de verloedering van het onderwijs

hagenaars

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door hagenaars »

Goed heren,
Dan zetten we dat inter tussen haakjes. In elke promotiecommissie zitten (inter) nationaal bekende geleerden. Zo goed?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

Haha, nee, alweer niet goed. Zoals je algehele inbreng in dit thema berust op

1. Een kennelijk onvermogen tot het trekken van een voor de hand liggende conclusie (een gegarandeerde buit van 90.000 Euro en nauwelijks of geen internationale concurrentie lokt uit tot degradatie van de doctorsgraad)

2. Een kennelijk kritiekloos geloof in de Inspectie van het Onderwijs

3. Van-horen-zeggen; van je buurman en andere kennissen.

Hier stel ik tegenover de volgende verifieerbare info: Nergens in het promotiereglement staat dat de promotiecommissie internationaal van samenstelling dient te zijn.

Drie keer raden wat de gangbare praktijk is!
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:
David Bakker schreef:Ik denk niet dat er in elke commissie internationaal gewaardeerde figuren zitten.
Hahah, jij denkt het, ik weet het wel zeker!
Heel grappig! Ik ben geen ingewijde en wil niet een te grote broek aantrekken. Daarom hield ik een klein slagje om de arm.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

Met even zoeken op internet kom je ook al een heel eind hoor.
hagenaars

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door hagenaars »

Ik ben twee keer paranimf geweest en bezocht talloze promotieplechtigheden. Veel uiterlijk vertoon, maar één ding was mij duidelijk, er werd door (inter)nationaal bekende types serieus ingegaan op het onderwerp, het slachtoffer had vier jaar onderzoek gedaan, werd kritisch begeleid door vele collega's. De kwaliteitszorg is nergens ze goed als bij deze ´niche´. Misschien heb jij het gewoon een beetje slecht getroffen?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

Haha, eerst je buurman, toen je kennissen door het land en nu ook nog eens paranimf geweest? En bovendien nog talloze promoties meegemaakt?

Zijn dat nu echt je inhoudelijke argumenten die mijn stelling - te weten dat het huidige financieringsmodel van academische promoties uitlokt tot niveau verlaging - zouden moeten weerleggen? Man, laat me niet lachen en gebruik liever je boeren verstand!
hagenaars

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door hagenaars »

Het geld gaat naar de universiteit, een instantie die moet blijven draaien. De promotie wordt door anderen gedaan, zoals de promotiecommissie, die is verantwoordelijk voor kwaliteit, het geld kan deze niets schelen, zij krijgen geen premie, toch?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

Snap je het nu nog niet? De premie van 90.000 Euro gaat rechtstreeks naar de (co-)promotor. Dat geld heeft hij nodig om de voortgang van zijn onderzoek veilig te stellen (personeel, apparatuur, conferentie bezoek, publicaties, enz.).
hagenaars

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door hagenaars »

Hij verzet (veel) werk en krijgt daarvoor via zijn universiteit betaald.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

Niet ter zake doende.
Plaats reactie