Polen.

hagenaars

Re: Polen.

Bericht door hagenaars »

Ho, ho. Ik noem feiten, het is vrede, al ruim 65 jaar, er is steeds stijgende welvaart, al meer dan 56 jaar, het Verdrag van Rome http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Rome_(1957), de bescherming van de zwakken door de Raad van Europa. Sinds 1950. Denk aan het Europees Verdrag voor de rechten van de mens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Raad_van_Europa Wat wil een mens nog meer? Feiten, mijn waarde, louter feiten.
Laatst gewijzigd door hagenaars op do 11 jul 2013, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Polen.

Bericht door fred neerhoff »

Alweer dat gezagsgetrouwe riedeltje! Heb je echt niks anders te melden?
hagenaars

Re: Polen.

Bericht door hagenaars »

Je maakt je er makkelijk af, is het zo moeilijk om deze ruim een halve eeuw simpele feiten te weerleggen?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Polen.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:is het zo moeilijk om deze ruim een halve eeuw simpele feiten te weerleggen?
Hoezo weerleggen? Wel eens van een tunnelvisie gehoord?
hagenaars

Re: Polen.

Bericht door hagenaars »

Wat nou weer? Jouw anti Europese politieke standpunt, maakt je kwetsbaar voor een beperkt zicht op de moderne geschiedenis. Dat staat wel vast.

Ik vroeg hierboven de goede kanten van de Europese eenheid te beschouwen, waarom doe je dat niet?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Polen.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Jouw anti Europese politieke standpunt
Hoe kom je erbij dat ik een anti-Europees politiek standpunt zou aanhangen?
hagenaars

Re: Polen.

Bericht door hagenaars »

Dit *)schreef je op 13 juni op dit forum. Je noemt het als ik de politieke feiten noem, vrede, voorspoed, welvaart en de bescherming van de zwakken, een gezagsgetrouwe riedel...

*) Naar mijn mening is de weg waarnaar Merkel wijst een doodlopende weg. Het is puur whishful thinking en zal waarschijnlijk net zo'n historische misser blijken te zijn als die de sociaal-democraat Troelstra destijds maakte toen hij vanaf het Malieveld in Den Haag de revolutie uitriep . Ook Troelstra begreep niet dat politieke eenheid vanuit de basis moet komen en niet vanaf de tekentafel geproclameerd kan worden.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Polen.

Bericht door fred neerhoff »

Klopt helemaal. Dat schreef ik inderdaad. En dat zou ik nu nog schrijven.

Maar hoe kom je erbij dat ik een anti-Europees politiek standpunt zou aanhangen?
hagenaars

Re: Polen.

Bericht door hagenaars »

Nou, ik lees wat jij schrijft. Ik zie dan weinig enthousiasme voor de Europese gedachte...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Polen.

Bericht door fred neerhoff »

Oh ja? Maar als je bedoelt dat ik weinig op heb met een bestuurselite die los gezongen lijkt van de basis dan heb je gelijk.
Plaats reactie