Geitenneuker

Victor Onrust
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 20 feb 2012, 14:01

Re: Geitenneuker

Bericht door Victor Onrust »

Ik was zojuist niet geheel toevallig weer wat oude stukjes van Theo aan het lezen. Zeer aan te bevelen. Ze staan allemaal (?) op http://www.theovangogh.nl (kies daar voor "raadpleeg het archief". Bijvoorbeeld http://www.theovangogh.nl/stuk24-99.htm
hagenaars

Re: Geitenneuker

Bericht door hagenaars »

De antisemiet is tragisch om het leven gekomen, maar erg geinig vind ik zijn stukje niet...Een broodschrijver?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geitenneuker

Bericht door fred neerhoff »

Voor iemand als jij die inzicht zou moeten hebben in de specifiek Nederlandse maatschappelijke dynamiek in pakweg de jaren zeventig van de vorige eeuw is jouw kwalificatie van Theo van Gogh als antisemiet ronduit fout. Kwaadaardig zelfs!
hagenaars

Re: Geitenneuker

Bericht door hagenaars »

Het gaat om een feitelijke veroordeling, jammer, maar waar.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geitenneuker

Bericht door fred neerhoff »

Hoezo jammer? Maar ook niet waar. Hoogstens de halve waarheid van het establishment van destijds. Opmerkelijk trouwens hoe je je bijna gretig conformeert aan het oordeel van een rechtsinstantie.

Bovendien werd Theo van Gogh in laatste instantie vrijgesproken van belediging van de joodse bevolkingsgroep (antisemitisme). Sterker nog: volgens het Anne Frank Huis is Theo van Gogh in zekere zin de voorbode en verpersoonlijking van een verruiming van de meningsvrijheid! Zie http://www.annefrank.org/nl/Zoek/Zoek-o ... o+van+gogh

Vanwaar die fanatieke kwaadaardigheid jegens Theo van Gogh?
hagenaars

Re: Geitenneuker

Bericht door hagenaars »

Het is niet juist wat je zegt, hij werd wel degelijk na een langdurig proces veroordeeld.
Ik vind antisemitisme geen zaak die je moet laten passeren. Het is geheel uit de mode, wat het Anne Frank Huis er ook over roept.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geitenneuker

Bericht door fred neerhoff »

Ik verwijs naar de website van het Anna Frank Huis. Als jij meent het beter te weten dan deze slachtoffers van het antisemitisme zelf, waarom wijs je hen dan niet op deze kennelijk voor de humanist Lex Hagenaars onverdragelijke onjuistheid?

Hoe dan ook blijft je gretige onderwerping aan gerechterlijke dwaaluitspaken mij hogelijk verbazen. Je consequente zwijgen over de fascistische moord op de persoon van Theo van Gogh staat er in schril contrast mee!
hagenaars

Re: Geitenneuker

Bericht door hagenaars »

Moet ik nog wijzen op het gruwelijk lot van Theo van Gogh? Ik vind hem net als jij een held van het vrije woord. Hij maakte ook mooie films, maar zijn antisemitisme was ook duidelijk. Helaas.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geitenneuker

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:zijn antisemitisme was ook duidelijk.
Je bent bewijs verschuldigd!
hagenaars

Re: Geitenneuker

Bericht door hagenaars »

Waarom? De man had allerhande kwetsende en onsmakelijke teksten bij de hand, daarmee sloeg hij tegenstanders om de oren. Die klaagden hem aan en hij werd veroordeeld. Wat wordt er nu van mij verwacht?
Plaats reactie