EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

hagenaars

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door hagenaars »

Nee, ik zie helemaal niets in dat Harry Mulisch concept. De Nieuwe Mensch, bah...Kun je die waarden en normen, die zo Europees zijn even opsommen? Zo moeilijk is dat toch niet? Noem er gewoon een paar, je hoeft niet uitputtend te zijn.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door fred neerhoff »

Jij wist toch zo goed dat die waarden allang geformuleerd waren in de verdragen van Lissabon, Maastricht enz? Dus waar lul je nu eigenlijk over?
hagenaars

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door hagenaars »

Ik dacht dat jij vroeg om nieuwe Europese waarden? Ik citeer: Het formuleren van concrete en typisch Europese waarden en belangen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het formuleren van concrete en typisch Europese waarden en belangen.
En jij vond dat overbodig, weet je nog?
hagenaars

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door hagenaars »

Ja, ik vind dat volkomen overbodig, ze zijn immers algemeen bekend? En bovendien in verdragen uitvoerig vastgelegd.

(Ik citeerde jouw tekst...)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ja, ik vind dat volkomen overbodig, ze zijn immers algemeen bekend? En bovendien in verdragen uitvoerig vastgelegd.
Je lijkt wel een wettische fundamentalist.
hagenaars

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door hagenaars »

Nee, hoor, ze staan open voor interpretatie bv. door Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM), een Europees gerechtshof waar individuen, groepen, organisaties en landen een klacht kunnen indienen tegen een lidstaat van de Raad van Europa. Het Hof is gevestigd in Straatsburg. Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens baseert zijn uitspraken op het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Het hof bestaat uit 47 rechters, één namens elke lidstaat van de Raad van Europa. President anno 2013 is de Luxemburger Dean Spielmann.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door fred neerhoff »

Gaan we hier weer bekende weetjes opsommen? Noem dan eerst eens de Europese kernwaarden die volgens jou al helemaal vastleggen.

Je zegt die verdragen te kennen, dus graag een uitputtend lijstje.
hagenaars

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door hagenaars »

Ik denk er niet over, je kunt die verdragen zelf toch rustig in Den Haag inzien?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: EEN EUROPA OP EIGEN KRACHT

Bericht door fred neerhoff »

Einde discussie.
Plaats reactie