Politieke Unie gewenst

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

Het is nu ook voor Guy Verhofstadt duidelijk: de huidige EU trilt op z'n grondvesten.

In zijn nieuwste boek "De ziekte van Europa "(2015) beschrijft Verhofstadt het naderend fiasco: de eurocrisis, Griekenland, Brexit, een falend energie- en milieu-beleid, een falend defensiebeleid, geen asielbeleid, geen gemeenschappelijke Midden-Oosten politiek, een haperende democratie en een afkalvend draagvlak onder de Europese bevolking.

De huidige vluchtelingencrisis legt de zwakten van de EU genadeloods bloot: Angela Merkel bepaalt in haar eentje het Europese vluchtelingenbeleid.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Ik zeg niets over het boek van Guy Verhofstadt, dat ik niet las. Welke zwakte(n) bedoel je?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

Lees gewoon even een samenvatting van zijn boek. Anders schrijf je er toch zelf even eentje? Hahah...
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Ik ben het niet van plan, te druk...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

Joh, je hebt anders nogal wat woorden vuilgemaakt met je aankondiging dat je Eppink's laatste boek zou samenvatten.Wat mij betreft overigens geheel overbodig.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Ik heb daarbij geen datum genoemd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

geen commentaar.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

De politiek correcte Angela Merkel heeft mensen met gerechtvaardigde kritiek op haar EU - en migranten-beleid steeds weggezet als immoreel. Daarmee heeft zij Duitsland en Europa geen goede dienst bewezen.

Het banaliseren van de reëel bestaande Europese werkloosheid en het diepe stilzwijgen over de spanningen die de geïmporteerde islam ongetwijfeld met zich meebrengt is m.i. zeer onheilspellend.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Iedereen weet dat de toekomst ongewis is, onheilspellend soms, maar dit dossier is bepaald beheersbaar. Niet onheilspellend. We zullen zien wat er zondag in Brussel wordt beslist...Ik ben hoopvol gestemd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

Eindelijk lijkt bij het EU-bestuur een twee-snelheden Europa in beeld te komen. Onder druk van Engeland's eisen op het vlak van autonomie en het zgn. vluchtelingen probleem ontwaakt men sneller uit de droom dan al dat los gezongen idealistische gebabbel.
Plaats reactie