Politieke Unie gewenst

hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Als het een mooie optocht is, dan loop ik graag even mee.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

Scepsis jegens het establishment is wel het minste dat je van vrijdenkers kunt verwachten. Jij schendt deze basisregel met grote regelmaat.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Ik denk dat het meevalt. Basisregel?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

M.i. hapert er iets aan je zelfbeeld.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Jij zegt het.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

BREXIT is een feit: een mokerslag voor de huidige politieke en bestuurlijke EU-elite.

Helderheid boven alles!

En maar blijven zwijgen over de vernietigende uitwerking van de islam-orthodoxie op het Europa van na de Verlichting.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Twee dingen, inderdaad een flinke tegenslag voor Groot Brittannië en Europa, de Europese jas heeft bij de Engelsen altijd te krap gezeten. Met de Islam heeft het niets te maken, voor zover ik weet. Leg je dat eventueel nog even uit?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

De autoritaire invoering van een muntunie - over de ruggen van de bevolking heen - met de wensdroom dat er vanzelf een politieke unie zou volgen, is een fundamenteel foute beslissing geweest. Het niet willen toegeven van deze fout maakt de huidige EU-elite volledig ongeloofwaardig.

Verder geeft de weigering om een adequate grensbewaking in te stellen, en de onmacht om de Europese werkloosheid op te lossen de genadeslag voor de huidige EU.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Ik geloof niet in een genade of mokerslag. Elders op deze site heb mijn mening over het fenomeen Brexit gegeven...We moeten de tegenslag, want dat is het, niet overdrijven. Je hebt gelijk, er zijn invoeringsfouten gemaakt. Maar het was geen autoritaire invoering.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

De huidige EU-top moet opstappen.

Jean-Claude Juncker (voorzitter Europese Commissie), z'n rechterhand Frans Timmermans samen de voltallige Europese Commisie, Donald Tusk (president van de Europese Raad) en Martin Schulz (voorzitter EU-parlement) behoren net als de Britse premier David Cameron hun ontslag in te dienen.

Zij allen missen voldoende democratische legitimiteit om noodzakelijke hervormingen van de EU door te voeren.
Plaats reactie