Religie versus godsdienst

hagenaars

Re: Religie versus godsdienst

Bericht door hagenaars »

Hermans is slim, hoor. Hij doet geen uitspraak over datgene wat hij niet weet. Dat zou je ook moeten doen. Hij spreekt slechts over het begin van ons heelal en dan daarvan het einde. Over de voorgeschiedenis is niets te zeggen. Daarover dus zwijgen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Religie versus godsdienst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Hermans is slim, hoor.
Waarom geef je geen antwoord op mijn vragen?
hagenaars

Re: Religie versus godsdienst

Bericht door hagenaars »

Ik vertel jou zo nauwkeurig mogelijk, hoe ik aan die opinie kom, waar ik hem voor het eerst vernam. Ik heb niet gezegd of impliciet bedoeld dat er een begin was zonder oorzaak, daar kan ik niets over zeggen. Ik weet niet welke vraag nu nog openstaat.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Religie versus godsdienst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik vertel jou zo nauwkeurig mogelijk, hoe ik aan die opinie kom, waar ik hem voor het eerst vernam. Ik heb niet gezegd of impliciet bedoeld dat er een begin was zonder oorzaak, daar kan ik niets over zeggen. Ik weet niet welke vraag nu nog openstaat.
Jouw opinie is dus die van Hermans? Of juist niet?
hagenaars

Re: Religie versus godsdienst

Bericht door hagenaars »

Yes...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Religie versus godsdienst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Yes...
Yes wat?
hagenaars

Re: Religie versus godsdienst

Bericht door hagenaars »

Dat is toch duidelijk, Hermans had gelijk. Als er een begin is, is er ook een eind. Ik volg die discussie niet zo. Wordt er tegenwoordig niet algemeen van uitgegaan dat het heelal eindig is?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Religie versus godsdienst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: Als er een begin is, is er ook een eind.
Wat een onzin!

Zou er een begin zijn - dus vóór dat tijdstip was er niets - , dan nòg is er niet noodzakelijk een eind! Logisch noch fysisch.
hagenaars schreef: Wordt er tegenwoordig niet algemeen van uitgegaan dat het heelal eindig is?
Eindigheid in omvang impliceert geen eindigheid in de tijd.
hagenaars

Re: Religie versus godsdienst

Bericht door hagenaars »

Ter zake, ooit begon het heelal, hoe dan ook. Is het dan niet logisch dat het ook weer ophoudt? Ik kan niets zeggen over de situatie voor het ontstaan van het heelal, jij wel?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Religie versus godsdienst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ter zake, ooit begon het heelal, hoe dan ook.Is het dan niet logisch dat het ook weer ophoudt?
Je zit er helemaal naast. Geef even een seintje als je mijn vorige posts ter zake tot je door hebt laten dringen.
Plaats reactie