Wie is Piet Borst?

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door fred neerhoff »

Je overschat je onderscheidend vermogen: je was en bent ziende blind voor het het water waarin je zwemt.
hagenaars

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door hagenaars »

Je wordt dichterlijk, maar toch even serieus, er is een groot en door mij meermalen op papier uiteengezet verschil tussen Humanitas, het H.V. en De Vrije Gedachte. De vrije meningsuiting speelt daarbij een fundamentele rol, zoals je natuurlijk weet.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door fred neerhoff »

Nog afgezien dat je blind bent voor de impact van verstrengelde belangen, heb je je nooit verzet tegen de statuten van De Vrije Gedachte waarin het vrijdenken wordt gelijkgeschakeld met een atheïstisch-humanistische levenshouding.

Integendeel, je hebt je uitgeput om deze humanistische tijdbom onder het wezen van het Vrijdenken - erin gemoffeld door toedoen van de aardsmoralist Leo Polak - te bagatelliseren.
hagenaars

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door hagenaars »

Een organisatie kan verschillende doelen nastreven. Ik heb inderdaad niks aan die statuten gedaan. Wel heb ik altijd de drie doelen goed uit elkaar gehouden. Je hebt gelijk, de nadruk op atheisme en humanisme kunnen de hoofdzaak, namelijk de blijvende strijd voor het vrije woord, overschaduwen...Zeker als de organisatie in politiek vaarwater wordt gebracht. (Zie bv. pagina 44 en 45 van God noch Autoriteit x) en de waarschuwing van Jo Nabuurs ter zake.)
Ik heb er geen moeite mee te erkennen dat jij mijn ogen wat dat betreft hebt geopend. Ik snap dan ook niet dat je de rol van malle Anton in dezen relativeert.
Die gelijkschakeling is onjuist, niet noodzakelijk.Je ziet dat verkeerd. Ik heb daar zelf niet aan meegedaan, te druk met andere zaken maar in de jaren tachtig en negentig schijnt er goed samengewerkt te zijn bv. bij de strijd voor euthanasie tussen het H.V. en DVG.

x) Boom 2006.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: Ik snap dan ook niet dat je de rol van malle Anton in dezen relativeert.
Ik heb gesteld dat Anton van Hooff niet de eerste oorzaak van de huidige deconfiture is. Dat is de inbreng van Leo Polak met zijn verstikkende moralisme. Door Van Hooff voorbeeldig in de praktijk gebracht middels zijn verstikkende politieke correctheid en harde censuur van het vrije woord.

De voortrekkersrol van De Vrije Gedachte als emancipatiebeweging tegen de onderdrukkende rol van het geloof is definitief uitgespeeld.
hagenaars

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door hagenaars »

Niets is definitief, zoals je weet...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wie is Piet Borst?

Bericht door fred neerhoff »

Kinderachtig!
Plaats reactie