vragen over de islam

Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: vragen over de islam

Bericht door Dirk »

hagenaars schreef:Ho, ho, er bestaat helemaal geen recht op oorlog. Als er oorlog gevoerd zou moeten worden, dan geschiedt dat door de Staat der Nederlanden na raadplegen van het parlement. Nog een paar reacties op uw commentaar. De AIVD zegt ons land te beschermen tegen gewelddadig optreden. Dit lijkt mij redelijk...Gewelddadig optreden, ook over onze grenzen of zelfs buiten Europa is niet de bedoeling, het is strafbaar.
Ik citeer uw tekst: " Wanneer dus de verre landen, waarover hier gesproken word, zich gewelddadig in islamitische landen begeven, dan is het recht op de jihad als verdedigingsoorlog gerechtvaardigd." Dit is apert onjuist, een burger heeft natuurlijk niet het recht zich gewapenderhand te gaan verzetten en zich in vreemde krijgsdienst te begeven. Hier is echt niets verwarrends aan...
wanneer het nederlanders betreft, zou je misschien een punt hebben, hier spreekt met over de islam in zijn algemeen. islam, jihad etc. allemaal erg algemeen. zolang er geen sprake is van nederlanders, word er geen enkele nederlandse wet overtreden is het wel? de jihad word gevoerd als verdedigende oorlog, het betreft dus de oorlog in islamitische landen. voor de rest wil ik u erop wijzen dat nederlandse legers elders in de wereld actief zijn (lees in oorlog) wie is de nederlandse staat of aivd dan om te zeggen dat men hier niet mag komen mogen om een ander front te openen?
hagenaars

Re: vragen over de islam

Bericht door hagenaars »

Ik ga uit van de Nederlandse wet. En ik heb zeker een punt, want niet alleen Nederland maar alle soevereine staten kennen deze voorbehouden. Ja, ik wil het nog wel een keertje zeggen, een burger van ons land kan zich niet straffeloos in vreemde krijgsdienst begeven. De Staat der Nederlanden verricht soms een uitzending en verricht dan krijgshandelingen, maar dat geschiedt altijd na een raadpleging van ons parlement. Kijk maar:

Artikel 100 Grondwet (letterlijke tekst)- Hoofdinhoud
1.

De regering verstrekt de Staten-Generaal vooraf inlichtingen over de inzet of het ter beschikking stellen van de krijgsmacht ter handhaving of bevordering van de internationale rechtsorde. Daaronder is begrepen het vooraf verstrekken van inlichtingen over de inzet of het ter beschikking stellen van de krijgsmacht voor humanitaire hulpverlening in geval van gewapend conflict.
2.

Het eerste lid geldt niet, indien dwingende redenen het vooraf verstrekken van inlichtingen verhinderen. In dat geval worden inlichtingen zo spoedig mogelijk verstrekt.
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: vragen over de islam

Bericht door Dirk »

en ook ik wil het nogt wel een keer zeggen, misschien dat het je dan duidelijk word. in irak, afghanistan, libië, mali, syrië. allemaal landen in oorlog die de islam noopt tot jihad. je kunt allerlei wetjes deponeren, maar als een jihadist uit irak vind dat hij hier een soldaatje moet neerknallen, daar kan geen nederlands wetje tegenop. het ging hier trouwens over de interpretatie van de islam, niet over wat nederland en haar wet jou denkt voor te (kunnen)schrijven
hagenaars

Re: vragen over de islam

Bericht door hagenaars »

Het ging om de A.I.V.D. en hun taak in ons land. U hebt het verbreed naar internationale situaties, die elk een gedetailleerde behandeling zullen vragen.
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: vragen over de islam

Bericht door Dirk »

hagenaars schreef:Het ging om de A.I.V.D. en hun taak in ons land. U hebt het verbreed naar internationale situaties, die elk een gedetailleerde behandeling zullen vragen.
het ging over jihadisme. u heeft een link van de aivd geplaatst. dank u
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: vragen over de islam

Bericht door Tree Fhinker »

Waarom stel je jezelf beschikbaar vragen over islam te beantwoorden?
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: vragen over de islam

Bericht door Dirk »

ik lees dikwijls nonsense en vaak ook negatief over de islam. ik vind het belangrijk dat mensen de waraheid weten in de eerste plaats. ik bezit nogal wat kennis (relatief) hierover
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: vragen over de islam

Bericht door Tree Fhinker »

Dirk schreef:ik lees dikwijls nonsense en vaak ook negatief over de islam.
Geef eens wat voorbeelden.
Dirk schreef: ik vind het belangrijk dat mensen de waraheid weten in de eerste plaats.
En wat is die waarheid dan? Beschrijf de Koran eens. Wat voor boek is het? Hoe staat het tenopzichte van Homosexuelen, ongelovigen, afvalligen, democratie en gelijke rechten bijvoorbeeld??
hagenaars

Re: vragen over de islam

Bericht door hagenaars »

Beste Dirk, er wordt wel degelijk voor jihadisme gewaarschuwd in ons land, zoals ik boven met de tekst van de Nationaal Coördinator en de A.I.V.D. aangaf. Wilt u dat ontkennen?
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: vragen over de islam

Bericht door Dirk »

Tree Fhinker schreef:
Dirk schreef:ik lees dikwijls nonsense en vaak ook negatief over de islam.
Geef eens wat voorbeelden.

ik geef 1 voorbeeld en dat is de hijab ofwel hoofddoek van de vrouw.
velen vinden het blijkbaar niet te verkroppen dat de moslimvrouw graag een hoofddoek draagt want dat is een symbool van vrouwen onderdrukking. wanneer de vrouw bij hoog en laag vast wilt houden aan de hoofddoek, dan is het dwingen van dat ding uit te doen juist een recht van de vrouw om een hoofddoek te dragen, een vorm van onderdrukking. gaat het niet over de hoofddoek, dan wel een ghimaar dan wel een niqaab of boerka. al deze zaken worden ook nog is door elkaar gehaald.
geef de moslimvrouw de ruimte, die word graag beperkt door de westerse blanke man onder het mom van de vrouw moet onder het juk van haar man vandaan, maar het tegenovergestelde gebeurd.
Dirk schreef: ik vind het belangrijk dat mensen de waraheid weten in de eerste plaats.
En wat is die waarheid dan? Beschrijf de Koran eens. Wat voor boek is het? Hoe staat het tenopzichte van Homosexuelen, ongelovigen, afvalligen, democratie en gelijke rechten bijvoorbeeld??
de islam is in beginsel voor iedereen en de koran voor iedere moslim. ben je moslim en wil je homofilie bedrijven, dan is dat binnen de regels van de islam strafbaar. ook bij afvalligheid is dat zo.
democratie is een stap te ver voor mijn kennis maar ik denk niet dat democratie een vorm van bestuur is dat pertinent word afgewezen. waar het om gaat is dat de regels van de islam word gewaarborgd. er zijn nogal wat misvattingen over die regels en het handhaven daarvan,in de islam zijn voor allerlei overtredingen van wetten, wel gewoon regels gemaakt over hoe die te behandelen op de meest rechtvaardige wijze.
is je moslim buurman dus met een vriendje naar bed geweest, dan dienen er ooggetuigen te zijn. ditzelfde geld voor overspel b.v. je kunt nooit zomaar een straf opleggen. het van gebouwen gooien van homo's is dus niet per definitie een straf die zomaar opgelegd kan worden. de elektrische stoel in de v.s. is sneller gegeven als straf dan het van een gebouw gooien van homo's in k.s.a.
Plaats reactie