Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door David Bakker »

GodenVrijDenker schreef:
fred neerhoff schreef:Moet ik hieruit begrijpen dat je Henk Engelsman de beste bedoelingen toeschrijft en mij niet?
Jij bent erheen gekomen met een bedoeling die, als de organisatoren het vooraf hadden geweten, ertoe zou hebben geleid dat je zou zijn geweigerd.
Wist Fred dat Henk zou komen?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:Wist Fred dat Henk zou komen?
Nee, dat wist Fred niet.

Het zwijgen van Lex Hagenaars omtrent de juistheid van mijn feitenrelaas en nu ook nog eens een valse verdachtmaking: een stinkend zootje...
GodenVrijDenker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 09 feb 2012, 19:56

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door GodenVrijDenker »

fred neerhoff schreef:Beslist onjuist! Heel kwalijk trouwens om iemand te veroordelen op basis van vermeende bedoelingen!
Gaan je nu mij beschuldigen? Hoe kwalijk toch.
GodenVrijDenker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 09 feb 2012, 19:56

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door GodenVrijDenker »

David Bakker schreef:Fred stelde de schijnheiligheid van Henk Engelsman aan de orde. Blijkbaar hou jij graag schijnheilige hypcriete en onbetrouwbare mensen de hand boven het hand hoofd.
Uiteraard houd ik schijnheilge hypocriete en onbetrouwbare mensen niet de hand boven het hand hoofd. Maar blijkbaar is Henk òf niet schijnheilig òf niet hypocriet òf niet onbetrouwbaar. In mijn ogen dan. En dan nog, het moment was er niet naar om dat aan de orde te stellen.
GodenVrijDenker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 09 feb 2012, 19:56

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door GodenVrijDenker »

Ik houd er nu hier over op, want mijn punt heb ik al gemaakt. Verder vermoed ik dat jullie beiden nu de wapens op mij zullen gaan richten. Het zij dan maar zo. Veel schietplezier gewenst.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door David Bakker »

GodenVrijDenker schreef:Ik houd er nu hier over op, want mijn punt heb ik al gemaakt. Verder vermoed ik dat jullie beiden nu de wapens op mij zullen gaan richten. Het zij dan maar zo. Veel schietplezier gewenst.
Ik ga niet zaaien op rotsige bodems. Tegen zoveel domheid is geen kruid gewassen.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door David Bakker »

De voordracht voor royement is nu geformaliseerd [1]. Voor alle duidelijkheid: Henk Engelsman is hier medeverantwoordelijk voor. Wat gaan de helden van de DVG-discussiegroep 'Amsterdam en omstreken', die zo zijn begaan met het lot van Henk Engelsman, nu doen? Henk steunen?

[1]
Zie de brief Van Hooff aan Hagenaars van 21 februari jl.:

"Aan A.C. Hagenaars

Lex,
Nu je ook de laatste uitgestoken handen hebt afgeslagen, zit er voor ons als bestuur niets anders op dan aan de Algemene Ledenvergadering van 21 april in de UvH in Utrecht voor te stellen je te royeren op grond van artikel 4.3.d van de verenigingsstatuten.
(Het lidmaatschap eindigt):
door royement. Dit kan alleen worden uitgesproken wanneer een lid in strijd met de statuten, reglementen of besluiten der vereniging handelt, of de vereniging op onredelijke wijze benadeelt.
De argumenten voor onze vaststelling dat je de vereniging op onredelijke wijze hebt benadeeld zijn je inmiddels genoegzaam bekend. Voor de leden zal een motivering bij de stukken voor de ALV worden gevoegd.
We hebben je royement als punt 1a van de agenda, direct na de opening, geprogrammeerd. Volgens de statuten heb je als geschorst lid alleen bij dit agendapunt het woord te voeren.
Ten overvloede wijs ik erop dat de ALV alleen voor leden toegankelijk is. Bij dit agendapunt zullen we de beslotenheid strikt handhaven.

Namens het bestuur,

Anton van Hooff

voorzitter."
Tornado
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 17:36

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door Tornado »

In en intriest dat men voornemens is om Lex Hagenaars te royeren als lid van De Vrije Gedachte.
hagenaars

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door hagenaars »

Ja, u hebt gelijk en ik ben natuurlijk zeer geroerd. Toch gaat het mij eigenlijk helemaal niet daarom. Wie ons (Fred, David en ik.) dossier bekijkt en bestudeert komt er al snel achter dat het bestuur allerhande gemakkelijke politieke ideeën, bv. over joden, vleeseten, Geert Wilders en nog zowat naar voren brengt(en dat is allemaal natuurlijk prima, waarom niet?), maar als er iemand die ideeën zou willen bestrijden en waarom niet?, dan gaat de deur op slot en daartegen verzet ik mij.
Ik ben voor een open en eerlijk forum, zoals dit zich nu ontwikkeld heeft, en daar is het bestuur tegen in het geweer gekomen. De voorzitter voorop en dat is jammer.
Tornado
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 17:36

Re: Lex Hagenaars voorgedragen voor royement

Bericht door Tornado »

hagenaars schreef:maar als er iemand die ideeën zou willen bestrijden en waarom niet?, dan gaat de deur op slot
En daar zit het hem inderdaad nou juist in. De huidige voorzitter van De Vrije Gedachte etaleert daarmee nogal opzichtig zijn onvolwassen instelling. Het doodslaan van (sommige) discussies, zoals Anton van Hooff blijkbaar in de hand werkt, staat diametraal tegenover het vrijdenken. Ik had inmiddels allang begrepen dat het niet louter om jouw persoon te doen was.
Plaats reactie