Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Gerbrich21
Berichten: 1
Lid geworden op: di 02 jun 2015, 17:03

Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door Gerbrich21 »

Ik ben niet iemand die zijn mening altijd en overal ophangt, maar ik kan er niet meer tegen wat er in deze maatschappij normaal wordt gevonden. Ik loop de laatste jaren steeds meer tegen hetzelfde aan, mannen die op straat staan te zoenen of handen vasthouden, ik word er gek van. Ik heb het hierbij dus over homoseksualiteit. Is het een ziekte, een idee, iets wat in de baarmoeder wordt gevormd en onveranderlijk is zoals de maatschappij tegenwoordig zo stellig beweert? Voor mij is er maar één antwoord, en dat antwoord staat in de Bijbel.

Ten eerste denk ik dat, zoals de Bijbel ons vertelt, ieder mens moet betalen voor de zonde die Eva heeft begaan toen ze luisterde naar de slang en de verboden appel plukte. Zoals Jezus zijn kruis heeft moeten dragen waaraan hij werd vastgespijkerd, zo heeft ieder mens zijn hindernissen op zijn levenspad, waar we zo goed mogelijk mee om moeten gaan om uiteindelijk ons eeuwige leven te leiden in het paradijs. Zo zie ik homoseksualiteit als het kruis dat jezus moest dragen. Iemand met homoseksuele gevoelens, zou deze gevoelens uit de kracht van hun geloof moeten onderdrukken, vaak met eenzaamheid als consequentie, omdat dit het obstakel is dat ze moeten overwinnen.

Uit de volgende tekst uit de Bijbel: ‘En God schiep de mens naar zijn beeld, naar Gods beeld schiep Hij hen, man en vrouw schiep Hij hen. En God zegende hen en God zei tot hen: Wees vruchtbaar en wordt talrijk, vervult de aarde…’, blijkt hoe God de verhoudingen tussen man en vrouw bedoeld heeft. Hieruit blijkt sekseverschil, dat Hij gecreëerd heeft om ons te kunnen laten voortplanten. Zo simpel is het. Man en vrouw horen nou eenmaal bij elkaar. Man en man samen is ronduit zondig. God heeft de mens geschapen om zich voort te planten, twee mannen samen is alles wat God niet heeft gewild! Homoseksualiteit is een fout, die wederom terugleidt naar de zonde van Eva.

Een meer rechtstreekse verwerping van homoseksualiteit uit de Bijbel is de volgende tekst: `Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, - beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden.' 

Hiermee wil ik zeggen, homoseksualiteit vind ik vreselijk verkeerd. En niet alleen ik, onze Heer heeft het niet zo gewild, Hij zegt zelfs zoals hierboven te lezen is, dat het bestraft moet worden met de dood. Alle mensen die zich hier schuldig aan maken zouden zich moeten schamen. Ik vraag mij af of er echt mensen zijn die dit gewoon normaal vinden, ik denk dat deze mensen wel weten dat het verkeerd is maar de maatschappij van tegenwoordig dwingt mensen bijna om het verkeerde te accepteren.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door fred neerhoff »

Gerbrich21 schreef:Ten eerste denk ik dat, zoals de Bijbel ons vertelt, ieder mens moet betalen voor de zonde die Eva heeft begaan toen ze luisterde naar de slang en de verboden appel plukte.
Misschien moet je ook eens wat andere boeken lezen dan die sleetse bijbel van je.
hagenaars

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door hagenaars »

Beste Gerberich 21, blijf schrijven, heus het helpt. En zoek een priester of dominee die u verder helpt bij de interpretatie van de Heilige Schrift. Bijna elke volksuniversiteit heeft wel een bijbelcursus op het programma. Ik geef een voorbeeld http://www.volksuniversiteitrotterdam.n ... e-bijbel-8
Laatst gewijzigd door hagenaars op vr 05 jun 2015, 06:29, 1 keer totaal gewijzigd.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Beste Gerberich 21, blijf schrijven, heus het helpt. En zoek een priester of dominee die u verder helpt bij de interpretatie van de Heilige Schrift. Bijna elke volksuniversiteit heeft wel een bijbalcursus op het programma. Ik geef een voorbeeld http://www.volksuniversiteitrotterdam.n ... e-bijbel-8
Dit is een respectvolle manier van reageren ook al bent u het er wsl niet mee eens.
Kan die trol neerhoff niet bij u in de leer gaan hoe je met mensen en hun meningen in ons vrije land moet omgaan?

Los van de bijbel kijk ik tegen vrijende homo's met grote weerzin en afschuw wanneer zij mijn weg kruisen. Ik begrijp niet wat zij bij elkaar seksueel meer zouden vinden dan boven de intieme omgang met een vrouw. Ik vermoed dat ze heel vreemd geschapen zijn en uit schaamte tegenover een vrouw andere genegenheid en troost zoeken bij elkaar. Ergens zit er in hun psyche toch iets goed fout waardoor de voortplantingsfunctie van hun apparaat heel goor misbruikt wordt. Jah, ik weet het, politiek niet correct en lijnrecht tegen de publieke, gemanipuleerde opinie. Maar ook dit is een kwestie van smaak die van mij niet meer geaccepteerd wordt in het publieke debat, terwijl tegenstrijdig ik wel de smaak van het homofenomeen zou moeten omhelzen? Hoe krom is dit soort maatschappelijk dwang over smaak? Vrij land? :roll:
hagenaars

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door hagenaars »

Het is een misverstand te denken dat Neerhoff niet weet hoe het hoort. De cursus is niet nodig. Ter zake van de heren- en damesliefde valt nog wel het een en ander bij te spijkeren.

De maatschappelijke mores (Een mos (Latijn; het meervoud mores is algemener) is een ongeschreven regel of gebruik dat binnen een bepaalde context geldt. Het woordenboek Van Dale definieert het in een van zijn edities ook wel als "zeden, gebruiken, conventies". De uitdrukking iemand mores leren betekent letterlijk "iemand de gebruiken leren", oftewel iemand (hardhandig) terechtwijzen.) zijn nooit objectief vast te stellen, zij zijn gegroeid, vaak willekeurig gegroeid. Acceptatie van heren- en damesliefde is een nationale verworvenheid, waar we trots op kunnen zijn. Het verspreid zich nu over de wereld.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door wilfred degens »

Acceptatie van heren- en damesliefde is een nationale verworvenheid, waar we trots op kunnen zijn. Het verspreid zich nu over de wereld.
Trots? :shock: 't zal wel alleen wanneer je in je leven daar een prettig referentiekader in vond en vindt. :!:
hagenaars

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door hagenaars »

Nou, nee, het valt gewoon onder de tolerantieregel. We wandelen steeds verder het pad van de vrijheid af...
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door wilfred degens »

@hagenaars,
Hebben de tolerantieregels in ons land dan helemaal geen grens?
Meest gruwelijke wat ik nog in dit onderwerp vind is, wanneer baby jongentjes geadopteerd kunnen worden door homomannen. :o :(
Hoe valt zoiets voor te stellen om als jongen bij 2 vaders, die niet van elkaar kunnen afblijven, 'opgevoed' te moeten worden, zonder dat die jongensbabies daar bewust voor gekozen hebben? Oh ja, we moeten gewoon tolerant zijn. Alles moet hier kunnen om onze vrijheid internationaal te kunnen etaleren. Sorry, kan ik niet in meegaan in mijn gevoel voor ethiek.
En wie komt daar tegen in het verweer? Ik ben pas voor totale vrijheid wanneer een heel volk zijn verantwoordelijkheid voor zichzelf EN zijn medemensen kan dragen en wel onder alle omstandigheden. Dan kunnen we ook onze verkeerslichten afschaffen en het wetboek van strafrecht in de haard verbranden.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op za 06 jun 2015, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door hagenaars »

U bent te somber. Om voor jou een zekere vrijheid te verwerven hoeft niet de ganse samenleving op zijn kop. Ook binnen een wereld vol conventies kan het individu zijn eigen identiteit ontdekken en behouden.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Zeg nee tegen homoseksualiteit.

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:U bent te somber. Om voor jou een zekere vrijheid te verwerven hoeft niet de ganse samenleving op zijn kop. Ook binnen een wereld vol conventies kan het individu zijn eigen identiteit ontdekken en behouden.
kan het individu zijn eigen identiteit ontdekken en behouden
Jah maar ten koste van wat allemaal?
We worden toch voortdurend in werkkringen verwacht ons te gedragen en te kleden naar de grootste gemene deler binnen die werkkring? We mogen gewoon niet eerlijk tegen elkaar zijn. Want dat kan je baan kosten of je huwelijk of je contact met je familie of.............enz.
U heeft gelijk, ik ben somber en word steeds somberder naarmate ik de ware mensheid (en mezelf) in alle aspecten van het leven heb leren kennen. Liefde en vriendschap zijn grotendeels puur persoonlijke illusies. Op de liefde voor jezelf na wanneer je die nog kan opbrengen na je zoektocht in jezelf van wie en hoe je dacht en hoopte anders te zijn dan al die slechteriken waar je het zo moeilijk mee hebt, nadat voor jou hun maskers gevallen zijn.
Conclusie? Hoe walgelijk het ook moge klinken, we zijn allemaal het meest te pruimen achter ons veilige masker van het onverbiddelijke verwachtingspatroon van onze omgeving. Edoch, daar ontwikkelt dan weer bij steeds meer mensen een onderbelicht gevolg, de identiteitscrisis. Burn outs tegenwoordig genoemd. De grote kunst is om genoeg evenwicht te vinden in het beantwoorden aan de verwachtingspatronen van iedereen die je belangrijk vindt en daarnaast ook je oorspronkelijkheid te kunnen en durven zijn. Om die balans goed te leren bereiken moet je eerst weten wie jezelf bent en wat je aangeleerde kunstjes zijn. Het evenwicht lopen op het slappe koord van ons leven.
In dat evenwicht daar gaat het bij de meeste mensen in hun leven regelmatig fout.
Hoe vrij zijn we dan nog om ons werkelijk vrij te mogen noemen? Je eigen identiteit kan je, vrij van de negatieve gevolgen, dus niet behouden. De robot als ideaal mensbeeld?!

IK had deze 2 reacties liever in mijn laatste topic over onze oorspronkelijkheid geplaatst.
Plaats reactie