hoeveel maffia heeft u al ongemerkt u eigen gemaakt?

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

hoeveel maffia heeft u al ongemerkt u eigen gemaakt?

Bericht door wilfred degens »

Welke nering in deze tijd weet nog duurzaam te overleven zonder, beïnvloed door het tijdsbeeld met het steeds ruimere geweten, ook zich aan maffiapraktijken achter de schermen de facto schuldig te maken?
Nakomelingen van de brute en wrede rent- meesters maken door hun grote rijkdommen en grootgrondbezit nog steeds de dienst uit. Vooral oorspronkelijk op Sicilië was en is dit het geval. Als de zaken niet naar hun zin gaan, deinzen zij niet terug voor bruut geweld. Deze mentaliteit van machtsuitoefening noemen we `maffia`.

Met mentaliteit is hierbij gezegd, dat je niet meer perse in Sicilië hoeft te wonen of in Napels in hun camorra, lid van de "Uomini d'onore" of "mannen van eer" te zijn en over grote rijkdommen hoeft te beschikken om hun maffiamentaliteit zonder moraal en ethiek geruisloos te hebben overgenomen in je automatische pilootdenken en praktijk. Naarmate onze kerken leger geworden en deels gesloopt zijn, zien en horen we steeds vaker hoe ook het geweten binnen het strijdperk van de moordende concurrentie in verval geraakt is en wel binnen iedere beroepsgroep en binnen ieder productie bedrijf. Volkomen onverantwoorde producties vinden probleemloos, door gebrek aan voldoende controle en belachelijk lage straffen, hun plaats in de supermarktvakken. Voedselproducten met chemische en zeer giftige toevoegingen op het eindproduct "weliswaar binnen" de Europese normen, om de prijs nog meer comptabel op de markt te brengen t.b.v. de oppermachtige grootafnemers zonder ethiek noch enig restje moraal. Onder eigen merk van de supermarkt zit volgens mij de meeste troep in het voedselproduct. Fabrikanten met een moeizaam en degelijk opgebouwde naam weigeren die rotzooi nog in hun producten te verwerken onder hun eigen naam op hun eigen verpakking. Vandaar die supermarkt labelfabricage. Zie ik dit goed of klopt dit aantoonbaar niet of niet helemaal?
Niet alleen vinden maffia mentaliteiten plaats in het voedselproductiecircuit en niet op de laatste plaats minder in de nationale en internationale farmaceutische industrieën. De huidige arbeidzame mens wordt met zulke Kafka-achtige en Maffia mentaliteit dagelijks, vaak ongemerkt op ieder denkbaar front buiten de voordeur direct of indirect geconfronteerd. Hoe dommer, hoe vaker het slachtoffer!
Hoe zit het met dat maffia smerige virus in uw en mijn geweten? Wel eens afgevraagd? Bij erfenissen, zakenpartners, buren, familie en collegae onder elkaar? Of helemaal maar lekker niet van bewust blijven, zolang de kassa vrolijk blijft rinkelen, of we ons niet bewust zijn van wat er werkelijk allemaal met en om ons heen gebeurd?
Is ons geweten nog slechts een nostalgisch besef geworden, omdat er na dit bestaan toch helemaal niets meer is? Live anno 2015 is, take it or leave it? :!: Or die with a satisfied grin on your selfish ugly face. :oops: :twisted: Ik ken zelfs zulke maffia 'Christenen'! Waar rangschikt u zich bij?
hagenaars

Re: hoeveel maffia heeft u al ongemerkt u eigen gemaakt?

Bericht door hagenaars »

Veel tekst, punt voor punt: 1. Ik ben mij er niet van bewust tot de maffia te behoren. 2. Ik neem vaak eigen merk, voordelig en naar de inhoud gelijk aan de duurdere merken. 3. Ik geloof niet zo in die theorie van "het tijdsbeeld". 4. Napels en Sicilië, mooie toeristische reisdoelen en een indrukwekkende geschiedenis. 5. Als consument heb je wel plezier van moordende concurrentie. 6. Mijn geweten is geen nostalgie. Gisteren was ik naar Irrational Man http://www.hpdetijd.nl/2015-08-20/recen ... ody-allen/ Over geweten, leuk.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: hoeveel maffia heeft u al ongemerkt u eigen gemaakt?

Bericht door wilfred degens »

wilfred degens antwoordt in rood.
hagenaars schreef:Veel tekst, punt voor punt: 1. Ik ben mij er niet van bewust tot de maffia te behoren.
Daar is nu juist mijn vraag op gericht om iets dieper in onszelf te kijken dan wat voor ons altijd zo lijkt. 2. Ik neem vaak eigen merk, voordelig en naar de inhoud gelijk aan de duurdere merken. Toonbeeld van de manipulatieve domme klant. Ik had bij u niet anders verwacht! 3. Ik geloof niet zo in die theorie van "het tijdsbeeld". Nee, u gelooft alleen in uw eigen zachte winden waarmee u anderen in uw 'stank' achterlaat.4. Napels en Sicilië, mooie toeristische reisdoelen en een indrukwekkende geschiedenis. Duidelijk idd te veel tekst voor u om die contextverbanden nog te kunnen leggen. 5. Als consument heb je wel plezier van moordende concurrentie. Weer een bewijs van de kortzichtigheid van de domme klant waar iedere supermarkt dol op is. Makkelijk en kopen zonder verstand en enig inzichtelijk vermogen van waarom er zo gerommeld wordt met de kwaliteit van de producten. Ook volledig volgens mijn verwachting van uw inkoopgedrag. Op z'n hagenaars! Ik heb er een nieuw schimpwoord bij. 6. Mijn geweten is geen nostalgie. Uw geweten gaat kennelijk ondieper dan een kleuterbadje. Gisteren was ik naar Irrational Man http://www.hpdetijd.nl/2015-08-20/recen ... ody-allen/ Over geweten, leuk.
Ja, uw geweten is alleen maar leuk. Ik begrijp u.
hagenaars

Re: hoeveel maffia heeft u al ongemerkt u eigen gemaakt?

Bericht door hagenaars »

...dat is dan leuk voor u...
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: hoeveel maffia heeft u al ongemerkt u eigen gemaakt?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:...dat is dan leuk voor u...
hagenaars, neem eens de moeite om wat serieuzer bij jezelf na te gaan hoe ruim u zo af en toe toch in uw politiek en humaan correcte geweten zit! Doe uw forum de eer aan ook het basisprincipe van het vrije denken in alle onderwerpen van andere vrijdenkers te respecteren! Of helemaal niet reageren of alleen uw inhoudelijke reactie, die laat zien dat u hebt begrepen wat de dieper liggende gedachte achter dit topic is. Erfenissen, familie perikelen, buren acceptatie, belasting aangiften, gebruik maken van emolumenten etc. etc. Uw reacties zijn ook hier weer zo onder het peil waar u zo graag voor staat!
Uw reacties doet mij metaforisch denken aan een verwoed rugby speler die altijd het veld opkomt in zijn chaquet
en onder z'n hoge hoed.
Doe nu eens gewoon mee op uw eigen forum, dat zou heel wat interessanter worden dan steeds de schoolmeester uit te hangen.
Dit is een serieus bedoeld onderwerp wat de verwording van onze waarden en normen bij ieder van ons aan de kaak zou moeten stellen. Geen kruideniers lolbroekerij.
hagenaars

Re: hoeveel maffia heeft u al ongemerkt u eigen gemaakt?

Bericht door hagenaars »

Kijk hierboven gerust even wat ik inbracht. Ik laat geen stank na. Het hoeft niet, maar zo u wil, kunt u reageren.
Laatst gewijzigd door hagenaars op zo 30 aug 2015, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: hoeveel maffia heeft u al ongemerkt u eigen gemaakt?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Kijk hierboven gerust even wat ik inbracht. Ik laat geen stank na. Het hoeft niet maar zo u wil kunt u reageren.
Uw inbreng was er. Maar laat ik daar maar niet verder bij stilstaan.
Mijn bedoeling is om de lezers eens dieper in zichzelf te laten kijken. Hoe bewust zijn we ons nog van ons automatisch en specifiek persoonlijk handelen en denken? Ik hoef geen ontboezemingen over wat u gewetenloos en oliedom allemaal rustig koopt en of u zich a l'improviste een mafia voelt. Dat voelde Al Capone zich ook niet desgevraagd. Onze witte boorden criminelen denken ook dat zij ons land een dienst bewijzen door te smijten met 'hun' van ons gejatte geld. Begrijpt u nu misschien wat mijn bedoeling van dit topic is?
Not the words but the meaning behind those words should be the importants, mister hagenaars.
Hoe opmerkelijk blijkt hier maar weer dat ik u dat blijkbaar nog moet leren!
hagenaars

Re: hoeveel maffia heeft u al ongemerkt u eigen gemaakt?

Bericht door hagenaars »

Ik leren? Van u? Kom nou, u weet wel beter.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: hoeveel maffia heeft u al ongemerkt u eigen gemaakt?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Ik leren? Van u? Kom nou, u weet wel beter.
Utique non!
Contra principia negantem disputari non potest!
Damnant quod non intellegunt!
Quasimodo was ook onevenredig verwaand toen hij zijn ene oog op het bloedstollende mooie zigeunermeisje Esmeralda liet vallen......
Et superbia tua ascendit dimittat vobis!
Cito ignominia fit superbi gloria.
Ik zie u nog met een reddingsvest in uw bad stappen, hoewel opgeblazen kikkers toch vanzelf zullen drijven?
Niettemin, hartelijk bedankt voor uw bijdrage naar uw beste kunnen en begrip.
hagenaars

Re: hoeveel maffia heeft u al ongemerkt u eigen gemaakt?

Bericht door hagenaars »

Baden doe ik nooit, ik ga onder de douche. Ik kan reddend zwemmen.
Plaats reactie