Over de vrijheid van meningsuiting en Van Dam met zijn VARA

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Over de vrijheid van meningsuiting en Van Dam met zijn VARA

Bericht door fred neerhoff »

Tot op de dag van vandaag is het televisie fragment [ http://media.thepostonline.nl/2015/05/0 ... rdig-mens/ ] waarin Marcel van Dam de vermoorde Pim Fortuyn tot op het bot beledigt NIET vrijgegeven.
hagenaars

Re: Over de vrijheid van meningsuiting en Van Dam met zijn V

Bericht door hagenaars »

Wat zien we in dit fragment? Het is buitengewoon boeiend, de oude strijder en de jonge gast, de een wint, de ander moet verliezen. Pim wint...Twee vakbroeders, twee oud PvdA hotemetoten, beide ouderwetse sociologen. Het gaat natuurlijk om de staatsmacht, die verwerven. Marcel, de katholilek en Pim idem. Marcel weet dat Pim een grote kans maakt, hij (oud staatssecretaris.) nooit meer. Tragiek...
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Over de vrijheid van meningsuiting en Van Dam met zijn V

Bericht door wilfred degens »

Hier was sprake van politiek bedrijven in de boksring zonder bokshandschoenen. Zoals bij alles wat zich in ons leven voordoet had dit optreden ook zijn minnen en plussen.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op za 30 mei 2015, 00:10, 2 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Over de vrijheid van meningsuiting en Van Dam met zijn V

Bericht door hagenaars »

Ja, ik geloof ook dat Fortuijn de morele winnaar was.En van Dam verloor ook nog de Exota affaire.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Over de vrijheid van meningsuiting en Van Dam met zijn V

Bericht door fred neerhoff »

Mijn punt was natuurlijk dat Marcel van Dam en zijn VARA als zelfbenoemde oh zo eerlijke "verheffers" tot op de dag van vandaag de meningsvrijheid blokkeren waar het hun eigen hypocriete positie betreft.

Deze dubbele moraal tref je ook aan in een vereniging als De Vrije Gedachte waar ze de mond vol hebben van meningsvrijheid, maar kritische geluiden waar het henzelf betreft het liefst onderdrukken. http://www.vrijdenkersforum.nl/wp-conte ... Editie.pdf
hagenaars

Re: Over de vrijheid van meningsuiting en Van Dam met zijn V

Bericht door hagenaars »

De VARA is hypocriet, zeker en De vrije gedachte heeft die neiging ook...Maar wat kan het mij schelen, ik ben geen lid van die clubs.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Over de vrijheid van meningsuiting en Van Dam met zijn V

Bericht door fred neerhoff »

Je hebt anders wel gebedeld om lid te mogen blijven van De Vrije Gedachte.
hagenaars

Re: Over de vrijheid van meningsuiting en Van Dam met zijn V

Bericht door hagenaars »

Dat heb je dan verkeerd begrepen. Ik heb mij natuurlijk verzet tegen de koerswijziging bij die club en uiteraard mijn verwijdering aangevochten.Die geschiedde namelijk op foutieve gronden. Zo zit dat. Je ne suis pas un gueux.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Over de vrijheid van meningsuiting en Van Dam met zijn V

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Dat heb je dan verkeerd begrepen.
Nee Hagenaars, jouw gedraai indertijd liet aan duidelijkheid niets te raden.
hagenaars

Re: Over de vrijheid van meningsuiting en Van Dam met zijn V

Bericht door hagenaars »

Wie stelt bewijst, welk gedraai heb je op het oog? (Ik zit overigens niet te wachten op heropening van dat stokoude dossier.) Het dossier staat hierboven en is voor iedereen toegankelijk, van gedraai door de oud-voorzitter is echt geen sprake.
Plaats reactie