VN vindt dat Nederlanders discrimineren en latente racisten

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

VN vindt dat Nederlanders discrimineren en latente racisten

Bericht door wilfred degens »

De VN heeft gesproken! Ben ik als kind mij toch helemaal niet van bewust geweest een racist te zijn geweest omdat wij een "echte" Sinterklaas en 2 zwarte Pieten lieten komen van wie ik al mijn cadeautjes kreeg.
Dus je kunt feitelijk niets meer volgens de VN doen, zodra een paar zelf aan discriminatie fobie lijdende lieden beginnen te gillen? Het vak psychologie wordt hier maar even volkomen over het hoofd gezien en een hele bevolking moet op de knieën voor zulke cultuur terroristen? Hoe gek kunnen we het nog meer verwachten?
Gelukkig heeft Mark Rutte zijn gezonde Hollandse hoon getoond naar die schijnheilige VN fatsoensrakkers.
Mensen met rood haar worden op hun school rooie genoemd. Kan kwetsend worden afhankelijk van hoe overgevoelig de rooie is. Dan ook maar onze driekleur voortaan nog slechts in 't wit en blauw laten wapperen?
Wat een zielige vertoning, welke grotendeels keer op keer uitvergroot wordt door de luie media die van iets onbenulligs zelfs landsbelangen wist te maken. Gekkenhuis! Het zal me dit jaar een "hete" sinterklaas worden!
Jammer dat onze gekkenhuizen al volop bezet zijn door onze vluchtelingenopvang die daar hun tijdelijke onderkomen hebben gevonden. Zijn er pilletjes tegen discriminatie hallucinaties? Begint dankzij onze media een grote behoefte te worden om die te gaan produceren. Farmaceutische industrieën, het gat in de markt door de gaten in de hersens van de VNers lonkt naar jullie invulling.
hagenaars

Re: VN vindt dat Nederlanders discrimineren en latente racis

Bericht door hagenaars »

Ik zou het als ik u was, met een korrel zout nemen. (Het VN-comité (CERD) bestaat uit mensenrechtenexperts en beoordeelt om de vier jaar of landen zich houden aan de VN-verdragen die zij hebben ondertekend. Een Nederlandse delegatie beantwoordde vorige week in Zwitserland vragen over de situatie in Nederland.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: VN vindt dat Nederlanders discrimineren en latente racis

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik zou het als ik u was, met een korrel zout nemen.
Leg uit.
hagenaars

Re: VN vindt dat Nederlanders discrimineren en latente racis

Bericht door hagenaars »

De CERD is een politiek orgaan, het functioneren is wel wat verbeterd, maar de roep was heel slecht. (Het kan overigens geen kwaad de Nederlandse staat de maat*) te meten. Dat doen we zelf ook regelmatig.)

*)Zwarte Piet en Sinterklaas, een vrolijk jaarlijks kinderfeest is daarbij wel een heel ongelukkig voorbeeld.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: VN vindt dat Nederlanders discrimineren en latente racis

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:De CERD is een politiek orgaan, het functioneren is wel wat verbeterd, maar de roep was heel slecht. (Het kan overigens geen kwaad de Nederlandse staat de maat*) te meten. Dat doen we zelf ook regelmatig.)

*)Zwarte Piet en Sinterklaas, een vrolijk jaarlijks kinderfeest is daarbij wel een heel ongelukkig voorbeeld.
De CERD roept wel vaker wat in de ruimte van de fatsoensrakkers om maar wat te roepen. Voor de dommen lijkt het dan of zij nog steeds functioneren en hun salaris terecht blijven verdienen. Reuen die overal hun luchtje willen achterlaten. Edoch, het is wel een nuttige en noodzakelijke internationale convention in deze chaotische wereld. 3 maal per jaar wordt de wereldbevolking tegen het licht gehouden van de 'gewenste' westerse beschaving.
Maar inhoudelijk zijn we het hier eens over!
Mijn kanttekening is dat ieder mens dagelijks in meerdere of mindere mate discrimineert. Ik vermoed dat dit uit een soort oer behoefte van zelfbehoud voortkomt. Of het te krampachtig willen onderstrepen waartoe je jezelf groepeert. Zo in en in menselijk, maar in een samenleving altijd een heel groot gevaar wanneer de mensen die gevoelens niet in bedwang weten te houden.
hagenaars

Re: VN vindt dat Nederlanders discrimineren en latente racis

Bericht door hagenaars »

Welke gevoelens? Het is goed een identiteit te hebben, je hoort ergens bij. Dat kan geen kwaad, maar ongelijk behandelen is dom, erg dom. Zo zag ik Wilders in Zeewolde de boel ophitsen, bah. Ik vraag mij trouwens af of het een goed idee is dat Kamerleden in een gemeenteraad gaan staan oreren.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: VN vindt dat Nederlanders discrimineren en latente racis

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Welke gevoelens? Het is goed een identiteit te hebben, je hoort ergens bij. Dat kan geen kwaad, maar ongelijk behandelen is dom, erg dom. Zo zag ik Wilders in Zeewolde de boel ophitsen, bah. Ik vraag mij trouwens af of het een goed idee is dat Kamerleden in een gemeenteraad gaan staan oreren.
Iedere gekozen identiteit zet zich automatisch af tegen alles waar je juist niet bij wil horen. Is dat niet de bron van de discriminatie? Het besef van je eigen identiteit sluit anderen niet zomaar uit. Alleen schijnheiligen denken daar zo over dat uitsluiten slechts dom is. Het is niet dom, maar puur legale discriminatie!
Dat doe ik en u niets minder!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: VN vindt dat Nederlanders discrimineren en latente racis

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Mijn kanttekening is dat ieder mens dagelijks in meerdere of mindere mate discrimineert. Ik vermoed dat dit uit een soort oer behoefte van zelfbehoud voortkomt. Of het te krampachtig willen onderstrepen waartoe je jezelf groepeert. Zo in en in menselijk, maar in een samenleving altijd een heel groot gevaar wanneer de mensen die gevoelens niet in bedwang weten te houden.
In de kern mee eens. Het werkelijke gevaar is m.i. het ontkennen van deze aandrift tot zelfbehoud onder het mom van verkeerd begrepen fatsoen.

De misvatting schuilt in het hoogmoedige mensbeeld alsof de mens een rationaal wezen zou zijn in plaats van een dier onder de andere dieren.

Gevolg: een onderhuidse opeenhoping van miskende gevoelens die hoe dan ook tot politieke expressie komt.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: VN vindt dat Nederlanders discrimineren en latente racis

Bericht door wilfred degens »

Gevolg: een onderhuidse opeenhoping van miskende gevoelens die hoe dan ook tot politieke expressie komt.
Precies omschreven en daar schuilt het gevaar waar de massa vaak zalfkritiekloos in wordt meegesleurd door de macht van de massahysterie.
Ik haat hypocrisie en ook hetgeen ik daar ook van in mezelf moet erkennen. Daarom heb ik het niet meer zo gauw verwijtend over discriminatie.
Je met ieder mens op deze planeet inlaten is niet mogelijk zonder je eigen denkbeeldige identiteit volledig verloren te zijn. Ik ken zulke mensen. Dat zijn de camelions die nergens ooit een ruggengraat lijken te hebben.
Ik walg van dat soort kleurloze wezens zonder kop en staart.
Edoch, i.r.t. onze traditionele Zwarte schoorsteen Pieten heeft discriminatie niets te maken hoe ik mij tegenover negers en donker gekleurde mensen ooit gevoeld heb. Die overgevoeligen voor dit stukje Hollandse traditie hebben zelf die discriminatieassociatie gemaakt en tot ongekende buitensporige proporties hun fobie weten op te blazen, gesteund door onze luie media en de opportunistische ruggengraatloze V&D, Hema en Albert Heijn. Voor mij een reden om die bedrijven consequent niet meer te bezoeken als klant.
hagenaars

Re: VN vindt dat Nederlanders discrimineren en latente racis

Bericht door hagenaars »

Daar zal het bedrijfsleven van opkijken. @ Neerhoff: het verschil tussen mens en dier is evident, zoals je weet. Dieren hebben geen beschaving en mensen vaak wel. Ze vreten elkaar b.v. niet vaak op...
En dan nog dit, een gemeenplaats: discriminatie is dom, onjuist en erg schadelijk. Ik vind het logisch en relevant dat de media daar aandacht aan besteden. ( En voor ik het vergeet, het is verboden.)
Plaats reactie