de verloedering van het onderwijs

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

Jij weet het natuurlijk weer beter Hagenaars, maar je bent dan ook zowat de enige die niet snapt wat het voor de universitaire kas betekent als die 1. gefinancierd wordt naar rato van het aantal afgestudeerde studenten en 2. het zonder noemenswaardige externe concurrentie kan stellen.

Verder creëert het aanbod de vraag: vandaar dat er zoveel studenten in de collegezaal bij communicatie wetenschappen zitten en zo weinig bij wiskunde.
hagenaars

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door hagenaars »

Ik kan er niets aan doen dat ik soms even nadenk :) Een garnaal heeft ook een hoofd.

Je hebt gelijk de keuze door studenten is lang niet optimaal, maar het ging hier over promoveren.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

Bij promoveren precies dezelfde gecorrumpeerde effecten als bij afstuderen. Zelfs een garnaal had dat kunnen bedenken.
hagenaars

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door hagenaars »

Jij weet als geen ander dat zulks niet helemaal waar is, immers bij toegang tot de universiteit en het behalen van het diploma geldt zeker soms een te mild regiem en dat kan verwaterend werken, de promotie is toch een ander ding, daar kijken vele ogen kritisch mee, de promovendus moet zich grote inspanning getroosten en met een "Jantje van Leiden je er van afmaken" is veel moeilijker.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Jij weet als geen ander dat zulks niet helemaal waar is
Je moet mij geen woorden in de mond leggen die ik hiervoor juist heb bestreden.
hagenaars

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door hagenaars »

Sorry, maar wat vind je van het argument?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

Lees even terug.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door fred neerhoff »

Dat zo'n excessieve vervalsing überhaupt de promotiecommissie kon passeren, geeft een duidelijke illustratie van mijn stelling.

Dat het betreffende doctoraat ingeleverd moet worden doet daar niets aan af.
hagenaars

Re: de verloedering van het onderwijs

Bericht door hagenaars »

Ik ben pragmaticus, het resultaat telt: De kwaliteitszorg bij promoties schijnt voldoende te zijn en gelukkig maar. Je hebt natuurlijk wel gelijk, het had nooit mogen gebeuren.
Plaats reactie