Engelen liegt.

hagenaars

Engelen liegt.

Bericht door hagenaars »

Op de T.V. en in de kranten is een zekere Engelen actief. Hij liegt er vrolijk op los: er zou vanuit Brussel een staatsgreep plaatsvinden. Help, we raken onze zelfstandigheid en de souvereiniteit kwijt. Onze begroting wordt niet meer in het parlement vastgesteld maar in Brussel. Allemaal leugens, die er toch grif ingaan. Oppassen met die Engelen.

http://www.burgerforumeu.nl/referendum/
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Engelen liegt.

Bericht door fred neerhoff »

Waarom zou er gewaarschuwd moeten worden voor Ewald Engelen? Zijn de mensen niet zelf in staat hun oordeel te vormen denk jij? Juist door het stuitende gebrek aan zelfkritiek van jouw Eurofielen is de scepsis van Engelen volgens mij juist een verademing. Weg met de zelfgenoegzame Europese politieke correctheid!
hagenaars

Re: Engelen liegt.

Bericht door hagenaars »

Daar gaat het niet om, ook Engelen mogen niet liegen, er vindt geen staatsgreep plaats, Europa leidt eerder aan een overdaad aan democratie, onze begroting wordt niet door Brussel gemaakt, maar keurig volgens onze wetten in Den Haag etc. etc.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Engelen liegt.

Bericht door fred neerhoff »

Ach gut, en daar moet jij de mensheid voor waarschuwen?

Ik vind je paternalisme net zo stuitend als je blinde volgzaamheid aan de zittende machtselite.
hagenaars

Re: Engelen liegt.

Bericht door hagenaars »

Je overschat de invloed van dit medium wel een beetje. Ik zou bovendien echt niet weten waarom ik paternalistisch*) zou moeten zijn, Nee, dat lijkt mij niets. De ´zittende machtselite´, je moet niet slijmen...


*) http://www.encyclo.nl/begrip/paternalistisch
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Engelen liegt.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Je overschat de invloed van dit medium wel een beetje.
Oh ja? Vertel.
hagenaars schreef:Ik zou bovendien echt niet weten waarom ik paternalistisch*) zou moeten zijn


Waarom ben je het dan toch steeds zo uitdrukkelijk? Vertel.
hagenaars

Re: Engelen liegt.

Bericht door hagenaars »

Je weet toch dat dit forum slechts dertig, veertig klanten heeft? Hooguit. (We groeien wel, maar heel langzaam.) Die wil ik wel vertellen dat er een leugenaar actief is. Want een politieke unie, bij verdrag vastgelegd, een staatsgreep noemen, dat is niet juist. En dat weet hij best, natuurlijk. En de Staat der Nederlanden, ook wel Koninkrijk der Nederlanden genoemd, blijft een souvereine staat en ook dat zal hij wel weten. De man heeft andere bedoelingen, dus. Hij liegt en maakt onnozele mensen bang. Mij niet!

Den vaderland getrouwe. :lol:
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Engelen liegt.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: Hij liegt en maakt onnozele mensen bang.

Liegen? Onnozel? Bang? Wie denk je eigenlijk te moeten waarschuwen? De paar lezers van dit forum soms? Zijn die dan zo dom? Wie is hier nu eigenlijk onnozel?

En besef je wel dat jij met hetzelfde recht van liegen kan worden beschuldigd met je niet aflatende stemmingmakerij als volgzame roeptoeter van de Brusselse Eurocraten?
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Engelen liegt.

Bericht door Frans van Dongen »

Ik snap Fred wel.
Het is wellicht overdreven om te spreken van een staatsgreep, maar ik vind wel dat ze te veel macht uitoefenen, te veel personeel hebben en te veel geld kosten.

Overigens versta jij (Lex) onder democratie 'Vertegenwoordigende Democratie". Ik niet.
hagenaars

Re: Engelen liegt.

Bericht door hagenaars »

Grappig, als iemand mij van liegen wil beschuldigen, dan is dat liegen eenvoudig aan te tonen. De begroting van 'Brussel' is een relatief klein bedragje dat door 27 landen, de leden, ter beschikking wordt gesteld, zoals we weten. En vervolgen door hen (grotendeels) weer uitgedeeld onder de leden.
Die landen, de leden vergaderden daar onlangs meer dan 24 uur over. Van de uitkomst deden zij verslag in hun respectivelijk parlement.
Brussel kan alleen ' macht' uitoefenen als de landen, de leden dat toestaan.

Ik versta een heleboel onder democratie. Bv. vertegenwoordiging.
Plaats reactie