Parallellen tussen de EU en het Romeinse Rijk

hagenaars

Re: Parallellen tussen de EU en het Romeinse Rijk

Bericht door hagenaars »

Dan niet! Zijn betoog over de legitimiteit van Europa is niet orgineel. Er zouden naar mijn mening directe verkiezingen voor de voorzitter cs. gehouden moeten worden, de Europese Raad durft het niet aan en zo blijven we in een neerwaartse spiraal...
Laatst gewijzigd door hagenaars op do 22 aug 2013, 06:14, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Parallellen tussen de EU en het Romeinse Rijk

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Zijn betoog over de legitimiteit van Europa is niet orgineel.
Hoezo niet origineel? Had zijn verhaal dan zèlf even opgeschreven! Of dacht jij nu echt dat jouw Europa-commentaar wèl origineel is?
hagenaars

Re: Parallellen tussen de EU en het Romeinse Rijk

Bericht door hagenaars »

Heb ik dat gesteld? Het punt is, Fred, dat we Europa, ik bedoel het intensieve samenwerkingsverband nodig hebben, we kunnen niet zonder. Het blijft een hobbelige weg, zeker, maar er is geen weg terug. Althans ik zie hem niet en jij ook niet, blijkt.
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Parallellen tussen de EU en het Romeinse Rijk

Bericht door Frans van Dongen »

Zou het geen grappig idee zijn, om bij wijze van experiment Buitenlandse Zaken in z'n volle omvang, dus ook Defensie en Ontwikkelingshulp te delegeren naar een 'Europese minister van BZ' ?

Je kunt dan alle ministeries BuZa van alle lidstaten, maar ook alle ambassades afschaffen; tel uit je winst !
Je hebt dan natuurlijk veel minder burocratie.
hagenaars

Re: Parallellen tussen de EU en het Romeinse Rijk

Bericht door hagenaars »

Grappig, ja, maar volstrekt onhaalbaar
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Parallellen tussen de EU en het Romeinse Rijk

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:en jij ook niet, blijkt.
Oh ja? Waar blijkt dat dan uit? Omdat ik kritiek heb op jouw slaafse volgzaamheid van de Angela Merkel? Dezelfde Merkel die anders dan jij, nu in het heetst van de verkiezingstijd opeens wèl op haar schreden lijkt te willen terugkeren?
hagenaars

Re: Parallellen tussen de EU en het Romeinse Rijk

Bericht door hagenaars »

Heb je een alternatief geboden? Ja, een simpler Europa, maar dat zegt niets...of weinig...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Parallellen tussen de EU en het Romeinse Rijk

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Heb je een alternatief geboden?
Zolang jij elke kritiek blijft bagatelliseren vertrouw ik er niet op dat jij überhaupt kan open staan voor alternatieven. Alternatieven die gezien de vele discussies in het publieke domein je zelf ook zou kunnen bedenken maar die je tot nu toe zorgvuldig hebt verzwegen, hebt ontkend, belachelijk gemaakt of zelfs verdacht hebt gemaakt. Niet helemaal koosjer vind ik.
hagenaars

Re: Parallellen tussen de EU en het Romeinse Rijk

Bericht door hagenaars »

Ja, ik kan (net als jij trouwens...) fel en duidelijk om mij heen meppen. Maar dat simpeler Europa, ik kan mij er niets bij voorstellen...Ik zie echt geen alternatief, we zijn op weg naar meer eenheid, niet minder. Heimweh naar vroeger zal niet helpen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Parallellen tussen de EU en het Romeinse Rijk

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:ik kan mij er niets bij voorstellen
In het publieke debat zijn er anders voldoende alternatieven gesuggereerd.
hagenaars schreef:Heimweh naar vroeger zal niet helpen.
Wat lul je nu weer over heimwee? Je jokt hier nu alweer voor de zoveelste keer op rij door net te doen alsof dat de enige suggestie is geweest.
Plaats reactie