Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door fred neerhoff »

Neo-liberalen als Hayek stellen compleet andere prioriteiten dan jouw Annelien Kappeyne van de Coppello : landsgrenzen open, vrij verkeer van arbeid en kapitaal, een zo groot mogelijke vrije markt met een beperkte democratie. Gevolg: welkom islamitisch Turkije binnen het walhalla van de vrijheid, de EU geheten!
hagenaars

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door hagenaars »

Ik was lid van haar remigratie commissie, maar ik zou haar toch niet de mijne willen noemen. ( Annelien Kappeyne van de Coppello.
Bracht in 1985 de Notitie remigratiebeleid uit. Een vrijwillige en persoonlijke keuze van een migrant om terug te keren naar land van herkomst zal worden ondersteund, maar op hen zal geen enkele druk worden uitgeoefend. Remigranten moeten goede voorlichting krijgen over eventuele nadelen en krijgen via een (financiële) basisfaciliteit gelegenheid om in het land van herkomst een nieuwe start te maken.)
Trouwens wat een onzin, natuurlijk zijn er geen liberalen die zoiets onzinnigs als jij stelt voorstaan! Foei...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Trouwens wat een onzin, natuurlijk zijn er geen liberalen die zoiets onzinnigs als jij stelt voorstaan!
Neo-liberalen zijn geen liberalen in de traditionele betekenis. Zie viewtopic.php?f=8&t=763&start=10#p12006 voor uitleg.
hagenaars

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door hagenaars »

Nee, en Hayek was zeker geen liberaal. Maar hij was ook geen Tory. Ik zou zeggen een geleerde...En je weet geleerden zijn schadelijk voor het politieke spel. Haha.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Nee, en Hayek was zeker geen liberaal.
Liberalen (het woord zegt het al) stellen vrijheid als het grootste goed. Hayek onderkende dit, maar stelde economische vrijheid boven politieke vrijheid. Is dat niet wat jouw VVD ook bepleit?
hagenaars

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door hagenaars »

Ik heb, zoals dat heet, mijn lidmaatschap een beetje laten versloffen, maar ik stem VVD. Maar om nu te zeggen dat die partij de mijne is...Kun je dat wel, economische vrijheid boven de politieke idem stellen?
Hayek gooide de boel ook nog wel eens door elkaar. En hij was zeker geen gewone liberaal. (Het economische boven het politieke stellen. Haha. Hoe kom je er op.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het economische boven het politieke stellen. Haha. Hoe kom je er op.
Nooit van Pinochet gehoord?
hagenaars

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door hagenaars »

Zeker, hij was een militaire machthebber. Viel niet op door politieke of economische subtiliteiten.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door fred neerhoff »

Je vergeet nog te vermelden dat Hayek pal achter dictator Pinochet stond. Hij adviseerde Pinochet zelfs bij de uitvoering van zijn neoliberale agenda. Zie ook http://crookedtimber.org/2013/06/25/the ... y-critics/
hagenaars

Re: Vooruitgang dankzij joods-christelijke cultuur?

Bericht door hagenaars »

Nee, dat wist ik al. Hayek was geen democraat. Was hij ook adviseur van de generaal? De generaal viel natuurlijk niet op als liberaal...Hij was een wrede dictator.
Plaats reactie