Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

hagenaars

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door hagenaars »

Ja, natuurlijk ken ik die brief nog wel. Maar een prestigestrijd samen met Peter, Henk en ondergetekende (tegen welke tegenstander of zelfs vijand?) die ken ik niet...Die voorzitter heeft toch helemaal geen sociale status?
Laatst gewijzigd door hagenaars op di 11 jun 2013, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Die voorzitter heeft toch helemaal geen sociale status?

Binnen zijn eigen club wel, en daar ging het juist om.
hagenaars

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door hagenaars »

Is dat zo? Een zielig clubje. Jammer.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Is dat zo?


Ja, dat is zo.
hagenaars schreef:Een zielig clubje.
Waarom wilde je dan zo vreselijk graag lid blijven van dat zielige clubje?
hagenaars

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door hagenaars »

Ik ben jarenlang voorzitter van DVG geweest, nooit iets gemerkt van een sociale status...Waarom ik mij tegen schorsing verzette? Dat heb ik eerder nauwkeurig opgeschreven, zie aldaar.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik ben jarenlang voorzitter van DVG geweest, nooit iets gemerkt van een sociale status
Zeker ook nooit gemerkt dat je voorzitter was van een zielig clubje?

hagenaars schreef:Waarom ik mij tegen schorsing verzette?
Nee, de vraag was waarom je zo vreselijk graag lid bleef van jouw zielige clubje, en dat is heel wat anders dan wat jij er nu van probeert te maken.
hagenaars

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door hagenaars »

Of ik merkte lid te zijn van een zielig clubje? Nee, zeker niet. Er was bv. een levendige discussie mogelijk op het toenmalig forum van de vrijdenkersvereniging. Open en zakelijk met elkaar debateren bleek de norm. Ik ging altijd met plezier naar de vergaderingen. Ik kwam daar graag...in die karakteristieke oude vergaderzaal van de Scheepvaartvereniging Zuid. Aan de Pieter de Hooghweg. Gebouwd als een schip aan de Pieter de Hooghweg (1920; W. Kromhout; gemaakt voor de Scheepvaartvereniging Zuid). Het staat op de lijst van bezienswaardigheden.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Of ik merkte lid te zijn van een zielig clubje? Nee, zeker niet.
De kiem voor de huidige miserabele toestand was toen natuurlijk allang zichtbaar.
hagenaars

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door hagenaars »

Ja, zo kan ik het ook! Als een organisatie "kinds" wordt en "dementeert" dan was er in de aanloop altijd wel een kiem aan te wijzen. Leiderschap betekent die kiemen beperkt houden. Zoals je ongetwijfeld weet...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Leiderschap betekent die kiemen beperkt houden.
Nee, succesvol leiderschap veronderstelt in de eerste plaats helder inzicht in de doelstelling (de statuten) van de organisatie.

De statuten van jouw zielige clubje zijn precies dezelfde statuten als onder jouw voorzitterschap. En daar wringt nu juist de schoen: Vrijdenken (met als hoogste prioriteit de verdediging en oprekking van de meningsvrijheid) staat per definitie op gespannen voet met het spirituele en politiek correcte humanisme van vandaag de dag of het paternalistische en zedige humanisme à la Leo Polak van weleer.

Adequaat leiderschap had deze kiem van verdeeldheid juist moeten elimineren in plaats van bestendigen.
Plaats reactie