Politieke Unie gewenst

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Jouw punt van kritiek op mijn opstelling op deze site snap ik niet, iedereen mag hier toch beweren wat ie wil?
Ja hoor, wat mij betreft mag je op dit vrijdenkersforum alles beweren. Zelfs het bij voortduring en partijdig bejubelen van de Brusselse status quo - alwaar het onzalige droombeeld van een Europese Politieke Unie wordt nagejaagd - is toegestaan.

Maar kan je uitleggen hoe jouw eenzijdige propaganda zich verhoudt tot "intellectuele onbevangenheid' en "los van conventies opvattingen ontwikkelen" en "vrij en onbevangen nadenken over wat er zoal beweerd wordt"? Immers, elders definieerde je "vrijdenken" nog precies in voornoemde termen.

Kijk zelf even terug http://www.vrijdenkersforum.nl/forum/vi ... f=12&t=326.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Ik voldoe natuurlijk weer graag aan dit verzoek. Eerst even de context. Ik bejubel niks, het blijft allemaal mensenwerk, natuurlijk. En de staus quo is niet mijn referentie. Wel verzet ik mij tegen de oppervlakkige analyse van de populisten, die denken dat zonder Politieke Unie, het europa van de naties, het ook wel kan. Als de huidige crisis iets heeft aangetoond, dan is het dat er toezicht vanuit Brussel nodig is om de noodzakelijke eenheid te bewaren. De landen die zich willen verenigen in een economische en sociale eenheid, tot vrede en welvaart, die zullen er iets voor over moeten hebben, een gezamenlijk gekozen doelstelling vraagt om toezicht, control. Transparantie.
Het droombeeld, zo je wilt, is natuurlijk niet onzalig, maar het vraagt wel om inspanning. Het gaat niet vanzelf. De Politieke Unie is zeker gewenst, maar niet gratis.

http://www.thefreedictionary.com/control
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik voldoe natuurlijk weer graag aan dit verzoek. Eerst even de context.
Als ware Euro-dogmaticus stik je bijna in de context maar negeer je mijn verzoek volledig. Dat verzoek luidde:

"Kan je uitleggen hoe jouw eenzijdige propaganda zich verhoudt tot "intellectuele onbevangenheid' en "los van conventies opvattingen ontwikkelen" en "vrij en onbevangen nadenken over wat er zoal beweerd wordt"? Immers, elders definieerde je "vrijdenken" nog precies in voornoemde termen, zoals te lezen is op http://www.vrijdenkersforum.nl/forum/vi ... =326#p4503 ".
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door Frans van Dongen »

LEX:De Politieke Unie is zeker gewenst, maar niet gratis.
Goh Lex....en ze zeiden dat het zoveel zou opleveren !
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

@Fred. Laat ik nou denken dat ik objectief en fundamenteel geantwoord heb? Niet dogmatisch, mij baseer op de voorliggende feiten?
Feit is, lijkt mij, dat deze Unie en zijn voorgangers ons welvaart, vrede en transparantie brengt? Er valt nog wel wat aan te sleutelen, natuurlijk, maar uiteindelijk is dit de weg die we politiek zouden moeten willen...Er is uiteindelijk geen alternatief.

@Frans, wie zijn "ze"? En er zijn kosten en baten. De kosten zijn gering, afgezet tegen de baten.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Laat ik nou denken dat ik objectief en fundamenteel geantwoord heb?
Oh ja? Maar waarom duik je dan zo weg voor mijn verzoek? Dat verzoek luidde immers:

"Kan je uitleggen hoe jouw eenzijdige propaganda zich verhoudt tot "intellectuele onbevangenheid' en "los van conventies opvattingen ontwikkelen" en "vrij en onbevangen nadenken over wat er zoal beweerd wordt"? Immers, elders definieerde je "vrijdenken" nog precies in voornoemde termen, zoals te lezen is op http://www.vrijdenkersforum.nl/forum/vi ... f=12&t=326 ".
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Ik duik niet weg, waarom zou ik? Ik maak bezwaar tegen de term eenzijdige propaganda. Dus kan ik ook niet op jouw verzoek ingaan. Laten we proberen ons tot de feiten te beperken, is mijn voorstel.
Probeer het eens met een objectieve vraag, kan dat?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

Daar gaat 'tie dan:

Kan je uitleggen hoe jouw voorstelling van zaken met betrekking tot de noodzaak van een Europese Politieke Unie zich verhoudt tot "intellectuele onbevangenheid" en "los van conventies opvattingen ontwikkelen" en "vrij en onbevangen nadenken over wat er zoal beweerd wordt"?

Immers, elders definieerde je "vrijdenken" nog precies in voornoemde termen, zoals te lezen is op http://www.vrijdenkersforum.nl/forum/vi ... =326#p4503 .
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Dat is vragen naar de bekende weg. Ik vind een Europese Unie noodzakelijk, er is geen alternatief. En ik vind al die genoemde eigenschappen van een vrijdenker nuttig en noodzakelijk. Er is geen tegenstelling, lijkt mij.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

We worden het niet eens.
Plaats reactie