Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet?

hagenaars

Re: Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet

Bericht door hagenaars »

Een paar puntjes. 1.Het is waar de ziekenhuizen zijn gebudgetteerd en proberen patiënten bepaalde medicijnen te onthouden. Een grof schandaal. 2. Ik vind alleen dat we ons aan de feiten moeten houden, we zijn een steenrijk land. 3.Er zijn mensen die onder onze hoge armoedegrens leven, maar niemand vergaat hier van de honger.4. Welke misdaden begaat ons zuinige regering?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Een paar puntjes. 1.Het is waar de ziekenhuizen zijn gebudgetteerd en proberen patiënten bepaalde medicijnen te onthouden. Een grof schandaal. 2. Ik vind alleen dat we ons aan de feiten moeten houden, we zijn een steenrijk land. 3.Er zijn mensen die onder onze hoge armoedegrens leven, maar niemand vergaat hier van de honger.4. Welke misdaden begaat ons zuinige regering?
Luister eens naar de ombudsman Alex Brenninkmeijer. Wanneer een arme sloeber zijn rekeningen niet betaalt en van de rijken steelt is hij een ordinaire dief. Wanneer de mens zich, gehuld in merk-pak, burberry hemd en stropdas en op
Tistoni's geklede mannenschoenen loopt en hij doet op veel grotere schaal via ingewikkelde accountant truckjes strafrechtelijk hetzelfde vergrijp dan wordt hij hoogstens in zijn partij geroyeerd en gaat voorts fluitend verder in de kamer als goed betaalde 1 mans fractie of iets dergelijks. Of deze salonjonker van het witte boorden boevengilde krijgt ergens anders weer een topbaan aangeboden om zijn vunzige trucken weer onder een andere vlag te bedenken en uit te halen.
Onze regering misdraagt zich tegenover onze eenzame bejaarden en zorgbehoevenden door hen niets van de rijkdom, volgens u van ons land, een menswaardige oude dag te bezorgen of een menswaardige hulp te verlenen zonder dat die mensen voortdurend in onzekerheid moeten leven wat ze nu ook nog moeten gaan inleveren. Aan het de regering in blijde verwachting zijnde, haar nog ongeboren kind de belastingverlagingen, daar hebben de armsten en doodzieke alleenstaanden toch niets aan?
Weet u wel hoeveel stille armoede en dodelijke eenzaamheid er in ons land leeft? Je hoort hen niet want zij menen ondervindelijk geen stem te hebben. Ik vind deze regering over weinig empathisch vermogen beschikken met mijn oude partij de VVD voorop. Praten kunnen die VVDers als de beste, maar opvallend zonder effectieve inhoud voor het overgrote deel van de NL bevolking.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet

Bericht door wilfred degens »

wilfred degens schreef:
hagenaars schreef:Een paar puntjes. 1.Het is waar de ziekenhuizen zijn gebudgetteerd en proberen patiënten bepaalde medicijnen te onthouden. Een grof schandaal. 2. Ik vind alleen dat we ons aan de feiten moeten houden, we zijn een steenrijk land. 3.Er zijn mensen die onder onze hoge armoedegrens leven, maar niemand vergaat hier van de honger.4. Welke misdaden begaat ons zuinige regering?
Luister eens naar de ombudsman Alex Brenninkmeijer. Wanneer een arme sloeber zijn rekeningen niet betaalt en van de rijken steelt is hij een ordinaire dief. Wanneer de mens zich, gehuld in merk-pak, burberry hemd en stropdas en op
Tistoni's geklede mannenschoenen loopt en hij doet op veel grotere schaal via ingewikkelde accountant truckjes strafrechtelijk hetzelfde vergrijp, dan wordt hij hoogstens in zijn partij als lid geroyeerd en gaat voorts fluitend verder in de kamer als goed betaalde 1 mans fractie of iets dergelijks. Of deze salonjonker van het witte boorden boevengilde krijgt ergens anders weer een topbaan aangeboden om zijn vunzige trucken weer onder een andere vlag te bedenken en uit te halen. Welke misdaden ik bedoel zijn die, welke u al lang gebagatelliseerd hebt of misschien niet eens u meer kan herinneren.
Onze regering misdraagt zich tegenover onze eenzame bejaarden en zorgbehoevenden door hen niets van de rijkdom, welke volgens u nog in onze lands schatkist zou zitten, te laten merken.
hagenaars

Re: Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet

Bericht door hagenaars »

Als de regering zich misdraagt en ik sluit niets uit, dan moet u die misdraging aantonen. We hebben niets aan vage verdachtmakingen. Het budget voor de gezondheidszorg heeft de neiging zich onbegrensd te vermeerderen. De processen die daar achter steken zijn duidelijk. En al vaak beschreven. Dus heeft de regering de laatste jaren grenzen gesteld. Dat beleid lijkt te lukken. De begroting sluit zich en wordt niet meer overschreden. Niemand hoeft een behandeling te missen, maar de dokter moet een beetje meer opletten. We hebben een van de beste gezondheidszorg systemen ter wereld in ons land, iets om trots op te zijn. Blijft het ook nog betaalbaar, des te beter.
Laatst gewijzigd door hagenaars op wo 17 jun 2015, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet

Bericht door hagenaars »

Ander onderwerp: " Weet u wel hoeveel stille armoede en dodelijke eenzaamheid er in ons land leeft? Je hoort hen niet want zij menen ondervindelijk geen stem te hebben. Ik vind deze regering over weinig empathisch vermogen beschikken met mijn oude partij de VVD voorop. Praten kunnen die VVDers als de beste, maar opvallend zonder effectieve inhoud voor het overgrote deel van de NL bevolking."

wilfred degens
Ik weet dat er armoede heerst, maar niet altijd is de regering daarvoor verantwoordelijk. Niemand hoeft in ons land honger te leiden. Natuurlijk is eenzaamheid weer een ander probleem. Als je thuis blijft zitten, ja dan wordt je eenzaam.
Ga je de deur uit dan ontmoet je nog eens iemand.

Wat is er nu mis met de VVD? Ik vind de meeste bewindslieden behoorlijk empathisch, al kan het altijd beter en is Nederland niet af...

Het wordt wel steeds meer een politiek praatje, geen bezwaar overigens, maar wel een beetje weg van het item: Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Ander onderwerp: " Weet u wel hoeveel stille armoede en dodelijke eenzaamheid er in ons land leeft? Je hoort hen niet want zij menen ondervindelijk geen stem te hebben. Ik vind deze regering over weinig empathisch vermogen beschikken met mijn oude partij de VVD voorop. Praten kunnen die VVDers als de beste, maar opvallend zonder effectieve inhoud voor het overgrote deel van de NL bevolking."

wilfred degens
Ik weet dat er armoede heerst, maar niet altijd is de regering daarvoor verantwoordelijk. Niemand hoeft in ons land honger te leiden. Natuurlijk is eenzaamheid weer een ander probleem. Als je thuis blijft zitten, ja dan wordt je eenzaam.
Ga je de deur uit dan ontmoet je nog eens iemand.

Wat is er nu mis met de VVD? Ik vind de meeste bewindslieden behoorlijk empathisch, al kan het altijd beter en is Nederland niet af...

Het wordt wel steeds meer een politiek praatje, geen bezwaar overigens, maar wel een beetje weg van het item: Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet?
Nee, niet altijd is de regering voor alle armoede verantwoordelijk, maar wel veel te veel te vaak wél!
En het VVD liberalisme is niet een eerlijk partijbeginsel voor hoe de mensheid en ons volk nu gemiddeld eenmaal in elkaar steekt.
Alleen is het liberalisme van de VVD de ultieme politieke stroming voor de egoïstische elite en de over lijken gaande nouveau riche waar je niet en liever nooit van wilt weten hoe zij aan hun vermogen gekomen zijn mede dankzij uw liberalisme.
Het is slechts weinigen gegeven om een eerlijke zakenman te zijn en daarin zodanig weten te overleven in deze tijd waarin de waarde van een mensenleven door onze vrouwe Justitia slechts 3 jaar onvoorwaardelijk op staatskosten te mogen verblijven waard is. Het in 1948 VVD liberalisme is overgewaaid vanuit de USA, welk land het meest belovende land ter aarde was van de onbegrensde mogelijkheden zolang je niet al te ethisch geremd zou worden om in die hysterische money race over alles en iedereen wat en wie je in de weg kwam te staan plat te walsen om je gestelde doel te bereiken. Geen plaats in dat bewustzijn vernauwende liberale streven om je zorgen te maken over onze planeet en het welzijn van alle ongevaarlijke levende wezens.
Hagenaars ik verbaas mij over ook uw oppervlakkige manier van reageren en....... waarschijnlijk ook in uw levensstijl?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet

Bericht door wilfred degens »

Hoe de mens de weg naar wie hij was en hoort te zijn kwijt is, heb ik weer een aardig actueel voorbeeldje.
Hoeveel mensen die omkomen van de honger en absolute ellende zouden voetballiefhebbers van een eerlijk en goed sportief partijtje voetbal in leven kunnen houden van €280.000.000?
Ach wat, laat die allemaal maar creperen want dat geld geven wij voetballiefhebbers tegenwoordig heel gewoon lekker uit voor de aankoop van Messie. Voetbal is toch al heel lang geen sport meer, maar oorlog op de groene mat en zakendoen, meneer de zedenprediker! "Wij voetballiefhebbers willen gewoon niet zo doordenken. Zeikerd!"
Zolang de mens helemaal niet meer beseft waar hij mee bezig is wanneer hij naar een wedstrijd kijkt met gekochte spelers voor al dat geld welk zo'n top elftal gekost. Genietend van een "sportief" partijtje miljoenen voetbal, moeten die doordenkers niet gaan zitten mauwen. Met de superieure rechten van de macht van het bezit van het grote geld (lees: waarvoor voedsel en de nodige levens noodzakelijkheden betaald konden worden) gaat de krankzinnig geworden superieure mens steeds verder met stekeblind, onwaarschijnlijke misbruik maken van al het voor iedereen bestemde goede van de aarde te verbruiken zoals dit actuele voorbeeld laat zien.
Want daar hadden we het toch over, meneer hagenaars? U ontgaan?
Laatst gewijzigd door wilfred degens op vr 19 jun 2015, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet

Bericht door hagenaars »

Ik geloof niet dat mij iets is ontgaan. Maar wie weet...(En dan maar weer even terug naar het onderwerp: Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet?)
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Ik geloof niet dat mij iets is ontgaan. Maar wie weet...(En dan maar weer even terug naar het onderwerp: Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet?)
Hagenaars, jammer dat uw manier van denken een hekel schijnt te hebben aan de context rond mijn vraag.
U mag ook tegen mij zeggen, "rot toch op met jouw vrijdenkerij vertaling!"
Zullen we dan zeggen dat uw debatten met uw medeoprichter boeiend zijn voor een nieuwkomer die hier wil vrijdenken.
Op deze manier het meest oninteressante forum wat ik ooit op internet gezien heb. Dat terwijl het idee van dit forum zo goed was, dacht ik nog onnozel. Laat het even weten of u mij kwijt wilt met mijn gezwam in uw oren en ik ben weg. Bij vrij mogen denken op een forum mag je van de oprichter van zo'n forum toch verwachten, dat hij ieders vrije denken laat voor wat de schrijver wil laten weten?
Laatst gewijzigd door wilfred degens op vr 19 jun 2015, 23:19, 2 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Heeft de homo sapiens superieure rechten op deze planeet

Bericht door hagenaars »

Luister goed: ik ben niet neerbuigend. In tegendeel, ik luister altijd heel goed naar commentaren, ook naar die van u. Op deze site wordt het vrijdenken erg serieus genomen, opinies altijd netjes behandeld. Het heeft geen enkele zin je hier superieur te voelen. Het gaat namelijk om de redeneringen, de kwaliteit van de argumenten. Zullen we teruggaan naar het onderwerp?
Plaats reactie