Politieke Unie gewenst

hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

We zullen het zien...Ik dacht gehoord te hebben, j.l. zondag was ze op de A.R.D., dat mw. Merkel hier niet over peinst. Ze glimlachte en keek het Duitse volk recht in de ogen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

Ach gut, wat een eerlijk mens hè?
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Ja, schattig hè. De gedachte is geloof ik dat ze het voorstel er ruim door haalt.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

Volgens de Duitse kanselier Merkel is het Europese vluchtelingen probleem veel groter dan de Griekse financieringscrisis.
Waren de leidende EU-politici misschien te lang bezig met zichzelf, en hebben zij al die tijd weg gekeken van de werkelijke problemen? Lijkt mij wel!
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Je hebt gelijk. Maar de problemen laten zich moeilijk vergelijken. Het Griekse probleem is oplosbaar, zo blijkt, nu zelfs met waarschijnlijk extra verkiezingen. Dat geldt niet voor de (relatief kleine) vluchtelingenstroom. Wordt het probleem Syrië niet opgelost dan blijven de Syriërs komen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

Intussen wordt de EU gedicteerd door de schuldbewuste Duitse kanselier Angela Merkel. “Refugees Welcome” schreeuwde de Bild-Zeitung afgelopen week. Waar zo'n volslagen losgezongen kreet toe kan leiden, zie je nu in Hongarije: complete chaos.

M.i. maakt de vleesgeworden politiek correcte Gutmensch Angela Merkel hier een kardinale fout met haar ondoordachte goede bedoelingen politiek.

Welke leidende politicus geeft haar binnen de EU repliek?
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Ze krijgt inderdaad veel voor elkaar. Dat komt omdat ze haar zaakjes goed voorbereid en sterke argumenten gebruikt. Ze krijgt overigens niet altijd haar zin. Vergaderingen duren wel eens lang, erg lang.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

De Hongaarse premier Viktor Orbán lijkt op dit moment de enige EU-leider die tegen het zwakzinnige “vluchtelingen”-beleid van de Gutmensch Angela Merkel stelling neemt.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Ach ja, nu noem ik jou naïef. Politiek naïef. We zullen zien wie wint: zij of hij, het zullen wel weer lange vergaderingen worden.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:We zullen zien wie wint: zij of hij
Tot die interne EU-immigratiestrijd is beslecht heb je uiteraard nog geen mening. Want je wilt nu eenmaal bij de winnende meerderheid behoren, de gevestigde orde. Het is je natuurlijke habitat Hagenaars, een anti-vrijdenkers attitude.
Plaats reactie