'Comazuipers moeten zelf de ziekenhuisrekening betalen'

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: 'Comazuipers moeten zelf de ziekenhuisrekening betalen'

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:U blijft maar coma zuipen...
.....volgens de moraalridder zonder paard, zwaard en stamboom!
Welke verdovend middel doet uw gedachten neerschrijven?
hagenaars

Re: 'Comazuipers moeten zelf de ziekenhuisrekening betalen'

Bericht door hagenaars »

Is dat alles?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: 'Comazuipers moeten zelf de ziekenhuisrekening betalen'

Bericht door wilfred degens »

Heel jammer hier geen inhoudelijke sterk onderbouwde discussie over te krijgen.
Dat kan niet aan de publieke opinie liggen. In deze sluit ik mij daarbij aan. Zelf betalen en niet o.a. mij en u, medemens daarmee te belasten. Wanneer ik behoefte heb om ruiten overal in te gooien en dat niet kan laten, is er ook geen mens die het vanzelfsprekend vindt dat de goegemeente die krankzinnigheid zou moeten betalen.
Wanneer zouden die weekhartige geitenharen wollen sokken dragers eens tot bezinning in zulke zaken komen?
Dan weer zo'n mooi voorbeeld, "geef mij Putin dan maar!"
Ik wil ook niet hoeven mee te betalen aan geslachtsziektes a.g.v. dom en achterlijk vrijen. Ze weten het allemaal maar rotzooien ook maar raak door de onverschilligheid welke wij hen op deze manier zelf hebben aangeleerd. Doe maar raak, vadertje Staat betaalt je schade wel. Ja, daaaaag!

Zou Gerardus Wilders als een soort Putin hier niet eens orde op zaken kunnen stellen? Ik vrees zeker te weten dat we dat stadium al lang gepasseerd hebben met dit zelf herstellende deuken kabinet vol eigenheimers en dwaze betweters. Maar ach, vergeef mij hier mijn vrijpostige vrijdenken. Mijn riempjes zijn niet langer dan 61 IQ. Gelukkig nog net niet debiel. :(
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: 'Comazuipers moeten zelf de ziekenhuisrekening betalen'

Bericht door fred neerhoff »

Wat mij betreft zouden "comazuipers" inderdaad zelf de rekening moeten betalen. Ik zie echter wel een juridisch probleem: hoe bewijs je dat het slachtoffer er bewust op uit was in om coma te geraken?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: 'Comazuipers moeten zelf de ziekenhuisrekening betalen'

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:Wat mij betreft zouden "comazuipers" inderdaad zelf de rekening moeten betalen. Ik zie echter wel een juridisch probleem: hoe bewijs je dat het slachtoffer er bewust op uit was in om coma te geraken?
Wanneer dat niet meer bij het vaststellen van het coma te bewijzen valt, is er dan nog een bewijs te leveren bij een dood door schuld of zwaar lichamelijk letsel veroorzaakt door schuld?
Ik hoop dat u hierin ongelijk hebt. Welke rechter zou zelfs in ons land in zijn uitspraak onschuldig verklaren, wanneer het onverantwoorde drankorgel niet bekend staat als een dorpsgek en zich niet heeft kunnen beheersen tussen zijn vrienden van het uitgaansleven? Maar misschien kan een beetje advocaat genoeg twijfels zaaien bij het afwegen of die verdachte wel volledig ter verantwoording geroepen kan worden.
Het feit, dat het niet als een standaard regel geldt moet wel een bewijs zijn dat de bewijsvoering te vaag zal zijn. Toch heb ik er dan een heel vieze smaak bij de verwerking van deze realiteit in ons strafrechtsysteem. Ik zou altijd zeggen, bij een gemiddeld verstandelijk vermogen van rond de 100IQ geen twijfel toelaten aan eigen schuld dikke bult en niet weer gemakshalve weer de belastingbetaler daarvoor laten opdraaien. Ook voortaan de barkeepers aan de kosten laten meebetalen. Die kunnen we toch niet helemaal vrijpleiten omdat zij alleen maar heel 'onschuldig' ten kosten van alles hun kassa willen horen rinkelen?
hagenaars

Re: 'Comazuipers moeten zelf de ziekenhuisrekening betalen'

Bericht door hagenaars »

Het blijkt iedere dag weer mogelijk een eerlijk proces en een sluitend bewijs. U wilt de ontnuchterde en uit coma ontwaakte patiënt zelf laten betalen. Goed plan, kunnen de kosten omlaag. Maar kan de jongedame in kwestie die rekening wel betalen? Oei, een moeilijk standpunt en slecht uitvoerbaar. Het zaakje komt niet bij de rechter maar bij de gemeente, de ouders komen in geldnood, kunnen de homofiele kleermaker niet meer betalen. Nee, die kant moeten we niet op. Coma zuipen, een slechte gewoonte.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: 'Comazuipers moeten zelf de ziekenhuisrekening betalen'

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Het blijkt iedere dag weer mogelijk een eerlijk proces en een sluitend bewijs. U wilt de ontnuchterde en uit coma ontwaakte patiënt zelf laten betalen. Goed plan, kunnen de kosten omlaag. Maar kan de jongedame in kwestie die rekening wel betalen? Oei, een moeilijk standpunt en slecht uitvoerbaar. Het zaakje komt niet bij de rechter maar bij de gemeente, de ouders komen in geldnood, kunnen de homofiele kleermaker niet meer betalen. Nee, die kant moeten we niet op. Coma zuipen, een slechte gewoonte.
Stom dronken achter het stuur kruipen, ook alleen maar een slechte gewoonte? Wat wanneer hij/zij brokken maakt en die niet kan betalen?
Wel eens van restschulden gehoord? Voor de meeste mensen is hun portemonnee hun achillespees. Van rechterlijk, vaderlijk, moederlijk soft gesmoes in de rechtbank zijn zulke aso's volstrekt niet onder de indruk. Plus, 99,9% begrijpen zij niet eens, vermoed ik.
Afkicken van drugs moet ook verplicht worden terugbetaald aan de gemeenschap.
U gaat wel weer erg makkelijk, noem het hagenaars, om met het principe in deze rechtstaat van, de eigen verantwoordelijkheid.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: 'Comazuipers moeten zelf de ziekenhuisrekening betalen'

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Wanneer dat niet meer bij het vaststellen van het coma te bewijzen valt, is er dan nog een bewijs te leveren bij een dood door schuld of zwaar lichamelijk letsel veroorzaakt door schuld?
Ik ben het met je eens dat comazuipers in beginsel zelf de rekening dienen te betalen. Juristen zullen hier vast wel een praktische oplossing voor kunnen vinden.
hagenaars

Re: 'Comazuipers moeten zelf de ziekenhuisrekening betalen'

Bericht door hagenaars »

Waar ging het mij om? Het idee dat de rechter misdaden (Als ze worden voorgebracht.) goed kunnen beoordelen. Flinke dauwen kunnen uitdelen.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: 'Comazuipers moeten zelf de ziekenhuisrekening betalen'

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Waar ging het mij om? Het idee dat de rechter misdaden (Als ze worden voorgebracht.) goed kunnen beoordelen. Flinke dauwen kunnen uitdelen.
Gaat dit onderwerp weer niet over!
Plaats reactie