learning WORLD with humanistic WISE

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door fred neerhoff »

Verder nog iets?
hagenaars

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door hagenaars »

Nee, niet dat ik weet, dank je.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door fred neerhoff »

Graag gedaan.
Martin

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door Martin »

De Nederlandse Overheid schrijft in 1991 een internatuionale conferentie over biseksualiteit in amsterdam uit
Sindsdien is biseksualiteit geen verboden vrucht meer er wordt om de vier jaar een internationale conferentie over biseksualiteit gehoudenom eens met betekking tot het ALLES normen en waarden te bedenkenn bij biseksuelen
Dus nu van 2000 jaar excommunicatie van die paradijselijke natuur naar dialoog en communicatie en vorm geven aan
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door Frans van Dongen »

Ik ben heterosexueel.
Tja....ik kan er ook niets aandoen.
Ik ontdekte dat, toen ik een jaar 14 á 15 was.
Aanvankelijk vond ik het moeilijk om erover te praten...maar toen ik 18 was, leerde ik een meisje kennen, die dat ook had. Ze was ook hetero. En we hebben toen besloten, om samen uit de kast te komen.

Veel mensen hebben voor hetero's geen enkel begrip. Ze hebben geen flauw idee, van wat er in je om gaat, als je als hetero door het leven moet. Homo's, lesbiennes en bisexuelen hebben hun subsidies, hun clubs, hun zendtijd, hun Arie van der Boom, hun Paul de Leeuw, enzovoorts, enzovoorts.
En wat hebben wij hetero's ? Helemaal niets !
Als hetero moet je het helemaal zelf uitzoeken; je bent helemaal aan jezelf overgeleverd. En dat valt echt niet altijd mee: Het gevoel anders te zijn; het gevoel dat je bekeken wordt; het gevoel "er niet bij te horen".

Overigens heb ik mezelf uiteindelijk geaccepteerd en het aan m'n ouders verteld.
Gelukkig accepteerden zij het ook.
Ik heb er nu vrede mee.
Wel vind ik het jammer, dat mijn groep als zodanig zo weing aandacht krijgt.
Het gaat altijd over homos, lesbiennes en bisexuelen.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door David Bakker »

Frans ouwe hetero, ik wist niet dat je humor had. Maar we moeten niet te veel in hokjes denken: homo, hetero, bi .Dat is toch een beetje ideologisch bepaald. Doe gewoon doen wat je lekker vindt.

In dit verband citeer ik nog even uit Shere Hite, "Het Hite rapport over het sexuele leven van de man." (1982 De Arbeiderspers):

"Seks is niet altijd zo gedefinieerd als wij dat tegenwoordig doen. Onze definities van ‘seks’, ‘mannelijke sexualiteit’ en ‘mannelijkheid maken deel uit van een wereldvisie, een ideologie die eeuwenlang geheerst heeft, maar die niet altijd geheerst of zelfs bestaan heeft. Onze definitie van sexs- ‘voorspel’, gevolgd door penetratie van de vagina door de penis, gevolgd door coïtus en afgesloten met het mannelijk orgasme in de vagina- schijnt ongeveer 2500 jaar geleden te zijn ontstaan om de bevolkingsgroei veilig te stellen. In die tijd keerden joodse stammen terug uit de Babylonische ballingschap, en deze namen een wet aan, de eerste wet van deze aard in de geschiedenis die heterosexeule coïtus als enige sexuele activiteit toestond en alle andere activiteiten verbood. Dat was heel belangrijk voor deze kleine stammen die worstelden om hun bestaan, want door meer kinderen te krijgen (waardoor de bevolking toenam) konden zijn sterker worden-meer land bebouwen, meer gebied in bezit nemen en zich beter verdedigen. Dat het sexuele gedrag onder de omringende volkeren veel gevarieerder was en minder op de coïtus geconcentreerd, blijkt uit de aanhoudende waarschuwingen in het Oude Testament tegen de wijze der ‘heidenen’, bij voorbeeld de Babyloniërs. "
hagenaars

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door hagenaars »

Ja en daar is Freud natuurlijk een betere gids dan de experimentele psychologie. Hoe interessant ook.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door fred neerhoff »

Kom nou, Freud een gids in deze materie? Je zou toch echt beter moeten weten....Ben je niet in de war met je favoriete paus Ratzinger?
hagenaars

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door hagenaars »

Nee, ik bedoel echt de Wener en niet de Beier. Hoewel die laatste interessante meningen over sexualiteit heeft.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door fred neerhoff »

Menigen en babbels zat ja. Maar ik vind het nogal ontluisterend om van jou te vernemen wie in jouw ogen interessante seksuele gidsen zijn.
Plaats reactie