Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

GodenVrijDenker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 09 feb 2012, 19:56

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door GodenVrijDenker »

Op punten hebben jullie m.i. gelijk, maar op zekere momenten gooien jullie weer met groot gemak jullie eigen glazen in. Van Hooff's opmerking 'Kenmerkend voor de hetze is dat nu ook Henk Engelsman op de man wordt aangevallen' is zondermeer begrijpelijk en was totaal voorspelbaar, althans voor mij.

Haal de balk voor de eigen ogen toch eens weg en probeer het allemaal nu eens helemaal goed te doen. Zo was ook het recente optreden van Fred onwaardig. Een intellectueel debat werd aangegrepen om politiek te bedrijven.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door fred neerhoff »

GodenVrijDenker schreef: Een intellectueel debat werd aangegrepen om politiek te bedrijven.
Kennelijk hebben wij een andere perceptie van het begrip 'intellectueel debat' . Wat mij betreft was het niet meer dan obligaat en vooral schijnheilig gebabbel. Maar ik meende dat je dat al wel begrepen had.
GodenVrijDenker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 09 feb 2012, 19:56

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door GodenVrijDenker »

fred neerhoff schreef:Kennelijk hebben wij een andere perceptie van het begrip 'intellectueel debat' .
Gek, maar ik heb echt voorvoeld dat je dit ertegenin zou gaan brengen. Terwijl het natuurlijk een oneigenlijk argument is. Hoe ook de aard van het debat was, het was in elk geval géén politieke avond. Het was ook al geen algemene ledenvergadering of bijeenkomst van een onderzoekscommissie. Je verstoorde een poging van een aantal mensen die met de beste bedoelingen een debat wilden opzetten.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door David Bakker »

GodenVrijDenker schreef: het was in elk geval géén politieke avond.
Heeft vrijdenken geen politieke component? Denk je dat het vrijblijvend babbelen over de vrijheid van meningsuiting volstaat?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door fred neerhoff »

GodenVrijDenker schreef:Je verstoorde een poging van een aantal mensen die met de beste bedoelingen een debat wilden opzetten.
Moet ik hieruit begrijpen dat je Henk Engelsman de beste bedoelingen toeschrijft en mij niet?
GodenVrijDenker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 09 feb 2012, 19:56

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door GodenVrijDenker »

fred neerhoff schreef:Moet ik hieruit begrijpen dat je Henk Engelsman de beste bedoelingen toeschrijft en mij niet?
Jij bent erheen gekomen met een bedoeling die, als de organisatoren het vooraf hadden geweten, ertoe zou hebben geleid dat je zou zijn geweigerd.
GodenVrijDenker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 09 feb 2012, 19:56

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door GodenVrijDenker »

David Bakker schreef:Heeft vrijdenken geen politieke component? Denk je dat het vrijblijvend babbelen over de vrijheid van meningsuiting volstaat?
Deze mensen zaten bij elkaar zonder op de hoogte te zijn van elkaars politieke keuzen en dat was okay, want die deed er nu niet toe. Het was eerst en vooral een kennismaking tussen mensen.

Wat Fred deed was ongepast. Hij haalde Henk door het slijk en de vele mensen die niet van de hoed en de rand wisten schrokken zich rot.

Jullie tactisch vermogen is zo ongeveer nul. Dat bleek me ook weer toen jullie het opportuun achtten op jullie openbare forum door te gaan met het bij naam en toenaam door het slijk halen van het bestuurslid. Daarbij komt dat er een wel zeer verdraaid beeld werd geschetst van wat er was voorgevallen, uiteraard in het voordeel van het slachtoffer Fred. Ik vond dat een vorm van liegen. En als het toch geen liegen was, dan heeft Fred gewoon last van een verwrongen perceptie. Iets anders kan ik er niet van maken, het spijt me dat te moeten zeggen.
hagenaars

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door hagenaars »

Ik wil liever geen olie op het vuur gooien. Ik heb belang bij een rustige weerlegging van de stellingen van de voorzitter van mijn vereniging. Hij voert vier argumenten voor mijn royement aan. Althans voor het eventuele voorstel van het bestuur aan de algemene vergadering. Ik denk dat ik alle vier de argumenten wel zal kunnen weerleggen. Er komt een moment dat ik dat zal doen, natuurlijk. Daartoe ga ik nu eerst met mijn raadslieden praten. Dus, wordt vervolgd. :D
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door fred neerhoff »

GodenVrijDenker schreef:Jij bent erheen gekomen met een bedoeling die, als de organisatoren het vooraf hadden geweten, ertoe zou hebben geleid dat je zou zijn geweigerd.
Beslist onjuist! Heel kwalijk trouwens om iemand te veroordelen op basis van vermeende bedoelingen!
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door David Bakker »

GodenVrijDenker schreef: Wat Fred deed was ongepast. Hij haalde Henk door het slijk en de vele mensen die niet van de hoed en de rand wisten schrokken zich rot.
Fred stelde de schijnheiligheid van Henk Engelsman aan de orde. Blijkbaar hou jij graag schijnheilige hypcriete en onbetrouwbare mensen de hand boven het hand hoofd.
Plaats reactie