vragen over de islam

Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: vragen over de islam

Bericht door Dirk »

hagenaars schreef:Beste Dirk, er wordt wel degelijk voor jihadisme gewaarschuwd in ons land, zoals ik boven met de tekst van de Nationaal Coördinator en de A.I.V.D. aangaf. Wilt u dat ontkennen?
jouw wereldje is wel erg klein meneer hagenaars. ik ontken niet dat de aivd voor jihadisme waarschuwd. ik heb u van een behoorlijke tekst voorzien hierboven dacht ik zo.
hagenaars

Re: vragen over de islam

Bericht door hagenaars »

Hoe komt u erbij dat mijn wereld klein is?
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: vragen over de islam

Bericht door Dirk »

dat vind ik
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: vragen over de islam

Bericht door Tree Fhinker »

Dirk schreef:dat vind ik
ik ook
hagenaars

Re: vragen over de islam

Bericht door hagenaars »

Uw bevindingen zijn onjuist. Op een forum is het de bedoeling dat u uw bevindingen kort en duidelijk toelicht. Snapt u?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: vragen over de islam

Bericht door fred neerhoff »

Alweer zo'n ongepaste neerbuigende reactie. Moet dat nou Hagenaars? Ga zelf eens inhoudelijk in op de ingebrachte tekst van Dirk.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: vragen over de islam

Bericht door Tree Fhinker »

fred neerhoff schreef:Alweer zo'n ongepaste neerbuigende reactie. Moet dat nou Hagenaars? Ga zelf eens inhoudelijk in op de ingebrachte tekst van Dirk.
Dat doet hij nooit, dat is mijn ervaring met Hagenaars. Hagenaars gaat geen discussie aan, Hagenaars zit vast in zn egootje.
hagenaars

Re: vragen over de islam

Bericht door hagenaars »

Ik ben op alle teksten van Dirk ingegaan en zal dat ook blijven doen. Het onderwerp is interessant: Joods-christelijke cultuur versus islam.
Dirk schrijft: "de islam is in beginsel voor iedereen en de koran voor iedere moslim. ben je moslim en wil je homofilie bedrijven, dan is dat binnen de regels van de islam strafbaar. ook bij afvalligheid is dat zo.
democratie is een stap te ver voor mijn kennis maar ik denk niet dat democratie een vorm van bestuur is dat pertinent word afgewezen. waar het om gaat is dat de regels van de islam word gewaarborgd. er zijn nogal wat misvattingen over die regels en het handhaven daarvan,in de islam zijn voor allerlei overtredingen van wetten, wel gewoon regels gemaakt over hoe die te behandelen op de meest rechtvaardige wijze.
is je moslim buurman dus met een vriendje naar bed geweest, dan dienen er ooggetuigen te zijn. ditzelfde geld voor overspel b.v. je kunt nooit zomaar een straf opleggen. het van gebouwen gooien van homo's is dus niet per definitie een straf die zomaar opgelegd kan worden. de elektrische stoel in de v.s. is sneller gegeven als straf dan het van een gebouw gooien van homo's in k.s.a."

Mijn reactie: 1. We kennen in ons land de z.g. godsdienstvrede. Iedereen mag op zijn eigen wijze zijn geloof belijden of zonder geloof blijven natuurlijk. De islam is er dus beslist niet voor iedereen, je mag de islam namelijk niet opdringen aan mensen die daar niet op zitten te wachten. Dat een moslim de koran en de Hadith volgt, spreekt voor zich. Maar en dat is belangrijk, binnen de grenzen van de wet. 2. Iemand die de islam zou willen verlaten of homo worden heeft daartoe het volste recht. Geweld door moslims toegepast op ongelovigen of op homo's is streng verboden. 3. In een democratie gaat de wet boven de godsdienst. De wet beschermt iedereen in gelijke mate. Handhaaft de godsdienstvrede. 4. Het toepassen van de Sharia (Arabisch: شريعة sjarī'a) is het Arabische woord voor de islamitische wet of de wet van God en betekent letterlijk 'weg naar de bron', ook: 'gebaande weg', 'wet' en 'rite'. De basis ligt bij de fikh., is in Westerse landen knap moeilijk. Veel van de straffen zijn namelijk niet toegestaan. Zij zijn in andere staatswetten al geregeld. En de staatswetten gaan boven de Sharia.
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: vragen over de islam

Bericht door Dirk »

mij heb je niet horen zeggen dat de wetten van de islam boven de hier in nederland geldende wetten geldt. als je moslim bent, dan pas je de regels van de islam toe binnen de wetten van het land waarin je woont. als ik jou vragen mag hagenaars. als jij dan zo een purist bent en de wetten van dit land als het hoogste goed wilt hanteren, zouden de moslims de sharia mogen invoeren wanneer dit democratisch zo besloten zou worden door de meerderheid van dit land?
je kunt de islam inpassen zoals de k.n.v.b. ook haar regels inpast binnen de wetten van dit land, of andere sport organisaties die vinden dat je straffen kunt uitdelen aan hun leden.
de homofilie bedrijven in de islam is verboden en of je het nu wel of niet goed keurt, dat recht héb je niet. wil je jezelf moslim noemen als praktiserend homo, geen mens die je in de weg zit lijkt me, maar een moskee kom je niet binnen denk ik zomaar

wie ben jij om te zeggen dat de islam niet voor iedereen is? iedereen die wenst kan toch moslim worden zeker?
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: vragen over de islam

Bericht door Dirk »

hagenaars schreef:Uw bevindingen zijn onjuist. Op een forum is het de bedoeling dat u uw bevindingen kort en duidelijk toelicht. Snapt u?
wat zijn uw bevindingen over mijn onjuistheid dan?
het gaat er mij niet om of ik gelijk heb of niet hoor. ik vind u kortzichtig en zwak beargumenteren. de reactie net hierboven is één van de weinige reacties van u waarin ik bemerk dat u toch zelf na kunt denken.
ik twijfel niet aan uw kennis maar u neemt elke "officiële" notitie van overheid dermate serieus en voor waar aan, dat u weinig speelruimte heeft om deze in twijfel te (kunnen) trekken. u bevindt zich in een bepaald keurslijf zo lijkt het, en het is er klaarblijkelijk moeilijk uit te worstelen.
uw laatste reactie hierboven geeft wellicht wat meer hoop
Plaats reactie