Polen.

hagenaars

Polen.

Bericht door hagenaars »

De Polen zullen nog wel even moeten wachten op die ene munt. Schade voor hun economie, want extra kosten en het risico van waardedaling van de zloty.

Bron: http://www.nu.nl/economie/3519923/invoe ... duren.html
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Polen.

Bericht door Frans van Dongen »

Ik snap niet, waarom die Polen zo graag bij de EG willen. Zo geweldig is het niet.

Of misschien voor de subsidies ?

Dat gaat ons dan weer geld kosten, let maar op.
hagenaars

Re: Polen.

Bericht door hagenaars »

Beste Frans,

Het is een economisch bondgenootschap, dat kost altijd geld. Maar de revenuen zijn er ook naar. Je zou iets minder nationaal moeten focussen. Kan dat? groet lex.
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Polen.

Bericht door Frans van Dongen »

Het is een economisch bondgenootschap, dat kost altijd geld.
Dat kan je er beter niet aan beginnen.

Ik hoor, dat er weeffouten zaten in de invoering van de gemeenschappelijke munt. Kost natuurlijk ook weer de nodige miljarden
Maar de revenuen zijn er ook naar.
Welke dan ? We exporteren helemaal niet meer dan vroeger. Zonder de EG zouden we net zo veel exporteren. Wel dragen we de onkosten van de problemen van de zuidelijke landen.

Er komt niet voor niets steeds meer weerstand tegen het Europese project. De rechtsere partijen lijken zich zelfs te kunnen verenigen onder dit motto.
Ondere deze (anti)vlag verenigd staan ze gelijk een stuk sterker, dus je ziet wat voor invloed het anti-Eropeanisme nu al heeft.
hagenaars

Re: Polen.

Bericht door hagenaars »

Europa bracht ons louter vooruitgang en voorspoed. Kijk even naar de cijfers, je laat je dan gemakkelijk overtuigen. http://www.europa-nu.nl/id/vh6tqk1kv3pv ... in_cijfers
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Polen.

Bericht door Frans van Dongen »

Europa bracht ons louter vooruitgang en voorspoed. Kijk even naar de cijfers
Ja, ik las dat ook ergens. Humoristisch hè ! We zjn al sinds 2008 aan het inleveren en dan die leuke cijfers. Ja.... grappig dat soort lectuur.

Ken jij "Kuifje in Zuid Amerika" ?
hagenaars

Re: Polen.

Bericht door hagenaars »

Je ontwijkt het probleem, omdat het je politiek niet uitkomt. Europa heeft ons louter vrede, voorspoed en welvaart gebracht, zonder Europa, de Europese eenheid, de handel zouden we natuurlijk helemaal veel sterker getroffen zijn door de wereldeconomische crises. Echt, de economie is een moeilijk te doorzien samenspel van verschillende krachten.

Iets anders, wist je dat wij op Luxemburg na een van de rijkste landen ter wereld zijn? En maar klagen.

http://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-rijkste-landen/
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Polen.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Europa heeft ons louter vrede, voorspoed en welvaart gebracht.
Oh ja? Omdat jij het zegt?
hagenaars schreef: Echt, de economie is een moeilijk te doorzien samenspel van verschillende krachten.
Behalve voor jou natuurlijk.
hagenaars

Re: Polen.

Bericht door hagenaars »

Nee, natuurlijk niet. Mijn opinie doet er echt niet toe. Het gaat om de feiten, vrede, geen oorlog meer. Welvaart, voorspoed, bescherming van de zwakken, ga zo maar door. Ik heb verschillende lijstjes geraadpleegd. Kan iedereen doen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Polen.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het gaat om de feiten, vrede, geen oorlog meer. Welvaart, voorspoed, bescherming van de zwakken, ga zo maar door.
Je draait dit riedeltje hier tot vervelens toe af.

Wat mij daarin stoort is dat je alle kritiek op jouw gezagsgetrouwe gebabbel bagatelliseert, ja, soms zelfs verdacht maakt.
Plaats reactie