de verloedering van het onderwijs

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:De kwaliteitszorg bij promoties schijnt voldoende te zijn
Je moet natuurlijk niet alles geloven wat de Inspectie van het Onderwijs zegt. Maar ik weet het, jij kunt als gehoorzame burgerman in je oordeel nu eenmaal niet afwijken van wat de autoriteiten je voorspiegelen.

Als de vaste buit 90.000 Euro is, en er niet of nauwelijks sprake is van externe (internationale) concurrentie, dan zou zelfs jij kunnen begrijpen dat zo'n opzet uitlokt tot degradatie van de doctorsgraad.
hagenaars

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door hagenaars »

Dank je. Maar zit er niet in elke promotiecommissie een paar internationaal gewaardeerde jongens of meisjes. Mijn buurman zit ´s avonds tot diep in de nacht proefschriften te lezen, heel consciëntieus. Die 90.000 heeft de universiteit in kwestie teruggestuurd. Het geheel overziend, lijkt het mij een overwinning voor de kwaliteitszorg, in dit geval kwaliteitsbehoud...

Grapje: uitlokken mag, mijn goede vriend zei eens het blijft een wonder, dat er niet meer gestolen wordt als je kijkt naar de uitstalling in de warenhuizen.
hagenaars

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door hagenaars »

Ik zag een oude dame twee pakjes thee in haar tasje doen en de suiker netjes afrekenen. Goed zo, dacht ik...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

Lege reacties zijn je handelsmerk als je geen argumenten meer hebt.
hagenaars

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door hagenaars »

Heb je mijn reactie wel gelezen? Maar zit er niet in elke promotiecommissie een paar internationaal gewaardeerde jongens of meisjes. Mijn buurman zit ´s avonds tot diep in de nacht proefschriften te lezen, heel consciëntieus. Die 90.000 heeft de universiteit in kwestie teruggestuurd. Het geheel overziend, lijkt het mij een overwinning voor de kwaliteitszorg, in dit geval kwaliteitsbehoud...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

Lezers zullen jouw buurman niet nodig hebben om zelf tot een oordeel te komen.
hagenaars

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door hagenaars »

Ik ken nog wel een paar leden van promotiecommissies, zij wonen elders in dit aardse tranendal. Allemaal hardwerkende en integere lieden. Het punt is, denk ik, dat de kwaliteitszorg meestal in goede handen is...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

Tja, jouw kennissen.... Man, laat me niet lachen.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Heb je mijn reactie wel gelezen? Maar zit er niet in elke promotiecommissie een paar internationaal gewaardeerde jongens of meisjes. Mijn buurman zit ´s avonds tot diep in de nacht proefschriften te lezen, heel consciëntieus. Die 90.000 heeft de universiteit in kwestie teruggestuurd. Het geheel overziend, lijkt het mij een overwinning voor de kwaliteitszorg, in dit geval kwaliteitsbehoud...
Ik denk niet dat er in elke commissie internationaal gewaardeerde figuren zitten. Dit heeft te maken met het feit dat er veel promoties zijn op onderwerpen die alleen in Nederland relevant zijn.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:Ik denk niet dat er in elke commissie internationaal gewaardeerde figuren zitten.
Hahah, jij denkt het, ik weet het wel zeker!
Plaats reactie