Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Je scheldt alleen maar.
Verklaar je nader.
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

"Als gezegd, jouw argumentatie deugt voor geen meter" , maar ook: " Maar als je hier wat hebt laten zien is het wel dat je compleet niet weet waar je het over hebt. Je lult als een kip zonder kop."

Geen fraaie, doordachte en objectieve teksten, geen betoog.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Geen fraaie, doordachte en objectieve teksten, geen betoog.
Jij, een paternalistische draaier bij uitstek gaat hier vertellen wat een goed betoog is? Wat doordacht is? En wat objectief is? Nog eens: je trekt een veel te grote broek aan.
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

Je kunt het schelden en tieren niet laten, ik heb er vrede mee...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:ik heb er vrede mee...
Fijn zo. En kijk zelf even terug naar je eigen betoog waarin je opeens de financiële positie van een wiskundige gaat vergelijken met die van een pianist. Zoals door mij betoogd deugt jouw betoog niet.
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

Is de pianist niet net als de wiskundige afhankelijk van overheidsgeld, subsidie of bijdrage of bekostiging? Het gaat hier tenslotte om het subsidiesysteem voor de kunsten...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het gaat hier tenslotte om het subsidiesysteem voor de kunsten
En was jij niet degene die uit eigener beweging de vergelijking met "subsidiëring" van de wiskunde inbracht? Welnu, dan moet je ook niet een potje zielig gaan doen als die vergelijking mank blijkt te gaan.
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

Ach jezus, ik doe niet zielig en ik heb gelijk, want een universitair wiskundige wordt van overheidswege bekostigd, net als een concertpianist. Daarnaast moet hij of zij bedelen, deftiger gezegd, lobbyen voor middelen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

Zoals ik eerder betoogde met betrekking tot een wiskundig wetenschappelijk onderzoeker, die krijgt alleen salaris MITS hij zijn onderzoek extern gefinancierd krijgt. Dat geldt trouwens niet slechts voor een wiskundig onderzoeker maar voor elke geleerde die techno-bèta onderzoek op een universiteit doet. Bovendien vindt dit onderzoek altijd plaats in een internationale context en niet op provinciaal niveau waar jij op lijkt te doelen.

Of bedoel je dat iedereen die zijn salaris bij de overheid verdient in dezelfde financiële afhankelijkspositie verkeert als jouw kunstenaar die moet bedelen (jouw woorden) om overheidssubsidie? Dat geloof je toch zeker zelf ook niet?

Maar om het op een universitair wiskundige toe te spitsen: natuurlijk zijn zulke wiskundigen lang niet alle verbonden aan een universiteit. De meeste verdienen hun salaris bijvoorbeeld bij de chipmachine fabrikant ASML in Eindhoven, op het Shell laboratorium in Rijswijk, bij het technologiebedrijf Philips, bij de biotech onderneming DSM of in de financiële wereld bij het bankwezen.

Dat zie ik jouw pianist nog niet doen!
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

Waarom die minachting voor mijn arme violist? Ook hij moet in internationaal verband via een agentschap op zoek naar gage. En natuurlijk weet ik dat er onder onderzoekers ook bij de niet techno-bèta onderzoekers, gezocht wordt naar externe financiering. Blijft het punt dat de nationale overheid zowel de kunsten als de universiteiten in stand houdt, zodat zij hun zegenrijk en dringend gewenst werk kunnen blijven doen.

Het was een beetje lullig en onjuist om daar een NSB' er bij te halen. Kabinetten hadden voor de 2e Wereldoorlog al subsidie voor de kunsten ingevoerd.
Plaats reactie