Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

Morgen (21 april 2016) wordt de internationale Four Freedoms Award aan Frau Merkel uitgereikt omdat zij zich sterk zou hebben gemaakt voor oa. de vrijheid van meningsuiting.

Al is het niet vanwege piëteit jegens de Duitse komiek Jan Böhmermann maar wel wegens haar schuldgevoel jegens de duizenden ontheemden die zij heeft misleid, kan zij natuurlijk altijd nog weigeren om de prijs in ontvangst te nemen….Dat zullen al die EU-kruipers die haar als moreel leider naar voren schuiven toch wel minstens van haar verwachten (vorig jaar drong Frau Merkel nog mee naar de Nobelprijs voor de Vrede).
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

jouw opinie, de hoop doet leven Haha...Ik herhaal voor onze lezers even waar het om draait:

van Franklin D. Roosevelt: Vrijheid van meningsuiting, Vrijheid van godsdienst, Vrijwaring van gebrek en Vrijwaring van vrees.

Zij dong mee (en dat zelfs niet...) Ik maak één kanttekening, wie zijn godsdienst of geloof of opinie op Abul Ala Maudadi baseert mag niet meedoen en hoort achter de tralies...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

Erdogan’s kruistocht tegen de meningsvrijheid krijgt een vervolg.

Nadat hij eerst de Duitse komiek Böhmermann door het toedoen van Frau Merkel heeft laten aanpakken schijnt nu dat het Turkse consulaat in Rotterdam Turken in Nederland heeft opgeroepen om ‘beledigers’ van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan te melden. http://www.zamanvandaag.nl/nieuws/binne ... Qg.twitter

Het gaat om beledigingen die via sociale media aan het adres van Erdogan en het Turkse volk worden geuit. Er wordt ook gevraagd om ‘namen en e-mail of sociale media-adressen’ van de beledigers in kwestie te melden aan het consulaat.

Het is duidelijk dat sultan Erdogan zich aangemoedigd heeft geweten door Frau Merkel, die zojuist de Franklin D. Roosevelt award in ontvangst heeft genomen voor oa. haar verdediging van de meningsvrijheid.

Hoe gek moet het nog worden?
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

Nogmaals, eerst moet de Openbare Aanklager een aanklacht indienen. Ik heb twijfel of die er komt. Er is dus nog niemand aangepakt, zoals jij schrijft.

Het consulaat heeft geen bevoegdheid, lijkt mij. Het is een contra legem actie, deze leidt tot niets...Een politiek akkefietje.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

Je wegkijk reflex is voorspelbaar.
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

Ik kijk naar de onzin die het Turkse consulaat verspreid heeft.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

Naar aanleiding van de mogelijke vervolging van de Duitse komiek Jan Böhmermann als gevolg van zijn satirische beledigingen aan het adres van de Turkse premier Erdogan, gaf Hans Teeuwen vorige week woensdag 13 april 2016 op televisie zijn visie op de meningsvrijheid (en waar ik het volledig mee eens ben).Zie http://www.npo.nl/pauw/13-04-2016/VARA_ ... RA_3703728

Kort samengevat: de meningsvrijheid zou ermee gediend zijn als collega’s van Jan Böhmermann in plaats van weg te duiken juist de draak zouden steken met premier Erdogan. Daardoor wordt het risico op strafrechtelijke vervolging effectief gespreid en een juridische aanpak praktisch onmogelijk.

Hans Teeuwen voegde zelf de daad bij het woord met zijn satire over Erdogan als jongenshoertje, zie https://www.youtube.com/watch?v=M6OWGi4gWA0
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

Ja, heel effectief en buitengewoon geestig...Overigens is dapperheid nooit verplicht. Het laatste nieuws is dat er een advocaat materiaal verzamelt voor (?) een rechtszaak. Gezellig allemaal...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door fred neerhoff »

Heel gezellig inderdaad. Zie ook de dolksteek die de nullo Freek de Jonge vorige week aan zijn ondergedoken collega komiek Jan Böhmermann uitdeelde http://media.tpo.nl/2016/04/19/video-moraalopa-freek/
hagenaars

Re: Duitsland als onderdrukker van meningsvrijheid

Bericht door hagenaars »

Er was ook een leuke opmerking in het malle gesprekje: Matthijs van Nieuwkerk: "daar moet ik even over nadenken..."
Plaats reactie