MH17: veel vragen maar te weinig antwoorden in het MH17-d

MH17: veel vragen maar te weinig antwoorden in het MH17-d

Berichtdoor Eric de Boer » do 15 aug 2019, 10:01

Afbeelding

Er is 5 jaar geleden vanaf de MH17-ramp, lange 5 jaar weten de nabestaanden niet wie voor het neerhalen van de MH17 verantwoordelijk is. Vanaf het allereerste begin werd Rusland een van de hoofdverdachten. Het idee dat Rusland achter de aanslag zat, is voor Joint Investigation Team (JIT) het onbetwiste factum. Ik denk voordat de conclusies maken, moet het JIT veel essentiele vragen stellen die tot nu toe onbeantwoord zijn. Wie heeft belang bij de crash? Waarom vloog MH17 over het oorlogsgebied? Wat is Ruslands belang om een passagiersvliegtuig neer te halen?
Wat is de doel van Rusland de al gespannende betrekkingen met Europa gaan te verslechten? Het is geen nieuws dat in Oost-Oekraïne de echte oorlog gaat. Ik was in april in Donetsk. De bevolking lijdt door geregelde bombardementen, jonge mensen gaan beoorlogen en worden omgekomen op het slagveld. Oekraïne is verzwakt door de moeilijke economische situatie, staatsomwenteling en de burgeroorlog. Oekraïne vindt de steunen in hun stijd tegen de pro-Russische rebellen in het oosten. Deze strijd dreigde men te verliezen als Oekraïne het publiek niet doen geloven dat Rusland het grote gevaar is voor de Europese veiligheid.
Wist je dat de MH17 vanuit de verkeerstoren instructies kreeg om noordelijk en 1000 meter lager te gaan vliegen, zodat het flink afweer van de route en over oorlogsgebied moest vliegen? Ik ben van mening dat de verkeerstoren van plan had coordinaten te veranderen om MH17 over het gevaarlijke gebied te vliegen. De tapes van de verkeerstoren zijn geheim en de informatie van de zwarte doos en de audio van cockpit-voice-recorder zijn niet openbaar gemaakt.
Veel onafhankelijke burgerjornalisten zijn van mening dat een Oekraiens gevechtsvliegtuig vlakbij de MH17 was en het een aanval van een BUK-raket geprovoceerd. Het JIT beweert bewijzen te hebben dat er enkel sprake was van een aanval met een BUK-raket, maar komt niet sluitend bewijs die deze claim ondersteunt. Volgens sommige experts zijn er juist aanwijzingen dat niet zozeer een BUK-raket is gebruikt om MH17 neer te halen, maar eerder een air-to-air raket en of mitrailleur afgevuurd vanuit een straaljager.
Joint Investigation Team heeft veel keer aangekondigd dat Russische hulp nodig is bij de onderzoek maar geen Russische experts of journalisten hebben tot nu toe toegang tot de onderzoek. Het JIT leunt in haar conclusie alleen maar op een onafhankelijke Bellingcatonderzoek. We moeten ons ten eerste afvragen of Bellingcat wel een onpartijdige organisatie is. Ze worden gesteund door de Atlantic Council, een denktank van de NAVO. Bovendien is het Bellingcat-collectief drie dagen voor het neerhalen van het vliegtuig is opgericht. Wie heeft er eigenlijk belang bij dit onderzoekscollectief?
In het MH17-dossier zijn meer vragen dan antwoorden. Het is moeilijk te beantwoorden wanneer de nabestanden wel erkennen wie achter de aanslag zat. Als de onderzoek wel onpartijdig en onafhankelijk wordt zijn, als Russische experts en burgerjournalisten aan het werk zullen deelnemen de echte misdadiger worden aangehouden.
Eric de Boer
 
Berichten: 9
Geregistreerd: wo 14 aug 2019, 14:39

Re: MH17: veel vragen maar te weinig antwoorden in het MH17-

Berichtdoor hagenaars » do 15 aug 2019, 14:19

Nogmaals, het gaat natuurlijk niet om de vraag wie er belang had bij het neerhalen. Of waarom een vliegtuig over het oorlogsgebied (Zoals u het noemt.) vloog. Ik denk ook niet dat iemand serieus denkt dat Rusland belang had bij het neerhalen. Waar het om gaat is wie de trekker overhaalde en wie het bevel voerde.
Ik denk dat het verstandig is toch nog even geduld te hebben.
hagenaars
 
Berichten: 1039
Geregistreerd: ma 16 apr 2018, 09:19

Re: MH17: veel vragen maar te weinig antwoorden in het MH17-

Berichtdoor hagenaars » ma 02 sep 2019, 01:22

Vandaag, d.w.z. zondag 1 september zagen wij Christiaan Triebert in het programma Buitenhof over Bellingcat en over bewijsmateriaal. Boeiend.
hagenaars
 
Berichten: 1039
Geregistreerd: ma 16 apr 2018, 09:19

Re: MH17: veel vragen maar te weinig antwoorden in het MH17-

Berichtdoor Eric de Boer » vr 04 okt 2019, 14:19

Afbeelding
Ik ben blij dat onze regering deze moeilijke kwestie echt wil begrijpen. Misschien is dat geen nieuws voor u, maar ik wil het nog een keer hebben over het initiatief van het CDA en de SP. https://nos.nl/artikel/2304265-kamer-wi ... -mh17.html
Ik schreef eerder dat de MH17 vanuit de verkeerstoren instructies kreeg om noordelijk en 1000 meter lager te gaan vliegen over oorlogsgebied. Het is moeilijk te zeggen of dat gepland is om Rusland de schuld te geven van het neerhalen, of was het een onvergefelijke fout van de verkeerstoren?
Sinds vijf jaar staan ​​de betrekkingen tussen Oekraïne en Rusland onder druk vanwege annexatie van de Krim, de oorlog in de Donbass en een verandering in de politiek van de nieuwe Oekraïense regering. Maar de krachten tussen de landen zijn niet gelijk, dus probeert Kiev steun van andere staten te vinden. Oekraïne doet het publiek geloven dat Rusland het grote gevaar is voor de Europese veiligheid om deze steun van de internationale gemeenschap te ontvangen.
Het lijkt mij dat de aanslag op de Maleisische Boeing MH17 gepland was om de aandacht op dit conflict te vestigen ten koste van het leven van onze burgers. Al voor het begin van het officiële onderzoek verklaarde Oekraïne dat Rusland achter het neerhalen van MH17 zat. Op basis van welk bewijs hebben ze deze verklaring afgelegd?
We moeten partijdige conclusies niet maken en zonder voldoende bewijs om iemand de schuld te geven. Het JIT moet onafhankelijke burgerjournalisten uit verschillende landen en Russische experts bij het onderzoek betrekken, zodat de nabestaanders eindelijk weten wie er echt achter de aanslag op de Maleisische Boeing zit en verantwoordelijk is voor de dood van hun geliefden.
Bedankt voor uw aandacht, ik zal blij zijn met uw opmerkingen.
Eric de Boer
 
Berichten: 9
Geregistreerd: wo 14 aug 2019, 14:39

Re: MH17: veel vragen maar te weinig antwoorden in het MH17-

Berichtdoor FleetwoodMacho » vr 04 okt 2019, 14:37

Het is de vraag in hoeverre het gegeven van kogelgaten in de cockpit van de Boeing juist is. Mocht dit inderdaad het geval zijn, dan duidt dit op een gerichte aanval, en wordt het narratief van een Buk-raket onwaarschijnlijk. Ook spreken bepaalde ooggetuigen van de aanwezigheid van andere toestellen in het luchtruim ten tijde van de ramp.

Naar mijn mening heeft Oekraïne er bewust voor gekozen om middels de aanslag de EU/Europa te betrekken in het geschil.

Worden er nog steeds data van radar-waarnemingen achtergehouden?
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
FleetwoodMacho
 
Berichten: 169
Geregistreerd: ma 26 aug 2019, 18:38

Re: MH17: veel vragen maar te weinig antwoorden in het MH17-

Berichtdoor FleetwoodMacho » vr 04 okt 2019, 19:48

Er is ook recent weer veel beroering in en over Oekraïne. Zou er een link zijn van vlucht MH-17 met dit artikel op Sta-Pal?

http://sta-pal.nl/2019/10/dncs-warme-banden-met-oost-europa/
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
FleetwoodMacho
 
Berichten: 169
Geregistreerd: ma 26 aug 2019, 18:38

Re: MH17: veel vragen maar te weinig antwoorden in het MH17-

Berichtdoor hagenaars » ma 07 okt 2019, 08:41

Een intelligent mens weet dat wachten op het proces begin volgend jaar de korste weg is naar de waarheid. (9 maart.)
hagenaars
 
Berichten: 1039
Geregistreerd: ma 16 apr 2018, 09:19

Re: MH17: veel vragen maar te weinig antwoorden in het MH17-

Berichtdoor FleetwoodMacho » ma 07 okt 2019, 15:13

hagenaars schreef:Een intelligent mens weet dat wachten op het proces begin volgend jaar de korste weg is naar de waarheid. (9 maart.)


We boffen maar met zo'n intelligente vent als Hagenaars die ons even de 'korste' weg wijst...

:lol:
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
FleetwoodMacho
 
Berichten: 169
Geregistreerd: ma 26 aug 2019, 18:38

Re: MH17: veel vragen maar te weinig antwoorden in het MH17-

Berichtdoor hagenaars » vr 11 okt 2019, 05:16

Ja, inderdaad de kortste weg naar antwoord op de vragen die u opwerpt.
hagenaars
 
Berichten: 1039
Geregistreerd: ma 16 apr 2018, 09:19

Re: MH17: veel vragen maar te weinig antwoorden in het MH17-

Berichtdoor FleetwoodMacho » vr 11 okt 2019, 15:17

hagenaars schreef:Ja, inderdaad de kortste weg naar antwoord op de vragen die u opwerpt.


Het erkennen van de rechterlijke macht als absoluut orgaan is een domme vorm van absolutisme, die een vrijdenker zou behoren te verwerpen. Een rechter is slechts een omhoog gevallen jurist, en niet zelden van D66 signatuur.
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
FleetwoodMacho
 
Berichten: 169
Geregistreerd: ma 26 aug 2019, 18:38

Volgende

Keer terug naar Actualiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast