Een open samenleving.

hagenaars

Re: Een open samenleving.

Bericht door hagenaars »

ik verzoek u nogmaals te schrijven over Een open samenleving.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Een open samenleving.

Bericht door fred neerhoff »

Hagenaars, ik heb het nu echt helemaal gehad met je anti-vrijdenkers humanistische gebabbel, gedraai en gelieg.

Als mede-eigenaar van dit Forum wens ik mijn naam er niet langer voor te lenen.

Mijn voorstel is dan ook om dit Forum te beëindigen.

Het is mooi geweest zo!
hagenaars

Re: Een open samenleving.

Bericht door hagenaars »

Een leugen kun je het beste even weerleggen, want op een forum is dat mos.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Een open samenleving.

Bericht door fred neerhoff »

Lex, ik heb gezegd wat ik heb gezegd. Daarmee wil ik dit hoofdstuk graag afsluiten.
hagenaars

Re: Een open samenleving.

Bericht door hagenaars »

soit...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Een open samenleving.

Bericht door fred neerhoff »

Hèt probeem van de Westerse open samenlevingen: de toenemende invloed van het islamisme.

Ook Franse intelligentsia luidt de noodklok.
https://www.elsevierweekblad.nl/buitenl ... 91#new_tab

Hieruit:

‘Het nieuwe separatisme is gemaskerd,’ luidt de conclusie van het stuk. ‘Het wil goedwillend overkomen, maar in werkelijkheid is dit het wapen van de politieke islam. Het islamisme wil een uitzonderingspositie, want het verwerpt andere geloven, en ook moslims die niet dezelfde waarden delen. De politieke islam voelt zich vernederd als hij niet dominant is. Dat kunnen we niet accepteren. We willen in een wereld leven waarin geen enkele religie ons de wet voorschrijft.

De westerse politieke elites zijn schijnelites: in plaats van vrijheden te verdedigen, laten zij zich leiden door angst voor het conflict!

Zie https://www.elsevierweekblad.nl/buitenl ... ng-591722/
hagenaars

Re: Een open samenleving.

Bericht door hagenaars »

Het is zeker waar dat de leiding in Het Westen, dus ook bij ons in het kikkerland buitengewoon voorzichtig is met het aangaan van openlijke conflicten. Wel wordt de islamisme-bende hier te lande nauwkeurig gevolgd. En daar maken we geen geheim van.
Sorry Fred, maar het begrip 'schijnelite' zegt mij niets. Je behoort tot de top, de bovenlaag of niet. Er loopt een enkele clown tussen, maar dat is het wel.

Elite is een kleine groep in een maatschappij, met buitengewone kwalificaties of privileges, waardoor zij op een bepaald vlak de hoogste positie inneemt. Zo kan er sprake zijn van onder meer politieke, militaire, economische en culturele elites. Wikipedia.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Een open samenleving.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Sorry Fred, maar het begrip 'schijnelite' zegt mij niets.
Een bange elite is geen elite, dwingt geen respect af maar pleegt verraad aan de mensen waarvoor zij een voorbeeld dient te stellen.

Een recente illustratie uit het onderwijs op basis scholen.

Gisteren werd bekend dat 75% (!!) van de onderwijzers heeft aangegeven last te hebben van agressieve ouders die teleurgesteld zijn over het schooladvies aan hun kind.

De schoolbesturen kijken ernaar, huilen mee met de wolven in het bos, maar steunen in stilte de agressieve ouder ten koste van de onderwijzer. Dit, uit angst dat hun financiering in gevaar komt.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Een open samenleving.

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef: De schoolbesturen kijken ernaar, huilen mee met de wolven in het bos, maar steunen in stilte de agressieve ouder ten koste van de onderwijzer. Dit, uit angst dat hun financiering in gevaar komt.
De middelbare scholen hebben vervolgens liever niet dat leerlingen de lat te hoog leggen wegens risico op uitval.
hagenaars

Re: Een open samenleving.

Bericht door hagenaars »

Boeiend onderwerp, maar het gaat natuurlijk niet over een elite. Maar over bange baasjes met een klein taakje. Namelijk schoolbestuur zijn. Het kiezen tussen de leerkracht en de ouders lijkt mij niet eenvoudig. Beide hebben een taak in dit leven met de aan hun zorg toevertrouwde jeugd.
Men zegt wel dat er een ratten race is in ons land, waarbij "elk meent zijn uil een valk te zijn (=ieder denkt het beste over de eigen prestaties.)"

Op behoorlijke scholen en door adequate leraren wordt gelukkig niet gedacht zoals David Bakker aangeeft. Hij beschrijft namelijk corruptie.
Plaats reactie