Dat hele humanisme deugt niet

hagenaars

Re: Dat hele humanisme deugt niet

Bericht door hagenaars »

Je bent te cynisch: Kijk maar, Locatie: ’t Syndicaat, Den Haag
Tijd: 17:00-20:00 uur
Kosten: Gratis, inclusief soep en een broodje (voor leden en niet-leden)



Tijdens het Humanistisch Café van 25 september jl. sprak Heinz Kimmerle over zijn boek Filosofie van het verstaan. Een dialoog. Aan de orde kwamen aspecten van de multiculturele samenleving. Hoe zorgen we ervoor dat verschillende bevolkingsgroepen zich thuis voelen in onze steden? Hoe gaan we om met verschillende culturen?

Op 30 oktober jl. stond tijdens het Humanistisch Café het Stagehuis in de Schilderswijk centraal. Inleiders waren de oprichters Nol Breebaart en Willem Giezeman. Gediscussieerd werd over het belang van buurtgerichte activiteiten in een multiculturele en multireligieuze wijk als de Schilderswijk en over de praktijk van samenleven in complexe wijken, met verschillende religies, culturen en leefstijlen.

Voortbouwend op het thema ‘samen leven’ zal het Humanistisch Café op 27 november a.s. opnieuw in het teken staan van het intercultureel verstaan, met de nadruk op de actualiteit van de multiculturele en –religieuze samenleving. Daartoe heeft het Humanistisch Verbond Haaglanden Heinz Kimmerle opnieuw uitgenodigd, alsmede de coauteur van het boek Filosofie van het verstaan, Renate Schepen. Ingegaan zal worden op vooral het elkaar verstaan in concrete situaties en hoe dit een rol kan spelen in het omgaan met culturele en religieuze verschillen.

Het Humanistisch Verbond Haaglanden nodigt een ieder uit om vanuit zijn of haar religieuze of culturele achtergrond deel te nemen aan de discussie.


Tijd: 17:00-20:00 uur
Kosten: Gratis, inclusief soep en een broodje (voor leden en niet-leden)


Afdeling: Haaglanden
Categorie: Lezing
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Dat hele humanisme deugt niet

Bericht door fred neerhoff »

Amen.

Zo te zien is het wereldvreemde multiculturele ideaal van Peter Derkx van die nep-universiteit in goede aarde gevallen bij spiritueel bevlogen gelijk gestemden.
hagenaars

Re: Dat hele humanisme deugt niet

Bericht door hagenaars »

Nogmaals, te cynisch en de stelling dat men in humaistenkring nooit over de islam wil praten blijkt minder juist.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Dat hele humanisme deugt niet

Bericht door fred neerhoff »

Natuurlijk willen humanisten graag over de islam babbelen, sterker nog Peter Derkx van die nep-universiteit verdient er een goeie boterham mee. Verder lijkt jouw humanisten café (geen alcohol!) in de multi-culti Schilderswijk in Den Haag, bemand door witte mannen op leeftijd, sprekend de humanistische variant van een priesterpost in het verre Afrika.
hagenaars

Re: Dat hele humanisme deugt niet

Bericht door hagenaars »

Nee, maar: een vrijdenker die wil voorschrijven hoe men over een ondrwerp moet denken, spreken...Je bent nooit op een priesterpost in het verre Afrika geweest, wil ik wedden...( Zou de heupflacon * hier uitkomst bieden? )

* Heupfles , heupflacon of zakflacon is de algemene benaming voor een afgeplatte fles , vaak met een holle zijde. Een andere benaming is 'platvink'.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Dat hele humanisme deugt niet

Bericht door fred neerhoff »

Nergens heb ik beweerd dat Peter Derkx iets voorschrijft. Nou ja, behalve wellicht de inhoud van zijn spirituele lessen op die nep-universiteit .
hagenaars

Re: Dat hele humanisme deugt niet

Bericht door hagenaars »

Er moet geen misverstand ontstaan, ik bedoel dat jij Prof. dr. Peter Derkx iets voorschrijft, hoor...Hij moet toch zelf weten wat hij schrijft? Je bent het wellicht niet altijd met hem eens, wie wel? Maar om het nou "gebabbel" te noemen, dat lijkt mij niet zo goochem.

http://www.uvh.nl/contact/medewerkers?p ... sHqwOhbPmD
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Dat hele humanisme deugt niet

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Er moet geen misverstand ontstaan, ik bedoel dat jij Prof. dr. Peter Derkx iets voorschrijft, hoor...Hij moet toch zelf weten wat hij schrijft? Je bent het wellicht niet altijd met hem eens, wie wel? Maar om het nou "gebabbel" te noemen, dat lijkt mij niet zo goochem.
Dus als ik het niet eens ben met het humanistische gebabbel van Peter Derkx dan zou ik hem mijn mening willen voorschrijven? Hallo Hagenaars, zijn we er nog?
hagenaars

Re: Dat hele humanisme deugt niet

Bericht door hagenaars »

Zeker ben ik er! Onze humanist "babbelt" niet. Hij houdt een glashelder betoog, waar jij het niet mee eens bent. Dat kan gebeuren. Mijn devies in deze zaak: weerleggen en niet afzijken.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Dat hele humanisme deugt niet

Bericht door fred neerhoff »

Tja, als jij niet snapt dat Peter Derkx van die nep-universiteit onder het mom van "wetenschap" gewoon zieltjes staat te winnen voor zijn private multi-culti droom dan weet ik het ook niet meer.
Plaats reactie