Laffe strijd tegen agnosticisme

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Laffe strijd tegen agnosticisme

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:...zoals algemeen bekend is...
Nee, het beeld wordt completer. Wat mij betreft, onthutsend compleet zelfs.
hagenaars

Re: Laffe strijd tegen agnosticisme

Bericht door hagenaars »

Meen je dat nu werkelijk? Ik maakte die analyse al veel eerder, de man is ongeschikt, juist op de punten die jij noemt. Mijn fout overigens, eigenwijs... :oops:
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Laffe strijd tegen agnosticisme

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik maakte die analyse al veel eerder, de man is ongeschikt, juist op de punten die jij noemt.

Het gaat hier niet om ongeschiktheid van Anton van Hooff in algemene zin, want die straalt hij al vanuit de verre verte uit. Maar ik vestig hier de aandacht op zijn misvattingen omtrent de begrippen 'Vrijdenken' en 'agnosticisme'. Zulke misvattingen kunnen opzichzelf een destructieve invloed hebben. Vooral als zo'n persoon voorzitter is van de vereniging De Vrije Gedachte.

Overigens vrees ik dat jij sommige kernbegrippen zelf ook niet helemaal helder hebt. Zo vind je naar eigen zeggen onder het topic "Richard Dawkins in de ban van ongeloof" op 23 jan 2012 om 13:30 enerzijds atheïsten 'geen fijne types', maar anderzijds noem je jezelf op 29 jan om 04:37 onder hetzelfde topic een godloochenaar, hetgeen precies de gangbare betekenis van atheïst is!

Hier hebben we dus twee voorzitters van De Vrije Gedachte waarvan de ene - oud voorzitter Lex Hagenaars - zichzelf een eng type vindt en de andere - de huidige voorzitter Anton van Hooff- zichzelf onder de lafaards schaart. ;)
hagenaars

Re: Laffe strijd tegen agnosticisme

Bericht door hagenaars »

Ik kom regelmatig op plaatsen samen met minder fijne typen bv. fanatieke gelovigen in het een of ander. Je kunt namelijk iets delen met anderen bv. 'beheer van woningen' en toch op andere punten deze personen afkeuren. Ben ik duidelijk?
Anton deugt niet voor het voorzitterschap, hij kan niet binden, zelfs niet inbinden. Ik beschouw hem niet als vrijdenker. Hij heeft een politiek correct programma dat zich moeilijk laat verbinden met het vrijdenkers ideaal.
Hoho, ik vind mijzelf bepaald geen 'eng type' , hoor. Integendeel, ik dring mijn godloochenen namelijk niet aan anderen op.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Laffe strijd tegen agnosticisme

Bericht door fred neerhoff »

Waarom maak je dan geen duidelijk onderscheid tussen dogmatici en atheïsten? Immers, niet elke atheïst is een dogmaticus.

Wat mij betreft, dienen atheïstische dogma's als zou religie intrinsiek 'slecht' zijn of als zou religie uiteindelijk verdwijnen, net zo hard bestreden te worden als de dogma's van godgelovigen.
hagenaars

Re: Laffe strijd tegen agnosticisme

Bericht door hagenaars »

Jazeker.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Laffe strijd tegen agnosticisme

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Jazeker.
Je bedoelt?
hagenaars

Re: Laffe strijd tegen agnosticisme

Bericht door hagenaars »

Ik zou alle dogma´s willen bestrijden. We zijn het eens.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Laffe strijd tegen agnosticisme

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik zou alle dogma´s willen bestrijden. We zijn het eens.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Laffe strijd tegen agnosticisme

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik zou alle dogma´s willen bestrijden. We zijn het eens.
Jij zegt het!
Plaats reactie