie is daar ook een voorbeeld van.

Maar hoe doen we dat in ons landje ?
Alle christenen blijven gewoon in hun bestuursgremia zitten, zodat we nu dus een situatie hebben die te omschrijven is als een seculiere meerderheid, die bestuurd wordt door een religiante minderheid.

Met andere woorden: de secularisatie schreewt om een politieke omwenteling, die volkomen uitblijft.

Dàt hebben ze bij DVG te weinig in de gaten.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV

Bericht door David Bakker »

Gelukkig is er op Goeree-Overflakkee, mijn geboortegrond, nog licht in de seculiere duisternis. SGP werd met bijna 50% van de stemmen de grootste partij bij de gemeenteraadsverkiezingen vorige week. Pownews maakte een mooie rapportage http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1307842 (na 8 minuten en 15 seconden).
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV

Bericht door Frans van Dongen »

DAVID: SGP werd met bijna 50% van de stemmen de grootste partij bij de gemeenteraadsverkiezingen vorige week
Ja...zoiets is toch diep treurig. De liberalen vallen tegen. Mark Rut. En wat doen die schapen ? Ze vallen terug op een religiante partij !
Dat was ook toen Pim Fortuyn werd vermoord. De mensen voelden zich verweesd -om z'n eigen term te gebruiken- en wie kwam er aan het roer ? De religiant Balkenende.

Nog iets: We hebben nu de facto een seculiere regering. Paars. Er zit niet één religiante partij bij.
Merkwaardig dat de segregatie in ons onderwijs, die neer komt op "religiante apartheid", gehandhaafd blijft.
Volgens mij komt dat, doordat ook bij de VVD en de PvdA de religianten flink geïnfiltreerd zijn. Denk aan Carel Brendel.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV

Bericht door David Bakker »

En Boris is inderdaad voorzitter geworden: http://www.humanistischverbond.nl/nieuw ... voorzitter
hagenaars

Re: Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV

Bericht door hagenaars »

Beste antireliganten, wat een term zeg :) , denk nou toch eens even na aljeblieft: het H.V. heeft in het recente verleden strijd gevoerd voor vrijheidsrechten waaronder de bevrijding van godsdienstdwang (In nederland altijd krachtig aanwezig.)
De nieuwe voorzitter heeft in zijn toespraak juist de bescherming van die rechten centraal gesteld...Blijf denken...
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV

Bericht door Frans van Dongen »

Ik blijf denken; vandaar dat ik erover begon.
Plaats reactie