Tussen de boeren. In Wageningen is het niet pluis.

Plaats reactie
hagenaars

Tussen de boeren. In Wageningen is het niet pluis.

Bericht door hagenaars »

Jaren geleden ging ik toneelspelen in Wageningen. De voorstelling was een succes, maar de borrel na afloop was minder. Wat een boeren die Wageningen studenten en medewerkers. Grofbesnaard en agressief. Niet gezellig.
Ik moest aan die lang vervlogen tijden denken toen ik las wat Dirk Vlasblom schreef. *) In Wageningen studeerde iemand af met een proefschrift. Over dieren en veestapels. Hij wilde in zijn persoonlijk dankwoord ook God bedanken voor de steun bij het werk voor de promotie. Bovendien had hij een citaat van Augustinus op het schutblad, Dat mocht niet van de leden van de promotiecommissie. God of politiek worden aan de Universiteit sinds kort niet meer toegelaten.
Hoe gek kun je worden? Louise Fresco krijgt het nog moeilijk tussen die boeren.
Hoe gek kun je worden? Louise Fresco http://louiseofresco.com/ krijgt het nog moeilijk tussen die boeren. Zij wordt de nieuwe besuursvoorzitter van het landbouw onderwijs instituut dat in de wereld bekend staat als top universiteit. Ik vind als vrijdenker dat God best mag en dat zeker Augustinus op een schutblad niet misstaat.

*)' In Wageningse dankwoorden is geen plek voor God.' NRC Handelsblad zaterdag 1 maart in de rubriek Wetenschap.
Naskatew
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 10:16

Re: Tussen de boeren. In Wageningen is het niet pluis.

Bericht door Naskatew »

Plaats reactie