Politieke Unie gewenst

Victor Onrust
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 20 feb 2012, 14:01

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door Victor Onrust »

hagenaars schreef:Onrust probeert, denk ik, zijn geweten te schonen.
Zoals je weet heb ik, Judas zijnde, geen geweten :lol:
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Let goed op! Ik ben redelijk bijbelvast en ken de geschiedis van Judas, een gewetensvol man zo bleek al snel...

Terug naar het onderwerp dan maar...
Victor Onrust
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 20 feb 2012, 14:01

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door Victor Onrust »

OK, ik heb er geen 30 zilverlingen voor gekregen (al denken sommigen daar anders over), dan maar geen Judas.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Terug naar het onderwerp.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Die Bat Ye'orr zit buitengewoon goed in de materie. Europa kan niet veel, immers Lady Aston is zeer beperkt in haar optreden, ook omdat de Uniestaten zeer verdeeld zijn. http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... Nw&cad=rja

Toch zijn er een of twee muizengaatjes, namelijk het Kwartet, ik verwacht daar nog wel iets van na de verkiezingen in de USA en de problematiek van de gesubsidieerde vluchtelingen, die overigens allang geen vluchtelingen meer zijn, maar een erg lang volgehouden politieke arabische mythe. Als we nou eens begonnen die grote subsidiestromen te verminderen dan werd eigenlijk iedereen daar beter van. De arabische Palestijnen *), Europa en de verschillende begrotingen van de lidstaten.
Tegelijk met een initiatief van Tony Blair kan zo het vogeltje wellicht in het kooitje gelokt en een nieuwe arabische staat ontstaan: Arabisch Palestina.

(Ik zeg er gelijk bij dat ik dit al ongeveer 45 jaar bepleit, het blijkt taai spul, een mix van politiek, nationalisme en religieuse wanorde.)

Is dit voldoende antwoord?

*)ik doel op corruptie in beide arabisch Palestijnse gebieden.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

Nog steeds niets aan de hand in het Europa van Brussel? Zie http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... dium=email voor de commotie in Griekenland.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Het lijkt mij evident dat er problemen zijn in Griekenland. De vraag daarbij is natuurlijk of die problemen oplosbaar zijn en in de toekomst voorkomen zullen worden. Op beide vragen is het antwoord jazeker, de problemen zijn zeker oplosbaar en kunnen in de toekomst voorkomen. De drie vertegenwoordigers van de Unie kunnen met enige trots de eremedaille in ontvangst nemen nota bene in Oslo. (http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... A0pWZXja8Q )
msg

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door msg »

Al surfend ben ik als vrijdenker op deze site beland. Ik ben enigzins verbaasd om hier een pleidooi voor een politieke unie te lezen. Niet alleen wordt hiermee de individuele vrijheid ernstig aangetast. Een politieke en daarmee economische unie is volledig gebaseerd op het dogma van de maakbare samenleving.

Gezien de enorme economische, politieke, sociale en culturele verschillen is 1 europa een utopie van de eerste orde. Juist het tegenovergestelde zou een uitkomst uit de crisis kunnen zijn. Het streven naar meer decentralisatie, meer vrijheid en minder sturing van bovenaf.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door David Bakker »

msg schreef:Al surfend ben ik als vrijdenker op deze site beland. Ik ben enigzins verbaasd om hier een pleidooi voor een politieke unie te lezen. Niet alleen wordt hiermee de individuele vrijheid ernstig aangetast. Een politieke en daarmee economische unie is volledig gebaseerd op het dogma van de maakbare samenleving.

Gezien de enorme economische, politieke, sociale en culturele verschillen is 1 europa een utopie van de eerste orde. Juist het tegenovergestelde zou een uitkomst uit de crisis kunnen zijn. Het streven naar meer decentralisatie, meer vrijheid en minder sturing van bovenaf.
Niet elke vrijdenker hoeft het natuurlijk eens te zijn met vrijdenker Hagenaars. Zoveel vrijdenkers zoveel zinnen. Zelf ben ik ook minder euro-utopisch dan Hagenaars.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

msg schreef:Al surfend ben ik als vrijdenker op deze site beland. Ik ben enigzins verbaasd om hier een pleidooi voor een politieke unie te lezen. Niet alleen wordt hiermee de individuele vrijheid ernstig aangetast. Een politieke en daarmee economische unie is volledig gebaseerd op het dogma van de maakbare samenleving.

Gezien de enorme economische, politieke, sociale en culturele verschillen is 1 europa een utopie van de eerste orde. Juist het tegenovergestelde zou een uitkomst uit de crisis kunnen zijn. Het streven naar meer decentralisatie, meer vrijheid en minder sturing van bovenaf.
Beste msg, hartelijk welkom!

Een paar gedachten over het bovenstaande: (1) De Europese Unie bestaat. Daar valt niets aan te veranderen. In alle deelnemende landen is de overgrote meerderheid voor die Unie, zelfs in Het Verenigd Koninkrijk en Turkije. Het gaat er nu dus om met elkaar een modus te vinden om dat politieke feit tot een succes te maken. Daar wordt verschillend over gedacht, zoals we zien. Maar opheffen of uittreden is echt niet aan de orde. (2) Ik weet niet hoe de individuele vrijheden worden aangetast. Ik merk er niets van, maar dat kan aan mij liggen. Ik hoor graag meer.
(3) Het dogma van de maakbare samenleving, naar mijn mening overigens geen dogma maar een veel aangevochten stelling, heeft hier toch weinig mee te maken. Overigens is ´de samenleving´, wat het ook is, zeer maakbaar.

Lonen, prijzen, wetten om enkele zaken te noemen worden dagelijks ´gemaakt´.
Plaats reactie