EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

hagenaars

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door hagenaars »

Je kruipt snel weg in het eigen en beperkte gelijk, jammer is dat. Zoals ik hierboven schreef is er van de genoemde vijftien punten best een aantal juist. En is over de andere een discussie mogelijk.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door fred neerhoff »

Niet was ik erop uit mijn gelijk te halen, maar wèl wilde ik een alternatief uitgangspunt bieden voor discussie. Een open discussie die niet steeds de Brusselse praktijken als een onwrikbaar gegeven beschouwt.

Voorbeeld: Volgens Brussel heeft Europa geen zelfstandig leger nodig. Dus, zeg jij, dat is een vaststaand gegeven en niet voor discussie vatbaar.

Meer algemeen: een open discussie over Europa kan natuurlijk niet zonder het er eerst over eens te worden wat de fundamentele waarden van dat Europa zouden moeten zijn. Jij zegt dat die waarden al vastgelegd zijn en algemeen bekend. Maar als ik je dan vraag om die waarden te expliciteren, weiger je dat. Sterker nog, volgens eigen zeggen vind je een discussie over die waarden (welke?) zelfs volkomen onbelangrijk.

Jij klampt je vast aan het Brusselse gegeven en wenst dat gegeven als onwrikbaar te beschouwen.

Conclusie: Discussie gesloten.
hagenaars

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door hagenaars »

Ik vraag mij af of dat een logische conclusie is. Ik heb op die eigen legerkwestie gereageerd. In theorie heb je namelijk gelijk, een leger is voorwaarde nummer één voor staatsmacht, maar de geschiednis heeft ons gebracht tot een tot nu toe onverslagen macht de NATO. Ik vind niet dat het doenlijk is dat te offeren.

Ik kan nu wel een zootje waarden op gaan dreunen. Maar dat lijkt mij veel werk voor niets, immers we hebben die verdragen. Ik vind die redelijk en nuttig. Behoorlijk geformuleerd. Ze voldoen. Dus hoor ik van jou graag waar ze tekort schieten etc.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik kan nu wel een zootje waarden op gaan dreunen. Maar dat lijkt mij veel werk voor niets, immers we hebben die verdragen.


Waarmee je mijn conclusie nog eens onderstreept.
hagenaars

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door hagenaars »

hagenaars schreef: Dus hoor ik van jou graag waar ze tekort schieten etc.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door fred neerhoff »

Enzovoort enzoverder.
hagenaars

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door hagenaars »

Laat ik het zo stellen, je trekt een grote broek aan over die waarden *), Euiropa op eigen kracht, maar als puntje bij paaltje
komt komt er niks, jammer...

*)Het formuleren van concrete en typisch Europese waarden en belangen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door fred neerhoff »

Een grote broek? Ik zou mij bijna gaan afvragen waarom je zo bang bent om die waarden op te sommen. Je weet alles toch zo zeker?

Discussie gesloten.
hagenaars

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door hagenaars »

Jij komt met exclusieve waarden op de proppen, als je een Europa op eigen kracht beschrijft. Ik ben niet bang en vraag beleefd die even op te sommen. Ikzelf ben tevreden met de waarden die in verdragen de laatste vijfenzestig jaar zijn neergelegd *). Ik heb toch de indruk dat we langs elkaar heen schrijven...

*) http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_V ... an_de_Mens
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door fred neerhoff »

Waarom blijf je mijn woorden verdraaien? Kinderachtigheid of laaghartigheid? Zeg het maar. En fijn te horen dat je zo tevreden bent met de status quo. Dat had ik nog helemaal niet gemerkt.
Plaats reactie