De onsmakelijke gedachtenkronkels van GVD

Plaats reactie
Victor Onrust
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 20 feb 2012, 14:01

De onsmakelijke gedachtenkronkels van GVD

Bericht door Victor Onrust »

Op dit forum is iemand geregistreerd onder een naam die afgekort kan worden tot GVD en die ik vrij goed ken. Ik heb zelfs een zekere sympathie en ook bewondering voor hem. Maar hij vliegt jammer genoeg af en toe uit de bocht. Laatst verblijde hij mij met een mail, ook aan diverse andere hier wel bekende personen gericht waarin dat helaas weer het geval is. Ditmaal zo erg dat, als hij er echt over denkt dit openbaar te maken, ik een aanklacht wegens smaad overweeg, ook al betreft het "slechts" een diffamatie van mijn alter ego.

Hij was, evenals ikzelf, in de Volkskrant gestruikeld over een uitspraak toegeschreven aan Stalin: "Geen mens, geen probleem". Ik neem aan dat eenieder die iets van Stalin en zijn praktijken op geschiedenis geleerd heeft weet dat dit betekent dat als je een lastig iemand vermoord je daar verder ook geen last van hebt. Ik stel mij zo voor dat als Stalin dit bij de discussie over een bepaalde lastpak tegen Beria zei, dit zou worden opgevat als een bevel om die persoon uit de weg te ruimen. Het is dus een oproep, zelfs een bevel, tot moord.

Nu meent GVD dat deze gedachte van toepassing verklaard van worden op de beweegredenen van degenen die vonden dat er geen plaats meer was binnen de DVG voor Lex Hagenaars, waaronder ondergetekende. Ik ga de discussie daarover hier niet nogmaals voeren. Ik heb uitgebreid op dit forum uiteengezet waarom ik die conclusie uiteindelijk en met tegenzin heb moeten trekken.

Ik wil hier slechts gezegd hebben dat mij (en anderen) een oproep tot moord in de schoenen te schuiven vele malen te ver gaat. Maar misschien is de reactie van Anton van Hooff verstandiger: "opgeborgen in mijn map groteske curiosa". Waarop GVD natuurlijk weer moest riposteren dat hij daarmee aangetoond heeft geen vrijdenker te zijn. Nou is AvH dat ook niet, maar niet vanwege deze reactie.
hagenaars

Re: De onsmakelijke gedachtenkronkels van GVD

Bericht door hagenaars »

Wat een malle reactie, je lijkt die voorzitter wel. Laat ik antwoorden:

Een rechter inschakelen om een uitspraak in een intellectueel of politiek gesprek af te dwingen acht ik pedant. Neem de moeite om Peter, want die is het, te beantwoorden of houdt je mond.
Victor Onrust
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 20 feb 2012, 14:01

Re: De onsmakelijke gedachtenkronkels van GVD

Bericht door Victor Onrust »

Als dit geen antwoord is, wat is het dan wel? Leg jij eerst maar uit dat het aangehaalde citaat geen bevel tot moord is. Een "intellectueel gesprek"? Het mocht wat. Bovendien hoor je z'n naam niet in je post te zetten, dat vindt hij niet fijn.
Degenen die hem kennen weten het wel.
hagenaars

Re: De onsmakelijke gedachtenkronkels van GVD

Bericht door hagenaars »

Ik blijf even bij mijn standpunt. Zie boven...
Plaats reactie