Johannes Torrentius, schilder.

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Johannes Torrentius, schilder.

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Ik heb verschillende panelen en doeken van deze revolutionaire vrijdenkende schilder gezien. Prachtig en toen nog voor een betaalbare prijs. Interessante mens die Johannes Torrentius.
Als je die schilderwerken zo prachtig vond, dan weet je ook wàt je zag. Kan je er een korte beschrijving van geven?
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Johannes Torrentius, schilder.

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:
wilfred degens schreef:Ik heb verschillende panelen en doeken van deze revolutionaire vrijdenkende schilder gezien. Prachtig en toen nog voor een betaalbare prijs. Interessante mens die Johannes Torrentius.
Als je die schilderwerken zo prachtig vond, dan weet je ook wàt je zag. Kan je er een korte beschrijving van geven?
Wat is dit voor gelul? Er is maar 1 schilderij bekend van Torrentius: https://www.rijksmuseum.nl/nl/search/ob ... K-A-2813,0
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Johannes Torrentius, schilder.

Bericht door fred neerhoff »

Haha, maar Degens beweert nu juist dat hij verschillende schilderijen van Torrentius heeft gezien. In private collecties. Kan toch? laat hem er dan maar over vertellen!
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Johannes Torrentius, schilder.

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:Haha, maar Degens beweert nu juist dat hij verschillende schilderijen van Torrentius heeft gezien. In private collecties. Kan toch? laat hem er dan maar over vertellen!
En wie dacht u mij daar tegen mijn wil en afspraken over te laten vertellen?
Hou het maar op gelul van mij.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Johannes Torrentius, schilder.

Bericht door fred neerhoff »

Duidelijk.
hagenaars

Re: Johannes Torrentius, schilder.

Bericht door hagenaars »

Er wordt al twee eeuwen vergeefs naar meer werk dan het ene paneel in het Rijksmuseum gezocht. Ik betwijfel het waarheidsgehalte van de bewering.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Johannes Torrentius, schilder.

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Er wordt al twee eeuwen vergeefs naar meer werk dan het ene paneel in het Rijksmuseum gezocht. Ik betwijfel het waarheidsgehalte van de bewering.
Goed gezien! Schot in de roos! Een knuppel hoort ook niet in een hoenderhok :!: :lol:
Maar wat willen jullie anders van een zwak begaafde met 61 IQ :?:
;)
hagenaars

Re: Johannes Torrentius, schilder.

Bericht door hagenaars »

niets
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Johannes Torrentius, schilder.

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:niets
Precies :!: En wat het onverwachts dan meer is kan alleen voor de wijzen onder u ook wel eens de moeite van het overdenken waard zijn. Maar daar moet je dan wel toe in staat zijn. Dat bent u niet want zo bent u niet gebakken.
Ik spot met mezelf, met u en sommige onderwerpen op mijn manier. Herkenbaar voor mensen die ik wel als wijzen er- en herken.
hagenaars

Re: Johannes Torrentius, schilder.

Bericht door hagenaars »

Gelul, u weet niets van het onderwerp en laat dat duidelijk blijken.
Plaats reactie