Rijden zonder bestuurder, een utopie

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Rijden zonder bestuurder, een utopie

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Ik heb het gelezen, mooi zo...Ik zie geen reden om te reageren.
Doe wat je van anderen hier verwacht. Reageer op het onderwerp en vergeet jezelf eens een keer.
hagenaars

Re: Rijden zonder bestuurder, een utopie

Bericht door hagenaars »

Ik heb daartoe geen aanleiding. Ik wil nog wel stipuleren dat op de weg altijd twee partijen moeten uitkijken en zich aan de regels houden. Minimaal twee. Bij de zelfrijdende auto levert dat een probleem op, zolang dat niet is opgelost, blijft deze een utopie.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Rijden zonder bestuurder, een utopie

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Ik heb daartoe geen aanleiding. Ik wil nog wel stipuleren dat op de weg altijd twee partijen moeten uitkijken en zich aan de regels houden. Minimaal twee. Bij de zelfrijdende auto levert dat een probleem op, zolang dat niet is opgelost, blijft deze een utopie.
Rustig dan maar, dat wordt opgelost. Wanneer we computers al hartoperaties laten doen. waarom dan geen auto verantwoord voor de verkeersregels per land laten rijden? Juridisch ben je ook zelf aansprakelijk wanneer je onder een rijdende tram loopt. Gelukkig heer hagenaars lopen die niet zo kort langs uw grachtenpand. U zal moeten wennen aan die noviteit in de Amsterdamse grachtengordel. Mogelijk dat een APV die auto's langs de grachtenpanden gaat verbieden. Maar komen doen ze!
hagenaars

Re: Rijden zonder bestuurder, een utopie

Bericht door hagenaars »

Die hartoperaties gebeuren met behulp van een robot o.i.d. door een bevoegd persoon.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Rijden zonder bestuurder, een utopie

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Die hartoperaties gebeuren met behulp van een robot o.i.d. door een bevoegd persoon.
Participeren i.p.v. ageren tegen eigentijdse technische ontwikkelingen :!:
hagenaars

Re: Rijden zonder bestuurder, een utopie

Bericht door hagenaars »

Goed zo.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Rijden zonder bestuurder, een utopie

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:De gedachte is natuurlijk dat de zelfsturende auto mij niet zal kunnen aanrijden als ik de deur uitga. Ik weet zeker dat zulks niet mogelijk is, een machine kan altijd falen, het lijkt mij uitgesloten de ideale machine te produceren.
Het is precies andersom: taak-specifieke machines zijn minder feilbaar dan mensen die dezelfde taak moeten uitvoeren.

De zelf rijdende auto is om die reden dan ook zeker geen utopie. Een algemeen verbod op door mensen bestuurde auto's lijkt mij dan ook een realistisch perspectief.
hagenaars

Re: Rijden zonder bestuurder, een utopie

Bericht door hagenaars »

Ik weet natuurlijk dat een auto vol elektronica zit. Dat helpt, maar het kan ook falen, vraag maar aan de auto-industrie, bv. Volkswagen. Ik ben geen jurist, maar in een auto zit een persoon, die verantwoordelijk is.
hagenaars

Re: Rijden zonder bestuurder, een utopie

Bericht door hagenaars »

Vandaag in mijn ochtendblad: de RDW maakt bekend, Tesla mag met een zelfsturende auto op de Europese markt, maar de handen wel aan het stuur houden, volgens de Europese regelgeving. (F.D. maandag 26 oktober, pagina 13.)
Plaats reactie