Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

Okay, laat dan maar.
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

Je wilt het antwoord niet geven. Jammer is dat!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

Ik vroeg om referenties Hagenaars.
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

Hij was een bekende anti-Duitse Nederlander, sprak zich uit op congressen en bijeenkomsten. Behoorde tot het vooruitstrevend volksdeel (Voorstander van seksuele hervorming, waarover hij wel een brochure schreef.Toen was openlijk pleiten voor seksuele hervorming nog taboe.) Ik vraag mij af waar jij mee bezig bent?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

Alweer dat riedeltje. Het schiet lekker op zo.
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

Je zou de vraag kunnen beantwoorden?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

Flauw.
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

In deel twee van de verspreide geschriften uit 1947 uitgegeven door van Oorschot wordt een uitgebreide bibliografie van Leo Polak gegeven. Het bleek dat hij in 1932 tot en met 1940 in totaal in drie talen 22 artikelen en lezingen publiceerde. Hij trad zowel in Praag, in Londen en in Parijs regelmatig op, zijn mond houden deed hij niet. En dan nog de toespraken in Groningen, Amsterdam en Den Haag. Ik vraag mij werkelijk af, waar ben je mee bezig?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

Is er in "De verspreide Geschriften" (1947), Uitgeverij Van Oorschot, dan sprake van enige verzetstaal door Leo Polak? Of is er anderszins enige blijk van inzicht van het in zijn tijd manifeste nazisme of fascisme?

Is het niet alles zedelijkheid, zuiverheid en nog eens zuiverheid, plichten, keuren, zijn geliefde objectiviteis beginsel, karakter, Kant en Spinoza wat de klok slaat?

Kom nu eindelijk eens met een goede referentie Hagenaars!

En goede referenties zijn referenties waarmee je je bewering met betrekking tot zijn actieve lidmaatschap van het Comité van Waakzaamheid inzichtelijk en onomstotelijk kan onderbouwen.
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

Zijn actieve lidmaatschap en optreden op openbare vergaderingen voor het Comité van Waakzaamheid stonden al vast. Zij praatten daar uitsluitend over de relevante politieke agenda, dat weet iedereen. Dat hoef ik dus verder niet aan te tonen. Praag was de hoofdstad van Sudetenland. Je bent ongetwijfeld op de hoogte van de ambitie van de rijkskanselier, waarvan de naam mij nu even niet te binnen wil schieten, met dit omstreden gebied, waar veel Duits werd gesproken?
Ze spraken daar in september 1934 niet over de aardappeloogst...In 1935 sprak onze held op de eerste Interfacultaire leergang en weer ging het niet over de aardappeloogst, maar over de actualiteit. Hij was een van de initiatiefnemers van die voorloper van Studium Generale. Hij sprak daar daarna elk jaar tot zijn ontslag in 1941. En weer niet over de aardappeloogst. In 1937 sprak hij o.a. op het congres Descartes over de actualiteit. Hij publiceerde dat jaar nog vier stukken In 1940 werd zijn bijdrage aan de Geschiedenis der Joden aan Nederland uitgegeven. Need I say more? Waar ben je in godsnaam mee bezig...
Plaats reactie