Is onze oorspronkelijkheid totaal geconditioneerd?

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Is onze oorspronkelijkheid totaal geconditioneerd?

Bericht door wilfred degens »

Dat 'raadsel' voor u sloeg totaal niet op uw conclusie. Probeer het nog eens.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op do 18 jun 2015, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Is onze oorspronkelijkheid totaal geconditioneerd?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:U moet niet onnodig raadselachtig doen, wiens woord bedoelt u ? U kunt hier immers vrijuit schrijven wat u wilt.

Het valt mij op dat u meer gefocust bent op het lezen van de punten en de komma's. Ik lees en schrijf meer in de sfeer van de totale context. (Zo is overigens de bijbel toch ook geschreven? De boodschap van de filosoof Jezus van Nazareth is in slechts één zin samen te vatten. Hij wilde de hele mensheid leren, dat het onvoorwaardelijke liefde leren te geven aan al je medemensen op aarde de enige passe-partout is naar ons eeuwige geluk.
Doorgaan op dit onderwerp is lullen tegen een muur.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op za 20 jun 2015, 08:38, 2 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Is onze oorspronkelijkheid totaal geconditioneerd?

Bericht door hagenaars »

Kunt u niet eens in een paar zinnen aangeven wat uw bedoeling is? Probeer aan te geven wat u wilt betogen en waarom. Misschien wordt het dan wat duidelijker.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Is onze oorspronkelijkheid totaal geconditioneerd?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Kunt u niet eens in een paar zinnen aangeven wat uw bedoeling is? Probeer aan te geven wat u wilt betogen en waarom. Misschien wordt het dan wat duidelijker.
Neen hagenaars,
Bij betogen horen uitroeptekens. Ga je uit van een absolute overtuiging.
Ik vráág in mijn reacties voortdurend naar een betere overtuiging of soms zomaar een antwoord op een vraag.
U daarentegen houdt van het betogend stellen, waarbij geen enkele stelling ooit waterdicht blijkt te zijn voor weer andere benaderingen. Ik pretendeer niets zeker te weten. I'm wondering! U weet alles al wel.
Kwel uzelf niet en lees mijn reacties hier dan niet :!:
Laatst gewijzigd door wilfred degens op za 20 jun 2015, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Is onze oorspronkelijkheid totaal geconditioneerd?

Bericht door hagenaars »

Kijk mijnheer Degens, dit is een forum, dat betekent dat er een discussie wordt gevoerd, u schrijft heel aardig maar uit uw teksten komen geen vragen noch concrete antwoorden, we praten langs elkaar heen, zoals men wel zegt.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Is onze oorspronkelijkheid totaal geconditioneerd?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Kijk mijnheer Degens, dit is een forum, dat betekent dat er een discussie wordt gevoerd, u schrijft heel aardig maar uit uw teksten komen geen vragen noch concrete antwoorden, we praten langs elkaar heen, zoals men wel zegt.
Duidelijk. Maar beschouwend en vragend reageren roept toch discussie op? Althans Ik wil ook graag discussiëren over mijn vragen. Let wel, discussiëren MET anderen, niet fanatiek TEGEN anderen. Immers zodra het fanatiek wordt krijg je zulke dialogen van 2 zinnen als welken u met uw medeoprichter houdt waar niemand anders op dit forum wat aan heeft. Overigens wel eens stil gestaan bij de vraag waar die anderen vanaf 2011 allemaal gebleven zijn? Ook misschien waarom ze niet meer deelnemen?
Dan zijn waarschijnlijk mijn gekozen topics niet bepaald uw cup of tea. Ik beschouw het leven van deze tijd en stel mijn vragen bij welke rol wij ieder van ons hierin spelen en zouden willen spelen. Niet perse bedoeld om onze persoonlijke antwoorden direct op dit forum met ons te delen, doch om ons te blijven afvragen en daardoor weer te verbazen als een leergierig kind i.p.v. je narcistische vaste standpunten te koesteren als de enige waarheid! (Ja, voor jou!) Weten dat je niets absoluut zeker weet is al het begin van veel weten. Je niet op te sluiten en te beperken door starheid in je denken en handelen en zulks ongemerkt zich te laten ontwikkelen, ver weg van de ware werkelijkheid. Kortom, zoals ik vrijdenken vertaal, en ik mijn vrijdenken vervolgens hier probeer ongecensureerd zijn vrije loop te laten. Daar geeft u mij ook de prachtige gelegenheid voor. Niet belerend maar feitelijk altijd vragend. Zeer teleurstellend dan om kennelijk niemand met mijn confronterende vragen te boeien waardoor daar dus niet op ingegaan wordt. Zal ongetwijfeld aan mij liggen. Te verwarrend en te vaag!?! Doch wel exact zoals ons onbewuste vaak ook tegenstrijdig is. Willen we dat of willen we de vaagheid in onszelf te lijf gaan door ons bewustzijn te verruimen? Te verruimen ZONDER daar drugs voor nodig te hebben? Ik kies voor dat laatste.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op za 20 jun 2015, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Is onze oorspronkelijkheid totaal geconditioneerd?

Bericht door hagenaars »

Het is inderdaad een prima opvatting, gezellig met elkaar discussiëren, standpunten wisselen. Ik vind wel dat we bij het onderwerp moeten proberen te blijven. Dat is de vraag of onze oorspronkelijkheid totaal geconditioneerd is. Uw vrijdenken is natuurlijk o.k. Ruimte voor ontwikkeling vraagt u, noe die kunt u krijgen. Kom maar op...
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Is onze oorspronkelijkheid totaal geconditioneerd?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Het is inderdaad een prima opvatting, gezellig met elkaar discussiëren, standpunten wisselen. Ik vind wel dat we bij het onderwerp moeten proberen te blijven. Dat is de vraag of onze oorspronkelijkheid totaal geconditioneerd is. Uw vrijdenken is natuurlijk o.k. Ruimte voor ontwikkeling vraagt u, noe die kunt u krijgen. Kom maar op...
Kom maar op...
Doet u dan ook eens mee? Mezelf heb ik al veel meer dan genoeg gehoord.
hagenaars

Re: Is onze oorspronkelijkheid totaal geconditioneerd?

Bericht door hagenaars »

Dat beloof ik.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Is onze oorspronkelijkheid totaal geconditioneerd?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Dat beloof ik.
Ik ben al weg!
Plaats reactie