WINST SYRIZA IS OVERWINNING OP FASCISME

Plaats reactie
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

WINST SYRIZA IS OVERWINNING OP FASCISME

Bericht door fred neerhoff »

De overweldigende verkiezingswinst gisteren van het linkse Syriza (36% van de stemmen, ofwel 149 parlementszetels - inclusief de 50 bonus zetels - van de 300 in totaal) is in de eerste plaats een overwinning op de Griekse fascisten. Het gevaar was immers levensgroot dat een volk dat vernederd wordt tot de bedelstaf even zo makkelijk kan kiezen voor een autoritair fascistisch alternatief.

In plaats van de breed uitgemeten EU-treurnis over 1 slaaf-natie minder zou Europa trots moeten zijn op de Grieken die zich niet laten slachtofferen aan naamloze EU-bureaucraten noch zich uitgeleverd hebben aan een Grieks-fascistische partij. Fascisten, zoals de Gouden Dageraad die immigranten aanwijzen als oorzaak van de relatief zwakke Griekse economie en de massale werkloosheid, vooral onder Griekse jongeren.
hagenaars

Re: WINST SYRIZA IS OVERWINNING OP FASCISME

Bericht door hagenaars »

Als er 36 procent op een partij stemt dan zijn er 64 procent tegenstemmer. We gaan zien wat de nieuwe regering gaat bieden, gouden bergen zijn beloofd, maar kunnen niet worden waargemaakt. Het Griekse volk heeft jarenlang boven zijn stand geleefd, ik kan mij wel voorstellen dat ze daarnaar terugverlangen... Ik vrees dat de werkelijkheid weerbarstig is...Is het fascisme verslagen? Volgens mij ging de strijd bij deze verkiezingen daar niet over.
Niemand is de slaaf van niemand in Europa, hoor. De Europeanen zouden het niet pikken.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: WINST SYRIZA IS OVERWINNING OP FASCISME

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Als er 36 procent op een partij stemt dan zijn er 64 procent tegenstemmer.
Is dat zo? Ik denk niet dat jij dat weet. Je trekt weer eens een veel te grote broek aan.
hagenaars

Re: WINST SYRIZA IS OVERWINNING OP FASCISME

Bericht door hagenaars »

Dank voor het compliment. Het staat gewoon in de krant. Er zijn 36 procent kiezers op die linkse partij, een coalitie van partijtjes overigens. De overige 64 procent had andere ideeen, toch?
hagenaars

Re: WINST SYRIZA IS OVERWINNING OP FASCISME

Bericht door hagenaars »

Inmiddels is het vraagstuk een flink stuk duidelijker, de nieuwe regering wil niet uit de Eurozone, de meeste landen uit die zone willen Griekenland niet kwijt. Een oplossing ligt voor de hand. Griekenland krijgt opnieuw een schuldenverlichting, maar blijft het geleende schuldig. Economische vooruitgang moet Griekenland er weer bovenop helpen. We gaan het zien...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: WINST SYRIZA IS OVERWINNING OP FASCISME

Bericht door fred neerhoff »

Ook de uitkomst van het referendum van afgelopen zondag was met 61% van de stemgerechtigden die achter Tsipras staan, een duidelijke anti-fascistische overwinning.
hagenaars

Re: WINST SYRIZA IS OVERWINNING OP FASCISME

Bericht door hagenaars »

Ja zeker, want fascisme dat wil echt niemand...
Plaats reactie