Wie wil de multiculturele samenleving?

hagenaars

Re: Wie wil de multiculturele samenleving?

Bericht door hagenaars »

@ Neerhoff. Hoe kom je daar nu weer bij, mensenrechten staan netjes gedocumenteerd, je kunt ze zo nazien. Wel nee, de EU is helemaal niet failliet, hoe kom je daar bij.
Militair speelt de EU geen rol. De landen moeten meer gaan bijdragen aan de NATO. Zo is althans afgesproken.
Er is wel kritiek op de EU mogelijk toch?
hagenaars

Re: Wie wil de multiculturele samenleving?

Bericht door hagenaars »

Ach Bakker, trek je toch niets van de malle Bolton aan, een ouwe neocon...

The appointment of John Bolton to be the Trump administration’s third national security adviser in the past 14 months, signals a more confrontational approach to the world from an already belligerent regime. Bolton is one of the key figures of neoconservatism, a political tendency that believes that the US should pursue and defend primacy or unlimited power – especially by military means.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wie wil de multiculturele samenleving?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Hoe kom je daar nu weer bij, mensenrechten staan netjes gedocumenteerd, je kunt ze zo nazien. Wel nee, de EU is helemaal niet failliet, hoe kom je daar bij.
Wel ja, wuif mijn argumenten maar weer weg.
hagenaars schreef:Er is wel kritiek op de EU mogelijk toch?
Dat moet uitgerekend zo'n blinde en fanatieke aanhanger van de EU-status-quo als jij zeggen! Maar met zo'n bord voor je kop als jij hebt valt echt niet te discussiëren, jammer. viewforum.php?f=17
hagenaars

Re: Wie wil de multiculturele samenleving?

Bericht door hagenaars »

Welk argument wuif ik weg?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wie wil de multiculturele samenleving?

Bericht door fred neerhoff »

Op domme vragen geef ik geen antwoord.
hagenaars

Re: Wie wil de multiculturele samenleving?

Bericht door hagenaars »

Flink...
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wie wil de multiculturele samenleving?

Bericht door Gerard R. »

fred neerhoff schreef:
Gerard R. schreef:Ik denk dat die spanning goed is voor de samenleving. Het voorkomt dat de samenleving star wordt. Net als met velvaart, de mensen raken ook maar al te snel al gapend verwend.
Ik ben het met je eens dat de homogene samenleving die Nederland ooit was wel wat dynamiek kon gebruiken. In die zin is een multiculturele samenleving zeker te verkiezen boven een saaie homogene. Maar dat is hier niet de kwestie.

Het gaat hier om de mate waarin, en de kwaliteit van die dynamiek. De absorptie van Indische mensen in de jaren 50 van de vorige eeuw, alsook die van gevluchte Hongaren en de hier gestrande Chinezen gaf geen grote problemen. Die problemen kwamen er wel bij het binnenhalen van zogenaamde gastarbeiders in de jaren 60 en 70. Deze gastarbeiders werden na enige tijd massaal werkeloos (als gevolg van de verplaatsing van goedkope arbeid naar Azië). En omdat de overgrote meerderheid van die arbeiders rechtstreeks uit feodale culturen kwamen, en derhalve moeilijk of niet inpasbaar zijn binnen onze cultuur, ontstonden pas de echte problemen.

Het lijkt mij evident dat degenen die het binnenhalen van nòg meer kansloze mensen willen bevorderen, of zelfs toejuichen, onder het mom van 'diversiteit' een voorzienbare problematiek over onze samenleving afroepen.
Vertel dat het bedrijfsleven dan maar. Die gastarbeider was hier omdat bedrijven behoefte hadden aan mensen die slecht of vies werk wilden doen (en dit zolang het duurde dus).
Verder komt het verder toch allemaal neer op slaan van piketpaaltjes.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wie wil de multiculturele samenleving?

Bericht door fred neerhoff »

Gerard R. schreef: Die gastarbeider was hier omdat bedrijven behoefte hadden aan mensen die slecht of vies werk wilden doen (en dit zolang het duurde dus).
Mee eens, de lokale bevolking had er gewoon geen zin meer in om het vuile werk op te knappen. Daartegen wordt wel ingebracht dat de lonen - afgemeten aan de toen vigerende werkeloosheidsuitkeringen - voor dat werk te laag waren.

Blijft over de foute beslissing om zonder veel nadenken arbeiders uit feodale culturen dat werk te laten doen, en vervolgens gezinshereniging te faciliteren.
hagenaars

Re: Wie wil de multiculturele samenleving?

Bericht door hagenaars »

Als je een beslissing 'fout' noemt, dan heb je de opdracht het goede, dus niet foute, aan te geven. Ik ben benieuwd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wie wil de multiculturele samenleving?

Bericht door fred neerhoff »

1. Hogere lonen

2. Arbeid uit andere landen dan die uit Turkije en Marokko. Indertijd waren Italianen, Portugezen, Spanjaarden,
Joegoslaven ook beschikbaar.

3. Tijdelijke verblijfsvergunningen

4. Gezinshereniging faciliteren bleek funest
Plaats reactie