Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: Ze wankelt niet en heeft de stroom vluchtelingen met succes weten in te dammen.
Met succes? Tegen welke prijs? En ze zou niet wankelen? Man, ze protesteert nu al niet meer tegen het afsluiten van de Brennerpas! Enfin, je wegkijk reflex is er natuurlijk eentje vanuit "vrije wil", haha.
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

Een Bondskanselier heeft natuurlijk geen tijd om telkens op buitenlandse kwesties te reageren. Vandaar. Het succes is duidelijk en de prijs ook. Geen visumplicht, mits Turkije zich aan de afgesproken voorwaarden houdt.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Zij, de Bondskanselier staat voor Europese waarden.
Europese waarden? Zoals de EU die definieert soms? Man, de ene helft (het westen) wil de andere helft (het oosten) beboeten omdat zij Merkel's schuldcomplex niet zouden delen. Kan het soms nog ongerijmder?
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

De Europese Unie is een politiek orgaan, dus strijd alom...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

Tuurlijk joh, gewoon je kop in de wind en lekker wegkijken.
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

Ik kijk niet weg en ik zie de nieuwe verdeeldheid binnen de Unie. Eenheid van beleid wordt moeilijker. De leden zijn steeds meer hun specifieke eigen oplossingen gaan uitvoeren. De centrale doorzettingsmacht is te gering.
Mijn oplossing is dan ook, het is bekend, een meer federaal model. Kijk bv. naar Guy Verhofstadt. Guy Verhofstadt probeert het met een nieuw boek gewoon nog een keer. 'De ziekte van Europa', heet het, een veel pessimistischer titel dan we van hem gewend zijn (voorheen schreef hij onder meer 'Voor Europa!' en 'De weg uit de crisis').

Maar het gaat vooral om de ondertitel, zo legde hij maandagavond uit tijdens de boekpresentatie in Brussel. Die luidt: '(en de herontdekking van het ideaal)'. Want de oud-premier van België en huidig prominent Europarlementariër doet met dit boek niets minder dan een roekeloze poging om een oud Europees grondwetidee uit begin jaren vijftig, dat destijds een snelle dood stierf, af te stoffen en opnieuw in de groep te gooien. Een groep van 28 lidstaten inmiddels.

Guy Verhofstadt: 'De ziekte van Europa', De Bezige Bij, Amsterdam / Antwerpen. 368 blz., € 24,90 .
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

Je loopt een half jaar achter: viewtopic.php?f=17&t=138&start=410#p9142
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

Een half jaar achter? Hoe kom je er bij. De centrale sturing in het Europese veld is te gering. Hij was dat toen najaar 2015, en is dat nu nog steeds.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

Je bent inderdaad een half jaar te laat. Want toen wees ik je er reeds op dat zelfs jouw EU-hysterische Guy Verhofstadt minder enthousiast over de huidige EU-structuur publiceerde.

Trouwens, zo'n Verhofstadt kon zelfs z'n eigen België niet eens tot een goed functionerende staat modelleren, laat staan een hele EU! De godvergeten hoogmoed....
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

(Ik heb inmiddels het boekje van Dirk Jan Eppink gelezen en zal mij zetten aan een korte bespreking.) Over de lastige en obsolete structuur werd in de jaren negentig al gepubliceerd. Guy Verhofstadt heeft natuurlijk gelijk, er kan aan een federale structuur niet ontkomen worden.

Wat schreef Jacques Brel? 

Jacques Brel - Les Flamandes

Les Flamandes dansent sans rien dire
Sans rien dire aux dimanches sonnants
Les Flamandes dansent sans rien dire
Les Flamandes ça n`est pas causant
Si elles dansent c`est parce qu`elles ont vingt ans
Et qu`à vingt ans il faut se fiancer
Se fiancer pour pouvoir se marier
Et se marier pour avoir des enfants
C`est ce que leur ont dit leurs parents
Le bedeau et même Son Eminence
L`Archiprêtre qui prêche au couvent
Et c`est pour ça et c`est pour ça qu`elles dansent
Les Flamandes
Les Flamandes
Les Fla
Les Fla
Les Flamandes
Plaats reactie